Gå til innhold

Damer med barn som ikke aksepterer menn som har barn fra før av

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må være trist å være så usikker og ha så dårlig selvtillit som du helt tydelig har. Jeg bekymrer meg overhode ikke for at samboeren min skal treffe en annen. 

Anonymkode: 9ca03...a86

Trives veldig godt med meg selv, takk som spør. Veldig glad for at jeg ikke har feilet og fått barn her og der:)

Anonymkode: 48373...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 barn fra før og jeg vil helst ha en dame som ikke har barn fra før. Og de fleste mødre med 1-2 barn vil heller ikke ha meg (pga barna). Så det er litt vanskelig :) 

Hvis den rette tilfeldigvis har 1-2 barn, må vi kanskje vurdere å gå for en slags "søndagskjæreste"-ordning eller noe inntil videre. Eller jeg vet ikke hva som fungerer best egentlig, men jeg har uansett ikke plass til 1-2 ekstra barn i leiligheten min - så en god løsning må til for at dette skal fungere...

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trives veldig godt med meg selv, takk som spør. Veldig glad for at jeg ikke har feilet og fått barn her og der:)

Anonymkode: 48373...500

Skjønner jo at det er bittert at ingen vil ha deg, men så bra at du trives alene da.

Anonymkode: 9ca03...a86

• Liker 1
Skrevet

Tja, enhver må jo få velge den partneren man selv vil ha. Det er jo tusen ting man kan bli valgt bort for, men til syvende og sist må man jo bare akseptere det. 

Jeg synes man skal være ganske kresen når man velger en livspartner. Det er jo et viktig valg. Og kanskje blir det vanskeligere å finne en partner hvis det er et krav at vedkommende er barnløs. Det er også et valg man må leve med.

Anonymkode: 65ca8...2c8

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 26.9.2018 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Og her hører man om alle de barnløse menn som "ingen vil ha"(og som er en del flere enn barnløse kvinner),og så skal ingen få ha dem likevel hvis de selv har barn?

TS: Er single fedre dobbeltmoralske når de ønsker en barnløs partner, eller er det bare single mødre som er det?

Anonymkode: 466a8...f6f

Jeg skulle akkurat til å si det samme! Det klages jo stadig på at kvinner heller velger "pent brukte" menn med barn fra før enn ugifte og barnløse menn. Men nå er det visst galt å velge dem også 😂

Tror uansett den slags dobbeltmoral er forholdsvis jevnt fordelt mellom kjønnene.

Skrevet
På ‎27‎.‎09‎.‎2018 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Men du ser på det som en selvfølge at han skulle bli sammen med deg med barn? Hvorfor er det greit din vei, men ikke hans vei? Litt selvsentrert, eller misforstår jeg??? Eller mener du at dine barn er mer verdt enn andres barn, men alle bør akseptere dine barn? 

Anonymkode: 63410...d3f

Nå er ikke jeg hun du siterer. Men jeg har 2 barn, og får jeg meg kjæreste, så skal ikke han være far til mine barn, jeg vil ikke bo sammen med han på mange år, om 5 år er minste min 18 år. Jeg vil tilbringe min barnefrie tid med han, vi skal være kjærester. Går det bra, så skal han jo få treffe barna mine, men de er så store. Så det er jo overhodet ikke noen fars rolle han skal ta, og de har en far. Jeg leter bare etter kjæreste, ikke stefar. Og jeg har prøvd å date menn med barn, men de er ikke med på tanken om å først flytte sammen om en 5 års tid. For de vil ha noen til å flytte inn, og ta seg av barn og hjem. Jeg kan fint date en mann med da barn som er 13 år eller eldre, og hvor de er enige om å ikke flytte sammen, før rundt den tiden de minste er ferdige på videregående.

Anonymkode: 7bb7c...1bd

• Liker 1
Skrevet

Det er en god del flere menn i Norge enn det er kvinner, da blir det litt som i dyreriket hvor hunnkjønn setter kravene. - I følge SSB er det 41 000 flere menn enn kvinner i Norge i 2018. 

Kanskje kan det virke dobbeltmoralsk, men hvor galt er det egentlig å sette krav så mange menn gjerne oppfyller? 

