Gå til innhold

Får man huslån når man har 35 tusen i forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede et huslån på 1,5 mill. 

Men vurderer nå å selge og kjøpe nytt. Men jeg gruer meg til å dra i banken å spørre om hvor mye jeg kan låne siden jeg har forbrukslån på 35k. Jeg vet hva jeg har brukt det på. 

Tror dere jeg får avslag? 

Anonymkode: 54657...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du betaler på lånet er det vel ikke noe stort problem.

Anonymkode: d4728...715

• Liker 1
Skrevet

Så lenge ikke forbrukslånet har gått til inkasso eller du har betalingsanmerkninger så går det bare ut over hvor mye du kan låne. (en kan låne inntekt x 5 - eksisterende lån)

Skrevet

Kan du ikke i teorien først snakke med banken om å øke lånet med 35k for å betale ned forbrukslånet?

Eller er det reguleringer på det å nedbetale forbrukslån tidlig?

Skrevet

Nei. Du må dessverre ut på leiemarkedet nå.

Anonymkode: 9334f...0ab

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du må dessverre ut på leiemarkedet nå.

Anonymkode: 9334f...0ab

Fint du har peiling på det du uttaler deg om. :raven:

Skrevet

Det som er det viktige her, er hva boligen din er verdt? Hva du da sitter igjen med i egenkapital, eller om du har kausjonister. 

Anonymkode: fc9f8...75b

Skrevet

35 er jo ingenting. Ingen som bryr seg. Du trenger ikke engang å nevne det. Beløpet er så lite at det er å anse som løpende forbruk.

Anonymkode: cb777...01a

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke boligen er verd nok til at du kan øke boliglånet for å nedbetale forbrukslånet får du garantert ikke mer lån, og hvis du har det burde du gjort det med en gang.

Anonymkode: 771fd...a5f

Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon, bare at jeg er nyutdannet og tenker på å kjøpe min første bolig. Men har ikke turd å gå i banken pga. jeg skammer meg. Har studielån på 300 000 og siden jeg hadde dårlig råd som student så var jeg dum nok til å handle med klarna delbetaling o.l. i løpet av de 3 årene jeg studerte og har ca. 40 000 jeg skylder der.. har ikke fortalt om det til noen så prøver å betale ned mest mulig før jeg går i banken. Vil ikke at foreldrene mine skal vite om det (som er villige til å stille som kausjonister).. Er dette noe banken ser noe sted? Har ikke inkasso..

Anonymkode: dcff1...3b2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt i samme situasjon, bare at jeg er nyutdannet og tenker på å kjøpe min første bolig. Men har ikke turd å gå i banken pga. jeg skammer meg. Har studielån på 300 000 og siden jeg hadde dårlig råd som student så var jeg dum nok til å handle med klarna delbetaling o.l. i løpet av de 3 årene jeg studerte og har ca. 40 000 jeg skylder der.. har ikke fortalt om det til noen så prøver å betale ned mest mulig før jeg går i banken. Vil ikke at foreldrene mine skal vite om det (som er villige til å stille som kausjonister).. Er dette noe banken ser noe sted? Har ikke inkasso..

Anonymkode: dcff1...3b2

Det kan hende at gjelden fremgår av skattemeldingen din.

Anonymkode: e559f...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...