AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hvem kan jeg si fra til? Jeg jobber i kassa på et lite sted og ser de hver dag kjøpe masse øl. De har to små barn... Anonymkode: 72b7d...305 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Ring politiet. Anonymkode: 6252b...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 Det skal du bare drite i. Ikke din sak. Anonymkode: 2b6d4...cc5 49
Snaskesnusken Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Er de beruset når de kjøper øl? Ta dette om med butikksjefen. 3
Populært innlegg Oppgitt78 Skrevet 26. september 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem kan jeg si fra til? Jeg jobber i kassa på et lite sted og ser de hver dag kjøpe masse øl. De har to små barn... Anonymkode: 72b7d...305 Hvis ikke du vet mer enn at de handler mye alkohol, så er det ikke noe å blande seg i.. Det kan godt hende de handler for en alkoholisert onkel/nabo e.l. 59
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Har du sett de ruset? Ser de ut som en normal familie? Du vet jo ikke om de hamstrer til fest, selskap el. Virker litt rart at de kjøper så masse i nærbutikken om de er heavy alkoholikere liksom. Og hva mener du med masse øl? Anonymkode: bfcd5...965 16
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Du må gi mer detaljer enn det her. Altså, er det nå sånn, at alt du vet, er at en småbarnsfamilie kjøper mye øl...? Hvor lenge har det foregått? Hver dag i to år? Du må fortelle mer. Jeg for min del har vansker med å tro at de kjøper såpass mye, på én lokal butikk, om de har et alkoholproblem. Sånn forsøker man da å skjule. Jeg har de siste ukene har hamstret ofte på polet i ny og ne når jeg har vært på butikken, grunnet stort 40 årslag vi skal ha på hytta neste helg. Om jeg hadde fått barnevernet på nakken av den grunn... Kjente jeg faktisk ble ekkel i magen nå, om det virkelig finnes de som har tenkt dét, når de har sett meg. Ærlig talt. Anonymkode: 74529...57f 25
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sett de ruset? Ser de ut som en normal familie? Du vet jo ikke om de hamstrer til fest, selskap el. Virker litt rart at de kjøper så masse i nærbutikken om de er heavy alkoholikere liksom. Og hva mener du med masse øl? Anonymkode: bfcd5...965 Har aldri sett de ruset og de virker som en helt vanlig familie, men de kommer seriøst hver dag og handler va 8-10 bokser med 0,5 øl. Ts Anonymkode: 72b7d...305 2
Meadow Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 Du har vel ikke noe med hva folk kjøper? 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Populært innlegg #10 Skrevet 26. september 2018 Hvor kan man si fra om folk som jobber i kassa som er uegnet for jobben? Anonymkode: 742a5...f64 78
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må gi mer detaljer enn det her. Altså, er det nå sånn, at alt du vet, er at en småbarnsfamilie kjøper mye øl...? Hvor lenge har det foregått? Hver dag i to år? Du må fortelle mer. Jeg for min del har vansker med å tro at de kjøper såpass mye, på én lokal butikk, om de har et alkoholproblem. Sånn forsøker man da å skjule. Jeg har de siste ukene har hamstret ofte på polet i ny og ne når jeg har vært på butikken, grunnet stort 40 årslag vi skal ha på hytta neste helg. Om jeg hadde fått barnevernet på nakken av den grunn... Kjente jeg faktisk ble ekkel i magen nå, om det virkelig finnes de som har tenkt dét, når de har sett meg. Ærlig talt. Anonymkode: 74529...57f Det har foregått lenge kanskje ett år, hver dag ja. Det er jo ikke normalt å handle så mye øl! Som sagt lite sted, så om de skal på en annen butikk må de langt. Jeg vet ingenting annet om dem, da jeg ikke er fra stedet her. Jeg prøvde å spørre sjefen, men han kjenner de heller ikke. Ts Anonymkode: 72b7d...305 3
Gjest catalula Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 Jeg tenker at du ikke har et mandat hvor du skal si noe. Du må prøve å tenke at barnehage eller skole ser bekymringsverdige ting, for det er faktisk en del av jobben deres. Om du virkelig er bekymret så ringer du inn til kommunen/barnevern og diskuterer bekymring. Om det er flere ting som gir deg dårlig følelse om disse menneskene så burde du ta det alvorlig. Men for alt du vet er ikke alkoholen til den selv. Kanskje de kjøper opp til en fest. De er ikke nødvendigvis elendige foreldre fordi de kjøper alkohol.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Meadow skrev: Du har vel ikke noe med hva folk kjøper? Alle har noe med om barn vokser opp i et alkoholisert hjem. Ts Anonymkode: 72b7d...305 91
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Alle har noe med om barn vokser opp i et alkoholisert hjem. Ts Anonymkode: 72b7d...305 Og alle har noe med folk som beskylder andre for å være alkoholikere. Hold den lange nesa di for deg selv du. Anonymkode: 88ca1...57b 21
Gjest catalula Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle har noe med om barn vokser opp i et alkoholisert hjem. Ts Anonymkode: 72b7d...305 Det har du helt rett i. Hvor mye kjøper de daglig? Vet du om foreldrene bor sammen? Jeg personlig har barn, men har av og til barnefri og er student. Da blir det fort kjøpt noen øl av og til. Men det er jo umulig å vite om noe er bekymringsverdig utfra så lite informasjon.
Gjest catalula Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 Akkurat nå, catalula skrev: Det har du helt rett i. Hvor mye kjøper de daglig? Vet du om foreldrene bor sammen? Jeg personlig har barn, men har av og til barnefri og er student. Da blir det fort kjøpt noen øl av og til. Men det er jo umulig å vite om noe er bekymringsverdig utfra så lite informasjon. Hilsen en slik en sosial arbeider.
Gjest catalula Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og alle har noe med folk som beskylder andre for å være alkoholikere. Hold den lange nesa di for deg selv du. Anonymkode: 88ca1...57b Synes man skal holde seg for god til å si at noen har en lang nese fordi man er bekymret. Er det ikke godt at noen ser utenfor sin egen sfære og bryr seg da? På småsteder er det fort gjort å ikke bry seg. Og om alle følger den, så bryr jo ingen seg og kulturen blir å gi faen?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 Jeg hadde gitt bekymringsmelding til barnevernet, ikke bry deg om de som skriver at du ikke har noe med det å gjøre! Noe så egoistisk å si slikt! De havner da ikke i fosterhjem bare ved at du tipser barnevernet, de skal jo se om det er god nok grunn til det Anonymkode: e5419...d65 18
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #19 Skrevet 26. september 2018 La oss si at mor og far drikker en øl til middag hver dag, det er en sixpack +1 hver uke. La oss si at de tar en øl til middag samt en øl senere på kvelden...da er vi oppe i 14 øl per uke. Hvor mye øl kjøper de i butikken din? Anonymkode: 742a5...f64
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 Jeg vokste opp i ett alkoholisert hjem, jeg skrek innvendig hver dag om at noen skulle se meg... Å sende inn en bekymringsmeling er din plikt om du har en vond magefølelse om dette. Om familien er en familie med trygge barnerammer vil ikke noe skje. Men om det er ett alkoholisert hjem kan det bety så utrolig mye. Anonymkode: 9a7e3...e25 45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå