Gå til innhold

Rosa, lyseblå eller gråe laken og håndklær

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en del av disse etterhvert.

Hvordan kan jeg bleike misfarga tøy kvitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis stoffet tåler klor, er det bare å legge til bleking en halvtime-time i en blanding av like deler klor og vann :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

:x

Da trenger jeg jo noe slikt som 20 litersflasker med klor!

Skrevet

Kjøp noen pakker farge til bruk i vaskemaskin. Følg bruksanvisningen og håndklærne blir som nye!

Skrevet

Støtter Brunhilde her - Farg det! Mye morsommere enn hvitt. Men uansett er ingenting så kjipt som misfarga tøy. Bleik eller farg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har en del av disse etterhvert.

Et lite vaskekurs hadde vell kanskje vært på sin plass også. Hvis hvitt skal holde seg hvitt så kan det ikke vaskes med andre farger uansett hvor lyse de er.

nero

Gjest gjest1
Skrevet

Kan være fort gjordt det der.. HAr selv masse lyserosa sokker :roll:

Henger meg på brunhild, kjøp tekstil farge (kanskje lurt med en farge som ikke er for lys... skal selv ta et raid og kommer til å bruke en grå/koksgrå farge) da er det bare å kjøre det i vaske maskina. Men husk å vask en tom maskin etterpå!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Et lite vaskekurs hadde vell kanskje vært på sin plass

Ja ja ja. Du trenger kurs i staving!

Jeg vil at dette tøyet skal være hvitt, men takk for alle råd og innspill.

Skrevet

Da er nok det eneste alternativet klor ... Fyll badekaret - og klor i vei.. Blir så fint å hvitt igjen så (men da må det være bomull)

Skrevet

OK. hvis du vil ha det hvitt igjen (og det er bomull det er snakk om) så fyller du vaskemaskinen, heller etpar dl klorin i kammeret for vaskepulver, doserer vanlig med skyllemiddel, men slenger oppi litt eddik sammen med dette. Kjør maskinen på kokvask og tøyet bør bli hvitt. Mulig du må gjenta et par ganger, men det ser du jo.

Gjest gjest1
Skrevet

Dagens klorin er ikke så sterkt som det var før...så det spørs om du får det hvitt igjen.

Støtter forslaget om farging! Vurderer det selv...har mange forskjellige farger på mine håndkler. Men lyserosa og gul får kanskje ikke samme nyansen..? Kunne tenkt meg koksgrått jeg..

Skrevet
Dagens klorin er ikke så sterkt som det var før...så det spørs om du får det hvitt igjen.

.

Nettopp, og derfor egner det seg ikke til flekkfjerning lenger heller. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Klorin du får kjøpt i butikken egner seg ikke til flekkfjerning har jeg funnet ut.

Har fått mange rosa bodyer jeg etter at mannen i huset har vasket hvite bodyer sammen med røde treningsklær.

Bodyene til vesla lå i ei bøtte med klor natta over,men ble ikke hvite :frustrert:

Så nå har Mannen fått beskjed om at Klesvasken er min jobb :ler:

Koldbruna

Skrevet

Bruk noe som heter Remol (jernia har det..sikkert flere andre også).. dette er et blekningsmiddel..

man tar vel ca 6 korker til 10 liter vann... og tøyet blir hvitt det... (mitt ble det i allefall). Man lar det ligge ca 1 time og rører rundt innemellom..

men det lukter ikke så veldig godt da.. (så dere er hermed advard på det)

Skrevet

Kloring gir en gulaktig skitten farge og tekstilet blir morkent. Ville heller farget det!

Gjest Anonymous
Skrevet

og klorin er ikke bra for miljøet. Vurder heller om du kan farge det.

Eller kjøp noe nytt som er hvitt. Og aldri vask kulørt tøy sammen med noe du vil bevare hvitt.

PS: leste akkurat at hvitt tøy burde vaskes med "color" vaskepulver fordi det også var "farget".

Skrevet
Kloring gir en gulaktig skitten farge og tekstilet blir morkent. Ville heller farget det!

Det blir ikke morkent hvis man skyller med eddik i siste skyllevann!

Ellers er jeg enig i at farging er et mye bedre alterantiv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...