Oddy Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 (endret) Velger du å ha disse i kjøleskapet eller i et vanlig skap/skuff? - Smør - Ketchup - Ost - Syltetøy Endret 26. september 2018 av Oddy
Gjest Faerunpedia Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 Smør: til baking, iblant til steking Ketchup: nei Ost på brødet og til gratinering Syltetøy: nei
Påkrevd Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Alt i kjøleskap etter at det er åpnet, pga holdbarhet. Smør og ost går i kjøleskapet uansett, ellers blir det bare guffe/emmen smak 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 Har alt i kjøleskap. Osten blir jo svett om den ligger ute. Ketchupen kunne forsåvidt ha stått ute, men skjønner ikke vitsen når det er plass i kjøleskap. Smøret syns jeg holder seg bedre. Syltetøy spiser jeg ikke så mye, men syns det er best når det er kaldt. Anonymkode: f9b82...591 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Smør: Jeg bruker meierismør, så det må stå i romtemperatur for å være smøremykt. Skal jeg ikke bruke smør på en stund får det stå i kjøleskapet, det holder seg bedre der. Ketchup: Dette bruker jeg aldri, så det finnes ikke i mitt kjøleskap. Skulle jeg hatt ville den stått i kjøleskap etter åpning. Syltetøy: Åpnet glass står i kjøleskapet. Det har bedre holdbarhet der, og siden det kun er familien som spiser det når de er på besøk, har jeg det veldig lenge. Ost: Det som skal brukes står i kjøleskap, men jeg deler opp osten og putter en del i fryseren for å slippe at den blir dårlig. Anonymkode: 7a65d...9c3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Alt i kjøleskap, fordi det bare er sånn det er Anonymkode: 13197...843
Nuttery Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 Har alt i kjøleskap. Litt pga holdbarhet og litt fordi jeg ikke gidder å ha mat spredd rundt "over alt"
solmåneogstjerner Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 (endret) Ja. Smør og ost bruker jeg daglig til forskjellige ting. Ketchup og syltetøy har jeg for barnas skyld, bruker det ikke selv. Men de bruker ketchup på annenhver middag.... Edit: åja, var spørsmålet hvor jeg oppbevarer det?? Alt i kjøleskap utenom ketchup. Endret 26. september 2018 av solmåneogstjerner
cleangal Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 Smør: inneholder melk, og finnes derfor ikke her i huset. Ketchup: i kjøleskapet når den er åpnet, uåpnede flasker i matskapet. Ost: har ikke. Syltetøy: åpnet glass i kjøleskapet, uåpnet i matskapet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 Alt står i kjøleskap. Besteforeldrene mine har derimot smør (meierismør) og syltetøy stående i vanlig kjøkkenskap. Meierismør er greit nok, det er i det minste best romtemperert. Men syltetøy!? Synes det er rart at de ikke setter det i kjøleskapet. Anonymkode: 3053d...d1b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt står i kjøleskap. Besteforeldrene mine har derimot smør (meierismør) og syltetøy stående i vanlig kjøkkenskap. Meierismør er greit nok, det er i det minste best romtemperert. Men syltetøy!? Synes det er rart at de ikke setter det i kjøleskapet. Anonymkode: 3053d...d1b Veit om flere som har syltetøy ståendes fremme... jeg takker faktisk nei til det. Syltetøy er ikke noe magisk som ikke blir dårlig. Før det er åpnet er deg greit, men å spise syltetøy som har stått fremme i to-tre uker? 🤮 Anonymkode: 13197...843
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 Ost og smør i kjøleskap alltid, syltetøy kun etter at det er åpnet, selv om jeg ikke liker det kaldt, og ketchupen aldri i kjøleskap, selv om den er åpnet. Kjøleskapskald ketchup på varm mat blir litt feil, liksom.. Anonymkode: 5db9b...b97
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Alt dette er produkter som jeg har veldig lenge, og derfor vil jeg at det skal holde seg så lenge som mulig, og putter det i kjøleskapet. Anonymkode: 05408...24f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 Apropos det med syltetøy så er det ikke så ille gale å ha det i romtemperatur, siden det høye sukkerinnholdet i de fleste syltetøy fungerer som konserveringsmiddel og dermed gir det en viss motstand også i romtemperatur etter åpning, MEN om man har behov for å spare på det lenger så vil det jo alltid hjelpe å senke temperaturen for å forsinke prosessene. Anonymkode: 5db9b...b97
Hollie Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 Av de fire har jeg kun ketchup. Den står ikke i kjøleskapet
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 4 timer siden, Oddy skrev: Velger du å ha disse i kjøleskapet eller i et vanlig skap/skuff? - Smør - Ketchup - Ost - Syltetøy Alt i kjøleskapet. Smør smelter Ketchup blir dårlig Ost smelter Syltetøy blir dårlig. Anonymkode: 61716...259 1
Frkwitch Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Smør: Jeg bruker meierismør, så det må stå i romtemperatur for å være smøremykt. Skal jeg ikke bruke smør på en stund får det stå i kjøleskapet, det holder seg bedre der. Ketchup: Dette bruker jeg aldri, så det finnes ikke i mitt kjøleskap. Skulle jeg hatt ville den stått i kjøleskap etter åpning. Syltetøy: Åpnet glass står i kjøleskapet. Det har bedre holdbarhet der, og siden det kun er familien som spiser det når de er på besøk, har jeg det veldig lenge. Ost: Det som skal brukes står i kjøleskap, men jeg deler opp osten og putter en del i fryseren for å slippe at den blir dårlig. Anonymkode: 7a65d...9c3 Meierismør trenger ikke være smøremykt. Bruk en ostehøvel og smørskiven passer perfekt på brødet 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå