Gå til innhold

Jeg rekker aldri over oppgavene til stengetid! Alene på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en ekstrajobb ca 2 ganger i uken og som oftest kveld på et serveringssted. Det er aldri så mange kunder på kvelden at det er nødvendig å være to men det er heller ikke lange perioder med lite kunder. "Problemet" mitt er at jeg må gå på bakrommet for å gjøre veldig mange oppgaver, spesielt når det nærmer seg stengetid og da er man jo borte fra butikken..Tiden det er mest kunder på kveldsskiftet er mellom 17 og 19(jobber 16 til 21.30) 

Det er stort sett rolig da og jeg har jo egentlig mange muligheter til å få ting gjort. Men da blir kundene sittende..Og jeg føler det blir litt feil å forsvinne fra butikken.. Men det er ikke rett at jeg forskyve oppgavene og gå over skiftet mitt heller når vi ikke har betalt for tid over 21.30...

Anonymkode: e02d5...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har en ekstrajobb ca 2 ganger i uken og som oftest kveld på et serveringssted. Det er aldri så mange kunder på kvelden at det er nødvendig å være to men det er heller ikke lange perioder med lite kunder. "Problemet" mitt er at jeg må gå på bakrommet for å gjøre veldig mange oppgaver, spesielt når det nærmer seg stengetid og da er man jo borte fra butikken..Tiden det er mest kunder på kveldsskiftet er mellom 17 og 19(jobber 16 til 21.30) 

Det er stort sett rolig da og jeg har jo egentlig mange muligheter til å få ting gjort. Men da blir kundene sittende..Og jeg føler det blir litt feil å forsvinne fra butikken.. Men det er ikke rett at jeg forskyve oppgavene og gå over skiftet mitt heller når vi ikke har betalt for tid over 21.30...

Anonymkode: e02d5...e88

Spør kva kollegaene dine gjer, og koreis dei løyser dette? Eg regner med du har fått opplæring? Kva gjorde du då?

Skrevet

Ta opp problemet med leder og spør om det ikke er mulighet til å få betalt til f.eks 22.00. Gjør du oppgavene selv om du ikke rekker dem til 21.30? Eller dropper du å gjøre dem fordi du "må" gå 21.30?

Anonymkode: c61b0...2ac

Skrevet

Hør med kollegaer om hvordan de løser det. Handler nok bare om logistikk. 

Da jeg hadde tilsvarende jobb (både i butikk, og i en resepsjon) løste jeg det med å gjøre litt og litt av oppgavene. Slik at jeg maks fokuserte på annet enn kundekontakt i 30-60 sekunder om gangen. Kontrolltelte og kjørte rapporter fra kassen i god tid slik at jeg slapp å stå med dette etter stengetid. 

Om det er et serveringssted kan du lett være borte i 60-120 sekunder før noen reagerer. 

Anonymkode: be0e8...689

Skrevet

Meld deg inn i en fagforening og få hjelp av dem til å løse denne saken.

Anonymkode: 15168...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...