Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som man kan kjøpe the Ordinary på HM synes jeg det passet med en tråd om dette merket. Hva har du testet fra dette merket, og hva synes du om det? 

Selv har jeg prøvd ut: 

- Rosehip seed oil, gir godt med fukt og beroliger huden min.

- the Buffet, anti age serum, liker det men for tidlig å si noe om effekten

Har også kjøpt inn Alpha lipoic acid, ett peeling serum som skal brukes ett par ganger pr uke, men har ikke rukket å teste ut dette enda. 

Anonymkode: d7de4...cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en god del tråder om dette allerede. Jeg har prøvd flere produkter, bl.a.

- Rosehip seed oil

- 100 % squalane

- Moisturizing agents + HA

- Amino acids + B5

- Hyaluronic acid + B5

Både squalane og hyaluronic acid gir meg forholdsvis sterke reaksjoner i form av ganske heftige cystiske kviseutbrudd. Ellers er jeg rimelig fornøyd.

Anonymkode: 5f36a...7e3

Skrevet

Har prøvd ut denne vitamin c magnesium kremen, har ikke brukt den konsekvent da jeg liksom å sakte introdusere huden min for nye produkter. Men foreløpig har jeg ikke hatt noen negative reaksjoner på den, men heller ikke store resultater. Kremen blir beskrevet som en lett krem, noe den aldeles ikke er, den er tykk og ikke veldig lett å smøre ut, ble derimot veldig overrasket over at det ikke så ut som jeg var fettete i ansiktet etter påføring, for det gjorde jeg ikke, heller ikke blitt særlig blank utover dagen. 

Skrevet

Bruker retinol 1% og AHA/BHA. Fornøyd så langt :) 

Anonymkode: c1c7f...df4

Skrevet
På 26.9.2018 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Det er en god del tråder om dette allerede. Jeg har prøvd flere produkter, bl.a.

- Rosehip seed oil

- 100 % squalane

- Moisturizing agents + HA

- Amino acids + B5

- Hyaluronic acid + B5

Både squalane og hyaluronic acid gir meg forholdsvis sterke reaksjoner i form av ganske heftige cystiske kviseutbrudd. Ellers er jeg rimelig fornøyd.

Blir litt deppa når du skriver at hyaluronic gir deg utbrudd! Jeg har gledet meg sånn til å bruke denne, og har nå brukt den i omtrent en uke. Synes huden reagerer på noe, den er rødere og virker irritert. Fått litt mer uren hud i kinnene enn ellers. Det samme skjedde med squalane, og det overrasket meg ikke, da jeg ofte reagerer på oljer. Men når jeg har dehydrert kombinasjonshud med urenheter er det vel ganske merkelig at hyaluronic acid skulle gi meg utbrudd? Gir det mening? Skal ikke den bare binde sammen vannet og gi fukt? 

Anonymkode: 2b28c...b18

Skrevet
På 30.9.2018 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Blir litt deppa når du skriver at hyaluronic gir deg utbrudd! Jeg har gledet meg sånn til å bruke denne, og har nå brukt den i omtrent en uke. Synes huden reagerer på noe, den er rødere og virker irritert. Fått litt mer uren hud i kinnene enn ellers. Det samme skjedde med squalane, og det overrasket meg ikke, da jeg ofte reagerer på oljer. Men når jeg har dehydrert kombinasjonshud med urenheter er det vel ganske merkelig at hyaluronic acid skulle gi meg utbrudd? Gir det mening? Skal ikke den bare binde sammen vannet og gi fukt? 

Akkurat det samme jeg sliter med med den. Jeg har tørr og sensitiv hud. Jeg husker at jeg prøvde å google noe om den, og kom fram til en side der det stod et eller annet om at en av ingrediensene kan være allergifremkallende. Jeg klarer ikke å finne den siden igjen, dessverre. Jeg vet heller ikke om det var noen side å stole på. Akkurat det serumet fikk så mange gode tilbakemeldinger omtrent over alt, så det virker som de fleste tåler det. Jeg måtte derimot slutte helt med det, og jeg hadde samme type reaksjon som deg.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme jeg sliter med med den. Jeg har tørr og sensitiv hud. Jeg husker at jeg prøvde å google noe om den, og kom fram til en side der det stod et eller annet om at en av ingrediensene kan være allergifremkallende. Jeg klarer ikke å finne den siden igjen, dessverre. Jeg vet heller ikke om det var noen side å stole på. Akkurat det serumet fikk så mange gode tilbakemeldinger omtrent over alt, så det virker som de fleste tåler det. Jeg måtte derimot slutte helt med det, og jeg hadde samme type reaksjon som deg.

Mystisk! Ja, det var synd. Har du prøvd kremen deres med litt ha? Jeg reagerer ikke negativ på den. Og hva med roseoljen? Kunne det vært lurere? Den har jeg ikke prøvd, men jeg har veldig lyst til å bli en som elsker the Ordinary! Hehe. Det er jo så billig, og burde jo hjelpe. Jeg bruker peelingen deres uten problemer så lenge jeg fukter mye etterpå. Og zink-serumet ser også ut til å tolereres greit. 

Skrevet

I den med hyaluronic acid er det butylene glycol som ofte fremkaller kviser på sensitiv hud.  Hadde ikke trodd det skulle det i denne siden det er lite av det i den, men muligens om den brukes hver dag og to ganger om dagen? 

I squalane er det oljer som også er høyt kvise fremkallende på sensitiv hud. 

I retinolen dems er det også rødt varsel(irritasjonsfremkallende) på en av ingrediensene men jeg kjenner ikke til den ingrediensen fra før. Du her inne som hadde prøvd den hvordan reagerte huden din?

Jeg sjekker opp alle produkter på cosdna.com før jeg kjøper og sørger for å velge de som har 0 eller max 2 på acne/irritasjonsskalaen. Min erfaring er at produkter med 2 på skalaen tåler huden min om det bare skal brukes en gang eller to i uka men om produktet skal brukes hver dag må det være 0 eller max 1. Anbefaler å bruke den siden og finne ut hvor deres toleranse er og hvilke ingredienser dere bør unngå, for det er så kjedelig å bruke penger på nytt lovende produkt, ha forventninger til det på grunn av det det lover på hjemmesiden deres men så få negative hudreaksjoner :(

Etter at jeg innså at min urene hud kom fra bruk av feil produkter for huden min ble jeg kvitt alle kviser og urenheter :) Har kastet produkter for flere tusen kr tror jeg, inntil jeg fant denne siden som er helt genial 😊

Anonymkode: 36468...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...