Gå til innhold

Trenger pizza å være usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vegetarianer og en av di middagene jeg liker best å lage er pizza. Lager bunnen av brokkoli, spinat, egg og litt havregryn. Da får jeg i meg både jern og protein, noe som er viktig for meg siden jeg ikke spiser kjøtt. Så topper jeg med tomatsaus, litt ost og masse grønnsaker. Som oftest paprika, mais, ananas, sjampingjong og jalapeños. Er ikke noe glad i dressing. 

Det er supergodt!! Og jeg føler meg vel etter å ha spist det. Elsker pizza 😊

Anonymkode: bcfca...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vegetarianer og en av di middagene jeg liker best å lage er pizza. Lager bunnen av brokkoli, spinat, egg og litt havregryn. Da får jeg i meg både jern og protein, noe som er viktig for meg siden jeg ikke spiser kjøtt. Så topper jeg med tomatsaus, litt ost og masse grønnsaker. Som oftest paprika, mais, ananas, sjampingjong og jalapeños. Er ikke noe glad i dressing. 

Det er supergodt!! Og jeg føler meg vel etter å ha spist det. Elsker pizza 😊

Det er vel ikke en pizza per definisjon vil nå jeg si da.

Anonymkode: b5be6...4db

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke en pizza per definisjon vil nå jeg si da.

Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke har mel i bunnen?

Skrevet

Det du beskriver er omtrent så langt unna en tradisjonell pizza man kan komme, og fremdeles muligens såvidt kunne kalle det pizza. Det sier seg selv at det ikke er din versjon man tenker på når man bruker ord som usunn og pizza i samme setning. 

• Liker 5
Skrevet

Nei vil ikke si at en sunnere versjon av hjemmelaget pizza er usunt. Jeg lager bare hjemmelaget pizza om vi har pizza, og det er tvert imot usunt.

Hvis du tenker på alt det brødet folk spiser, så er en pizzabunn lagd med speltmel, havre, olivenolje og vann mye sunnere enn ett helt brød ;) 

Anonymkode: a828a...a17

• Liker 1
Skrevet

Møkklei hysteriet. INGENTING er usunt i moderate mengder.

Anonymkode: fcd46...bbe

• Liker 5
Skrevet

Ja, du kan ikke kalle noe for Pizza uten at det automatisk blir usunt, vet du ikke det?

Anonymkode: 473a9...9fa

• Liker 2
Skrevet

Det der blir litt som å si at kinakålblader med bønnefarse og litt grønnsaker er taco..

Anonymkode: 22719...9e9

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke har mel i bunnen?

Hva er en pizza? Det er en melbunn med tomatsaus, div innhold og ost på toppen. 

• Liker 2
Skrevet

Pizza er veldig sundt! 

Det er laget av korn, tomater, løk, kjøtt, ost, paprika. 

Alt du trenger av proteiner, energi og vitaminer i et måltid. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møkklei hysteriet. INGENTING er usunt i moderate mengder.

Anonymkode: fcd46...bbe

Hvem klarer vel å spise pizza i moderate mengder?  ;)

Skrevet

Okei, vi trenger ikke å kalle deg pizza. Har dere noen forslag til hva man kan kalle det? Det er ihvertfall sykt godt og veldig mettende! Unner meg en ferdigpizza en gang i blant, men helt ærlig synes jeg min versjon smaker bedre 🤷🏼‍♀️

Skrevet

"Trenger pizza å være usunt?" - Nei, selvfølgelig trenger ikke pizza å være usunt. Likevel er pizza kjent som kosemat, og som kosemat er det klart at mengder med pizza er usunt (sånn peppes pizza). 

Skjønner uansett ikke behovet med at til og med kosematen MÅ være sunn? Jeg spiser pizza fult klar over at den er usunn, men jeg spiser det jo langt fra hver dag? Føler det blir litt som å lage brokkoli-kake.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der blir litt som å si at kinakålblader med bønnefarse og litt grønnsaker er taco..

Det er taco for meg, så lenge jeg har tacokrydder :) Finnes mange varianter av taco. Og det er sjelden jeg spiser så mye grønnsaker som når vi har taco ;)

Anonymkode: e5edf...966

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, mexikanerne lager jo ofte Taco med bønner istedet for kjøtt. Vil du si det ikke er taco heller? 

Tacoen jeg lager nå når jeg spiser plantebasert er mye bedre enn den med tacokrydder og kjøttdeig. Tar noe lenger tid å lage, men det er verdt det. I smak er den også mye nærmere det jeg har fått på mexikanske restauranter. 

Skrevet

Tynn bunn, rikelig med tomatsaus, masse grønnsaker, biter av kyllingfilet og magrere ost i begrenset mengde. Det er da minst like sunn/usunn som mye annen mat folk anser som vanlig kosthold...

Anonymkode: 16d6a...1f7

Skrevet

....og så har du oss som rett og slett setter pris på at grandiosa`n finnes der ute 😛 🍕

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...