Anonymkode: fa07e...7be

• Liker 1
Skrevet

Er helt enig med de som sier at ens preferanser er opp til hver enkelt, og at det er ingen regel som sier at disse må samsvare med hvem en selv er. Hvis en dame har barn, og ønsker seg en fyr som ikke har det, er det helt innafor. Så er det opp til fyren hva han vil og ikke vil.

Selv gjør jeg minimalt av husarbeid, og mener dette skal være kvinnens domene i bytte mot at jeg tilbringer mer tid på jobb enn henne. Men det kunne ikke falle meg inn å tvinge noen inn i noe sånt. Det må jo være fordi hun selv syns dette er greit, og syns hun ikke det, er hun heller ikke aktuell for meg, eller jeg for henne.

Et passende bidrag fra min side kunne sånn sett være at jeg også slenger noen ressurser i retning den ungen hun evt. har fra før av.

Anonymkode: 0c6d1...522

Skrevet
På 26.9.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med det? Det er helt utrolig dobbeltmoralsk.

Så de som alenemødre eller deltidsmammer og kanskje er slitne og dvaske, sitter og forventer at det skal dukke opp en barnløs drømmemann sånn uten videre?

Det er forøvrig en liten andel menn som er interessert i å oppdra andres barn, hvis de ikke har barn selv.

Anonymkode: 13cf2...132

Jeg fant en mann som ikke hadde barn fra før. Han ønsket seg ikke barn, men en livspartner, og det fikk han i meg. Jeg hadde to barn fra før, han ønsket seg ikke selv noen barn (og det var også noe av grunnen hans for å velge ei som ikke ville ha flere barn). Jeg følte meg også ferdig med barn. Og det har vi levd godt med i 17 år. Han har aldri siden ønsket egne barn heller. Og om han hadde ønsket barn, så ville jeg gått med på det.

Både han og jeg var godt trente, hadde en aktiv livsstil, og ingen av oss var dvaske eller slitne. Begge har et godt utseende, så ingen av oss har/hadde problemer med å finne noen sånn sett. Så vi valgte hverandre på flere grunnlag; vi ble forelsket, vi passet sammen, vi likte hverandres utseende, vi ville ikke ha barn sammen. Vi har fortsatt et godt forhold, og vi elsker hverandre etter 17 år sammen. Med noen oppturer og nedturer, så går det fortsatt veldig bra!

Da jeg var singel med to barn, opplevde jeg at jeg hadde mange valg blant menn, både blant de som hadde barn og de uten. Så ja, jeg opplevde å kunne velge blant mange gode menn når det kom til å gå videre fra flørt og til forhold.

• Liker 1
Skrevet
På 26.9.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei søster som selv har 5 barn, og hun ville ikke ha en mann med barn. Hun ville heller ikke ha flere barn, og fratok en ev mann muligheten til egne barn. Superegoistisk spør du meg.

Men, nå er hun over den fertil alderen, og fortsatt singel. Har bare hatt noen få kortvarige forhold. Evigsingel mao. 

Anonymkode: 386c4...059

Superegoistisk? Hun hadde vel nok med egne barn! Da ville hun vel ikke hatt andres barn i tillegg til sine egne 5!! barn? 

Jeg ville også heller vært alene om jeg hadde ansvar for 5 barn enn å involvere en mann som hadde flere barn i mitt hushold. Kjære vene, da får hun jo ansvar for hans barn også, rimelig fort! Skjønner du ikke det?

Jeg forstår henne godt, selv om jeg bare har to barn selv, og ingen på si. Både det at hun ikke ville ha flere egne barn (og dermed fratok en evt ny mann mulighet til egne barn), og det at hun ikke ville ha en mann med barn fra før. Ærlig talt hun har 5 barn! Hvordan skulle hun ha energi til flere??

Nå er hun over den fertile alderen, som du sier. Nå er hun kanskje snart ferdig med å oppdra barn, og da kan hun kanskje kose seg litt. Kanskje hun nå finner en mann som hun kan trives med framover, nå som hun ikke må forholde seg til unger, og ta hensyn til dem først og fremst.

Anonymkode: 85abd...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...