Gå til innhold

Hva gjør du mens du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ideelt sett skal man vel bare spise når man spiser, men jeg er ihvertfall såpass utålmodig at det å bare sitte der og tygge fort blir litt vanskelig. Så jeg blir som oftest sittende å trykke på mobilen. Hva pleier du å gjøre mens du spiser? 😆

Anonymkode: 66251...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykker på mobilen eller leser i en bok😊

Skrevet

Snakker med mannen min, når vi spiser samtidig. Ser på TV når jeg spiser alene.

Skrevet

Prater med kjæresten, som jeg som regel spiser med. Hvis ikke ser jeg på noe på pcen (har ikke TV) - finner frem noe jeg har lyst til å se på før jeg setter meg ned, og ser på måltidet som en slags kosestund for meg selv. 

Anonymkode: 3674a...fb3

Skrevet

Prater med mann og barn, spiser jeg alene ser jeg på tv eller data.

Anonymkode: 1ad5c...f0b

Skrevet

Ser på tv, stirrer ut i luften og tenker eller snakker med min kjære. 

Skrevet

Trykker på mobilen eller macen. Bor alene og må ha noe "selskap". Fordelen er at jeg også spiser saktere når jeg sitter og surfer. Har et evig problem med å klare å spise sakte nok. 

Anonymkode: bcfce...e49

Skrevet

Jeg pleier se på cheat-day videoer på youtube😂 Jeg syns det stimulerer sulten, samtidig som spiser sunnere fordi jeg får helt avsmak mot junk av å se hva de stapper i seg. 

Anonymkode: 39d0b...bfa

• Liker 1
Skrevet

Ser på YouTube 

Anonymkode: bc07e...996

Skrevet

Ser på når programmet enten opptak eller direkte. Husker nemlig godt mine fattige år uten annet enn nudler, bønner og billigste rundstykker med snør! Det er andre boller nå  🙂

Anonymkode: ab626...ae9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser på når programmet enten opptak eller direkte. Husker nemlig godt mine fattige år uten annet enn nudler, bønner og billigste rundstykker med snør! Det er andre boller nå  🙂

Mente MAT-programmer! 

Skrevet

Ser tomt ut av kjøkkenvinduet som regel. Jeg er gamer, så det lar seg ikke kombinere med spising. I lunsj på jobb prater jeg med kolleger :)

Anonymkode: 72227...e3a

Skrevet

Kan lese om jeg spiser brødskiver/annen "enhåndsmat".  Spiser jeg middag har jeg nok med det.  :)

• Liker 1
Skrevet

Mobil og skjerm når jeg er hjemme alene. Samtaler når andre er tilstede. Spiser like sakte uansett.

Anonymkode: a2f85...e26

Skrevet

Legger bort alle skjermer iallfall. Fikk en åpenbaring for noen år siden da jeg la merke til at jeg jo eigentleg ikke en gang smaker skikkelig på maten eller en gang setter pris på den dersom jeg samtidig ser tv. Og det er jo egentlig litt dumt og unødvendig. Så når jeg er alene hjemme har jeg gjerne radio eler podcast eller noe på i bakgrunnen. Blar kanskje halvvegs i en avis eller ukeblad uten å fordype meg i noe utover ymse overskrifter. Eller jeg ser i lettleste blad som Rutetid. Forsøker å være mer til stedet mens jeg spiser. Tror det er noe vi alle har godt av, særlig mtp hvor nye tid vi bruker resten av døgnet på mobil, iPad, tv osv 

Når jeg og samboer spiser sammen så sitter vi òg småprater uten noe mer distraksjon enn det. Vi har en mobilregel også som jeg liker godt. Ingen mobilbruk med ett unntak- googling va fakta dersom vi diskuterer noe som vi begge vil ha en forklaring på. Lærer som regel noe nytt hver dag nå... 🤓😉

• Liker 1
Skrevet

Til frokosten så står jeg ved benken  

Lunsj så er det mens jeg ser på TV

Mellom måltid så sitter jeg ved s.bordet

Middag ved s.bordet

Og kveldsmat ved pc'en 🍫

Skrevet

Frokost - foran skjermen på jobb. 

Lunsj - halvtimes sosial lunsjpause med gode kollegaer

Middag - med mannen i spisestua, men 2-3 kvelder i uka blir det TV-middag på oss. 

Mellom (frukt, nøtter, div) - helt tilfeldig. Mens jeg jobber, i bilen, mens jeg leser på mobilen. 

Foretrekker å spise med andre, da koser jeg med god mat. Alle andre måltider er en "nødvendighet" når jeg er sulten. Da spiser jeg sunt og lite, mens jeg jobber eller gjør noe annet praktisk. Hadde jeg slitt med vekt/kosthold ville jeg nok hatt et annet forhold til dette. 

Anonymkode: d7abf...5de

Skrevet

Frokost spiser jeg kun i helgene og da ved spisebordet med familien. Skravler og planlegger ofte dagen. Lunsj spiser jeg sammen med ungene på jobben (jobber i bhg)... Middag spiser jeg ved spisebordet med familien. Skravler om løst og fast. Spiser som regel middag rundt 18.00. De dagene jeg trener, spiser jeg kveldsmat foran tvn, de andre dagene har jeg ikke behov for mat etter middag. 

Anonymkode: f3bc5...fa8

Skrevet

Ser på tv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...