AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hei. Etter en operasjon som ble gjort (brystreduksjon, brystløft) fikk jeg 6 uker med løfteforbud. Skal maksimalt løfte 5 kilo totalt, 2,5 per arm, ikke strekke armene over skulderhøyde, ikke få støt mot bryst, i tillegg til å unngå jogging/løping fram til 6 uker etter operasjonen. Jeg har fortsatt vondt etter operasjonen, og kjenner det "river" der stingene har vært dersom jeg overanstrenger meg. Jeg jobber i helsesektor, og har derfor en jobb som krever en del av meg fysisk og jeg har ikke mulighet til å ha ansvar for pasienter da det fort oppstår situasjoner hvor det kreves at fysisk anstrengelse fra min side. I forhold til arbeidsinstruks har jeg mye tid 1-1 med pasienter, og dette blir det umulig å unngå. De har vikar inne for meg nå som kan være der 100% til jeg er tilbake i jobb igjen. I samråd med legen ble vi enige om å forlenge sykemeldingen min slik at jeg er tilbake i jobb 6 uker etter operasjonen, når det ikke lengre er noen fysiske hensyn som må tas. Det er heller ikke mulighet for å "omplassere" meg på arbeidsplassen slik at jeg unngår pasienter da det ikke er noen form for kontor-/papir-arbeid hos oss. Min sjef var veldig enig i at dette var riktig avgjørelse, og ville ikke ha meg tilbake på jobb før jobben ikke innebar en risiko i forbindelse med operasjonen. Men hva er mine plikter i dette tilfellet? Sjefen mente at oppfølgingsplan ikke var nødvendig i mitt tilfelle da det er risikoen for slag/støt mot brystet, overbelastning eller andre situasjoner som er uheldig etter operasjonen. Slik jeg har forstått skal denne foreligge 4 uker ut i sykemelding, og hun mente denne ikke var nødvendig i mitt tilfelle. Neste steg da er vel dialogmøte ved 7 uker, og da er jeg jo tilbake i jobb igjen...? Dette er første gang jeg er sykemeldt, så litt uerfaren her. Anonymkode: e6c14...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå