AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hei! Jeg nærmer meg 40. Har gått gjennom fire graviditeter og noen tøffe år, og jeg ser at det har satt mer preg på meg enn ønskelig. Før fikk jeg en del oppmerksomhet fordi jeg var blid, hadde god utstråling, kledde meg fint og feminint, var pen/sjarmerende, og jeg merker at det på en måte satte seg i identiteten min; at utseendet må være på plass for å føle seg bra. Det er jo ikke så uvanlig, men det blir vanskelig når man ser sliten og gusten ut, har lagt på seg, og sykdom har stått i veien for å ta skikkelig vare på seg selv. MEN - nå går ting bedre med meg og jeg kjenner stort ønske om å både ta bedre vare på meg selv, fjonge meg litt, og samtidig godta endring og alder. Jeg har begynt å trene, og gradvis ser jeg en positiv dreining. Er ikke stressa eller opptatt av å være tynn, men ønsker å se sunnere ut, være sterkere og kunne kle meg mer slik jeg ønsker. Ikke bare skjule love handles og klumpete mage. Så lurer jeg på - hva kan jeg gjøre for å føle meg mer vel? Jeg vurderer god hudpleie, men usikker på hva slags behandling jeg skal velge.har lyst på fine negler, men redd for at mine naturlige unde blir veldig stygge etterpå og at jeg skal bli for avhengig. Vurderer vippe-extensions, men ønsker noen som ikke ser så latterlig lange ut. Mer normale og tette/sorte. Finnes dette? Mister man naturlige vipper etterhvert? Vanskelig å vende seg av med extensions? Jeg ønsker ikke noen ekstrem livsstil, men prøver også å spise sunnere og fylle kroppen min med gode ting. Ønsker tips til tiltak mtp skjønnhet og velvære, evt annet. Flere som Jar vært i lignende situasjon og kjent lyst til å freshe seg opp etter tøffe år og småbarnsmortilvørelse? Har en mann som elsker meg, men det er viktig å føle seg mer vel selv også. Anonymkode: b3a0b...eaf
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Skrevet 27. september 2018 Hei ts, nå har ikke jeg barn, så er ikke i din situasjon, men vil bare nevne noen tips: - bra at du trener/beveger deg. Gjerne ute i frisk luft foran senter, godt med frisk luft for huden. Jeg er veldig heldig med huden min, og jeg bruker nesten bare oljer for tida: jojoba olje, nypefrøolje, olivenolje... - spis sunt og næringsrikt. Nok vann. Nok fett, ikke sånne dietter med low fat, skummet melk etc. Tror mer på orginale produkter, heller evt mindre porsjoner og mer bevegelse om du må holde vekta. - angående negler: ha på gode oljer, masser neglebåndene og fil når de neglene er ujevne. Jeg har fine negler naturlig, jeg kan du også få. Finnes jo også negleforsterkere, og evt ta ekstra b vitaminer. Jeg synes ikke sånne falske negler er noe fine som regel. Ser så kunstig og harde ut. Finere med naturlige negler. - angående vipper: jeg har lange mørke naturlig, men hvis du bruker f.eks castorolje på nettene, kan det hjelpe på lengden og fylden vil jeg tro. Tipper vippeextentions kan ødelegge naturlige vipper ja, på samme måte som hårextentions sliter veldig på håret. Men kan jo være kult å prøve hvis du har veldig lyst! Har dessverre ikke erfaring her... - nok søvn, men det er kanskje vanskelig med flere barn...Jeg tror søvn er veldig viktig, både for psyken og utseende, viktigere enn hudpleie føler jeg. - god sjampo og balsam pluss evt oljer til hårkur. - litt make up. En kul leppestift, øyenskygge, kajal...f.eks noe du aldri har prøvd før. Kanskje ikke til hverdags , men hvis du tar en tur ut, evt en hverdag, hvorfor ikke? Liker de som pynter seg når de vil. Livet er nå! - invester i noen fine klær og sko du liker. Anonymkode: 47ad6...19c 3
Lalala123 Skrevet 27. september 2018 #3 Skrevet 27. september 2018 (endret) Fine gode råd anonym over ga her. Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Er ikke småbarnsmamma, men alenemor til 1 og har vært gjennom tunge tider. Merket det på hud og hår etc. Ang. vipper, så trenger du ikke ta extansion. Du kan gjøre som anonym over her sier, i tillegg kan du ta vippeløft. Vippeløft er også mer i «tiden» no. Da vippes dine egne øyevipper opp og de blir mye lenger. Du får ikke volumet du er ute etter da. Alternativet er å kjøpe løsvipper. Det bruker jeg i perioder, vet om flere som bruker de hver dag. Du kan få kjøpt billige på nettet også og bruke de flere ganger. Og kjøpe vippelim utenom (anbefaler «Duo vippelim») Ang negler så er jo det såklart det beste å stelle dine egne pent og spare. Alternativt kan du kjøpe løsnegler og sette på med en god lim og skifte og gå uten akkurat som det passer deg. Uansett, det som får meg til å føle meg freshere og mer vel, er først og fremst å bli mer ego. På alle plan. Ta bedre vare på megselv i alle settinger. Inkl. Hjemmespa og gode hudpleierutiner. Er blitt veldig fan av koreansk hudpleie rutine (bare Google så ser du hva det handler om) Det viktigste uansett er å vite sin egen hudtype og ev. hudtilstand før du investerer i ev. hudpleieprodukter. Man føler seg også med ett mye freshere om man bruker litt selvbruning. Da vil jeg anbefale Dove bodylotion med selvbruning i (billig og veldig godt alternativ) Ev clarins golden glow booster som er dråper du tilfører påføring av bodylotion (og en egen for ansikt) Er også veldig tilhenger av god make up (som er bra for huden også) Og anbefaler Jane Iredale Ellers er jeg stor tilhenger av vitaminrik mat da dette påvirker (hvertfall mitt) humør og velvære veldig. Ellers, unn degselv noen fine plagg. Det er ikke til å stikke under en stol at om man føler seg bra på utsiden, så føler man seg med ett mye bedre på innsiden. Endret 27. september 2018 av Lalala123 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #4 Skrevet 27. september 2018 Jeg kan kjenne meg igen i mye du skriver. Er 41 år selv, med 2 barn. Og har hatt en del tøffe perioder som ga seg utslag i at jeg så plutselig en dag at jeg så mye eldre og mer sliten ut enn vanlig. Selvpleie er viktig for selvfølelsen. Hudpleie, først og fremst, hva slags hudtype tror du at du har? Det er viktigst å kjenne huden sin, har du fet, tørr, kombinert hud, Er den sensitiv, dehydrert e.l. Det mest basice du trenger er rens, toner, serum og natt/dagkrem. Gjerne også en skrubb og en eller to gode ansiktsmasker. En spadag eller to i uken hvor du først tar peeling, så dyprens, og så fuktighetsmaske er noe jeg har blitt avhengig av. Det finnes også gode ansiktsmasker som gir løft, glød o.l. En sheetmask på kvelden, eventuelt en nattmaske kan gi mye fukt, næring, anti age, glød til huden. Clarins golden glow booster drops er supert å tilføre dag eller nattkrem for en naturlig glød til huden. Jeg bruker disse 2-3 ganger pr uke istedenfor tradisjonell selvbruning, da jeg føler at det får meg til å se mye freshere ut. Hår trenger mye næring ettersom man blir eldre, sørg for å ha god sjampo og balsam, og eventuelt en god protein og fuktighetskur til håret. Hårolje er også supert. Når det gjelder negler ville jeg først forsøkt å ta godt vare på, og spare, mine egne. Klipp og fil de fint i form, bruk olje og håndkrem og smør deg ofte. Så vil du se at de vokser. Dessuten behøver ikke negler være veldig lange, bare de er velstelte og tatt godt vare på. Sminke så finnes det så mye så det er håpløst å prøve å anbefale noe uten å vite hudtype, fargene dine osv. Men gå gjerne i ett parfymeri og få de til å hjelpe deg. Less is often more, er noe jeg ofte sier. Ser mange som er oversminket som bare det, gå gjerne for en naturlig og fresh look. Men sprit det opp med farge på leppestift og negler f.eks. Kjøp en god kroppsskrubb, og ha spadag på ditt eget bad. Dusj og ha i hårkur i håret. Skrubb kroppen og påfør god body lotion. Plei negler, og ta skrubb og ansiktsmasker i ansiktet. Det skal ikke alltid så mye til før man føler seg bedre. En dag på spa hadde vært supert for å kickstarte igang egenpleie. Da kunne du tatt full kropps og ansiktsbehandling og ville mest sannsynlig føle deg som ett nytt menneske etterpå. Samt at det er lettere å vedlikeholde resultatet du da får enn å begynne selv. Lykke til, håper du føler at noe av dette kan hjelpe. Det skal som sagt ikke så mye til bestandig for å føle seg freshere. Litt egenpleie, ny frisyre, noen nye klær og litt andre farger på sminke så føler man seg ofte som en helt ny person Anonymkode: 7d570...cba 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. september 2018 #5 Skrevet 27. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: for at mine naturlige unde blir veldig stygge etterpå og at jeg skal bli for avhengig. Vurderer vippe-extensions, men ønsker noen som ikke ser så latterlig lange ut. Mer normale og tette/sorte. Finnes dette? Mister man naturlige vipper etterhvert? Vanskelig å vende seg av med extensions? Jeg ønsker ikke noen ekstrem livsstil, men prøver også å spise sunnere og fylle kroppen min med gode ting. Elsker vippeext. Bruker klassiske og det ser så fint ut. Går hver tredje uke og fyller på vipper, fikser negler hver fjerde uke, har lange og fine selv, men jeg lakkerer de ikke selv Så digg å slippe mascara! Trener tungt og mye, spiser sunt i hverdagene. Dette gjør at jeg ser bra ut og føler meg enda bedre. Pluss at jeg prøver å fokusere på en rak holdning og et smil til alle hvis jeg er ute blant folk. Det får meg alltid til å føle meg bra, selv på dårlige dager
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #6 Skrevet 27. september 2018 Gå til frisøren, en stylist med peiling på sminke og ikke bare hår. Få deg en ny fin klipp og evt farge i håret. Og få noen tips /hjelp til enkel sminke som du kler godt. Gå til hudpleien og ta noen lette behandlinger som fresher opp huden. Du trenger ikke å kjøpe de dyre kremene, men tips til hva som fungerer best for huden din du kan finne på apoteket el nett etc..Gå gjennom garderoben din og velg ut det som kler deg best i farger og fasong. Kast det du ikke bruker. Kjøp noe nytt og fresht som du kan kombinere med det du har hjemme. Anonymkode: cd1ed...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå