AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Jeg vurderer å flytte og kjøpe hus og bo mer landlig. På grunn av sykdom kan jeg ikke kjøre bil. Kriteriene er derfor et hus i nærheten av butikk og ikke så langt til flyplass. Helst møre eller Trøndelag. Kan betale maks to millioner. Huset bør være i orden og godt vedlikeholdt, er ikke handy. Bryr meg ikke om det ikke er moderne bare ting fungerer. Har startlån på leiligheten jeg bor i nå, kan startlån overføres? Anonymkode: b4c6d...a00
stan Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Hvis det er enebolig du tenker på finner du drøyt tusen forskjellige på finn akkurat nå: https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?price_from=1000000&price_to=2000000&property_type=1 Her er det hus både i nord og sør, samt flere i Trøndelag.
Gjest Kritt Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, stan skrev: Hvis det er enebolig du tenker på finner du drøyt tusen forskjellige på finn akkurat nå: https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?price_from=1000000&price_to=2000000&property_type=1 Her er det hus både i nord og sør, samt flere i Trøndelag. Etter en kjapp kikk på linken må jeg si jeg er overrasket og nesten litt forferdet med tanke på hvor billige hus det finnes rundt omkring. Forferdet med tanke på hva vi betaler for hus sentralt på Østlandet, ikke minst i Oslo 😳
Ms. Steele Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Startlån får du normalt sett kun en gang og kan ikke overføres.
stan Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 4 timer siden, Kritt skrev: Etter en kjapp kikk på linken må jeg si jeg er overrasket og nesten litt forferdet med tanke på hvor billige hus det finnes rundt omkring. Forferdet med tanke på hva vi betaler for hus sentralt på Østlandet, ikke minst i Oslo 😳 Mange potensielle feriehus.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Hus må vedlikeholdes etter få år selv om det er helt fint når du kjøper det. Kjøp en leilighet hvis ikke du vil ha bry. Anonymkode: ed795...837 1
Perle Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 (endret) Da må du jo søke de opp da, etter de nevnte kriteriene. Og/eller kontakte en mekler. Vill du vi skal sitte å søke opp prospekter for deg? Endret 27. september 2018 av Perle 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 5 hours ago, Perle said: Da må du jo søke de opp da, etter de nevnte kriteriene. Og/eller kontakte en mekler. Vil du vi skal sitte å søke opp prospekter for deg? Nei, det vil jeg så klart ikke. Ville høre om erfaringer og kanskje tips. Her jeg bor, har jeg ikke helse til det uten å nevne sykdom. Jeg er klar over at et hus betyr vedlikehold, men jeg kommer ikke til å leve i mer enn cirka femten år. Det er prognosen. Anonymkode: b4c6d...a00
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Hus må vedlikeholdes etter få år selv om det er helt fint når du kjøper det. Kjøp en leilighet hvis ikke du vil ha bry. Anonymkode: ed795...837 Jeg har ti, femten år igjen å leve og vil helst ha hage og hus. 7 hours ago, stan said: Mange potensielle feriehus. Uten vedlikehold? Jeg bryr meg ikke om utseende og interiør. Anonymkode: b4c6d...a00
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det vil jeg så klart ikke. Ville høre om erfaringer og kanskje tips. Her jeg bor, har jeg ikke helse til det uten å nevne sykdom. Jeg er klar over at et hus betyr vedlikehold, men jeg kommer ikke til å leve i mer enn cirka femten år. Det er prognosen. Anonymkode: b4c6d...a00 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har ti, femten år igjen å leve og vil helst ha hage og hus. Uten vedlikehold? Jeg bryr meg ikke om utseende og interiør. Anonymkode: b4c6d...a00 Jeg ser at jeg motsier meg selv, men hvis jeg kjøper et hus, i nærheten av en butikk. Kan jeg få et hus til under to millioner? Jeg vil ikke prate om sykdommen. ts Anonymkode: b4c6d...a00
stan Skrevet 27. september 2018 #11 Skrevet 27. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Uten vedlikehold? Jeg bryr meg ikke om utseende og interiør. Anonymkode: b4c6d...a00 Alle boliger krever vedlikehold, dessverre. Men om dette er det viktigste er det kanskje bedre med en leilighet? Du må nok vurdere hvert enkelt hus.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #12 Skrevet 27. september 2018 På 10-15 år må det males, klippes og ordnes i hage, i den prisklassen må det kanskje skiftes tak også. Vinduer. Ville heller gått for leilighet med hage, det finnes også evtevt. Leie et hus, da er det huseiere ansvar med vedlikehold. Anonymkode: 6c609...86d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #13 Skrevet 28. september 2018 Nå har du spesifisert trøndelag eller møre, så jeg tror ikke du vil få mange svar her. Du har ikke vurdert en leilighet med balkong, så kan du ha et lite drivhus på balkongen f.eks? Jeg bor i en leilighet med balkong like ved butikk, 10min gåtur fra butikk. Betalte langt under 2 mill. Men det er på østlandet. Og du skriver du vil ha hus så.. Ønsker jeg deg noen gode år, og håper du finner det du leter etter. ♥️ Anonymkode: af9d8...4e6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #15 Skrevet 28. september 2018 Det vanskeligste kravet er nok flyplass, så finn ut hvilke flyplasser du kan tenke deg å bruke, og let etter hus i nærheten av dem. De som ligger litt grisgrent til har de billigste husene, men hvis ikke de har direkteavganger dit du vil reise blir det dyrere å fly. Hvis du går til https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?filters= kan du hukke av på "Område, by eller sted", skrive inn stedet der flyplassen ligger. Velge avstand under og legg inn filter for pris og boligtype. Anonymkode: ed795...837
Gjest Bolledeig Skrevet 28. september 2018 #16 Skrevet 28. september 2018 Jeg synes dette høres ut som en dårlig idé. Med dårlig helse og økonomi og uten mulighet til å komme deg rundt på egenhånd ville det å bosatt seg på et sted helt uten nettverk være det siste jeg anbefalte noen. Og i hvert fall ikke i et hus. Det er jobb. Du vil jo ikke bare trenge å være i nærheten av en butikk, men også antageligvis en lege. Sosiale tjenester. Jeg ville på det sterkeste anbefalt deg å revurdere dette, en slik bosituasjon kan like fort oppfattes som et fengsel når en ikke kommer seg rundt, og jeg har sett dette hos flere i omgangskretsen.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #17 Skrevet 28. september 2018 Du bør velge et sted hvor det er nærhet til sykehus også, som kan håndtere sykdommen din, og fastlegetjenester som ikke bare er vikarstafett. Hva med en av de litt mindre byene med sykehus på Møre-kysten? Fritt etter hukommelsen så er det sykehus i Førde, Kristiansund, Molde, Ålesund, Volda, et lite et i Nordfjordeid. Hvis du søker på airport på google maps får du opp en liste over steder med flyplass. Det er også sykehus på Orkdal rett utenfor Trondheim, på Levanger, og i Namsos. Minuset med små steder er at kollektivtransporten gjerne er dårligere, så det må du også tenke på. Anonymkode: 2766e...ae1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #18 Skrevet 28. september 2018 Jeg bor i halvparten av tomannsbolig. Var frisk da jeg kjøpte, og er nå syk. For 2 år siden var det noen snille, som hjalp meg med å klippe bort alt av busker og digre planter i hagen min. Nå er det helt grodd igjen. Terrassen min må slipes ned og oljes. Det er faktisk noe å gjøre hele tiden. Jeg har planer om å kjøpe en liten leilighet, helst med en stor terrasse. For jeg klarer ikke mer jobb i hagen, og vil heller ikke måtte være avhengig av andre. Anonymkode: e737f...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå