AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Del Skrevet 26. september 2018 Har gått over fra fitbit og til Apple Watch, men klarer ikke helt å bli like motivert som før. Jeg savner en slags app som den fitbit er, hvor du ser skritt og kcal på åpningsskjermen. Jeg ser at treningsappen på AW også på en måte teller det, men fokuset er heller på bevegelse og (antall aktive kcal forbrent, heller enn hva som er forbrent tilsammen). Når jeg går inn på helse appen på iPhone så er ikke skrittene synkronisert (står feks 4000 skritt på klokken, men kun 2500 på helse-appen). Blir litt sliten av å plusse sammen kcal og å ikke vite antall skritt (for den sier jo ikke ifra og det er litt styr å finne det inni appen). Savner det enkle greie designet hvor "målet" var antall skritt, og ikke hvor lenge du har stått oppreist og hvor mye du har "aktivt" forbrent. Føler det nesten er uoppnåelig å nå målet, og hvis jeg stiller inn ønsket aktivitet på medium (har den nå på høy) så føler jeg at det blir for lite på treningsdager. Altså, høyt aktivitetsmål er alt for høyt på rolige dager, mens medium er alt for lavt på treningsdager. På fitbit var det jo ikke noe sånn mål, bare at man kunne selv stille inn mål med antall kcal forbrent totalt, antall skritt og distanse. Forstår noen hva jeg mener og har vært utfor samme situasjon? Blir så frustrert og demotivert. Noen som har noe god app eller noen gode metoder for å "endre" AW oppsettet så det blir litt mer enkelt? Anonymkode: d3bc1...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #2 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg har akkurat samme problemet jeg endte med å bruke begge to samtidig! Anonymkode: be1be...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Diamant Skrevet 27. september 2018 #3 Del Skrevet 27. september 2018 Går du inn på aktivitetsappen og går ned til kcal forbrent,så sveiper du til venstre så får du opp hvor mye kcal du har forbrent tilsammen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #4 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg byttet også fra Fitbit til Apple Watch, og syntes det var uvant i begynnelsen. Hva slags bevegelsesmål har du satt? Nå som jeg har vent meg til de tre ringene så liker jeg denne klokka mye bedre. Fitbit har for ensidig fokus på skritt, slik at en aktiv dag med f.eks. sykling ikke gir så stort utslag. Jeg har et bevegelsesmål på 500 kcal, som for meg er en vanlig, aktiv hverdag med sykling til og fra jobb, eventuelt en tur ut på ettermiddagen. I helgene må jeg gjøre en skikkelig innsats for å nå målet. Jeg trener 3-4 ganger i uka uansett, og det gjør da ingenting om jeg går langt over kalorimålet disse dagene. Anonymkode: e748f...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå