Gå til innhold

Hva setter dere opp for å markere tomtegrensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp murerbøtter av det store slaget på biltema og fyll med enten pukk eller betong. Du kan jo pynte dem litt med spraymaling hvis du synes svart er kjedelig. Evnt sette noen blomster i potte på toppen. 

• Liker 2
Skrevet

Betonggriser, store stablesteiner eller snakke med naboen om hvor grensen går? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Er du sikker på at naboen vet at dette er ditt område? Er det mulig at han tror det tilhører hans tomt eller at det er fellesområde? Har du snakket med ham?

Det er ikke én, men samtlige naboer. 

Anonymkode: 87f1c...8f6

Skrevet
55 minutter siden, Sirah skrev:

Enda større krukker. Kjører naboen de ned får han jo hversågod å betale for dem. Ellers støtter jeg forslaget med hai :P

Hva sier naboen din?

vedkommende du siterer er ikke ts assasa

Skrevet

Sett opp lenke med stolpene festet til tunge steiner med et skilt a la dette.. 

51CBD792-E9DE-4FB4-A2BD-0D905D6AB632.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Låsbar bom.

Anonymkode: 22bd3...60d

• Liker 1
Skrevet

Strømgjerde?

Anonymkode: b8f02...445

Skrevet

Har satt opp noen sylteglass i hjørnene.

Anonymkode: 3fd9f...5aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke én, men samtlige naboer. 

Kanskje de tror at det er fellesområde? Kanskje har de parkert der i åresvis før du flyttet dit? 

Jeg ville kanskje skrevet en lapp og lagt i alle postkassene rundt hvor du skriver på en høflig og vennlig måte: 

Hei alle naboer! Kanskje det har vært en misforståelse ang .... (beskriv området). Dette er en del av min tomt og jeg vil gjerne ha denne tilgjengelig som parkering for mine gjester (f eks). Setter pris på at dette området ikke brukes av andre. 

Mvh, Kari Nordmann, Skogveien 1. 

• Liker 7
Skrevet

Siden TS ikke tar til seg noen råd, er det vel bortkastet å prøve og hjelpe?!   

• Liker 3
Skrevet

Ser at noen i området der jeg bor har lagt ut store, tunge steiner fordi deler av plenen som lå inntil hovedveien (smal vei) ble brukt som møteplass for større kjøretøy. Men da må du få tak i noen med gravemaskin eller traktor som kan plassere steinene.

Anonymkode: 78353...529

• Liker 1
Skrevet

Kjøp boka Den Jævla Naboen, der får du nok en del kreative idéer. Personlig ville jeg kanskje gått for en 6 meter høy replika av jesusstatuen som står i Rio de Janeiro 😂 da holder nok naboene seg unna tomta di i frykt for å bli påtvunget religion 

Anonymkode: 8ca4f...8cd

• Liker 1
Skrevet

berlinbygg_764218a.jpg&width=450

Anonymkode: fae40...af2

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Planke med spiker eller masse glasskår 😈?

Nei da, en støpt betongkant og masse hagekrukker innafor? Du kan støpe slik at du får mulighet til å sette gjerde oppå betongkanten, da kanskje får du et fint utområde også? 🙂 

Anonymkode: 1ee90...003

• Liker 1
Skrevet

To staurer med kjetting mellom?

Anonymkode: a1e3b...883

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å markere tomtegrensa? 

Vår nabo, som grenser helt inntil hagen vår, er enige med oss om at vi ikke trenger gjerne eller markering.  Et gjerne mellom oss ville bare ha vært stygt. 

Skrevet
5 minutter siden, Zienna skrev:

Hvorfor er det så viktig å markere tomtegrensa? 

Vår nabo, som grenser helt inntil hagen vår, er enige med oss om at vi ikke trenger gjerne eller markering.  Et gjerne mellom oss ville bare ha vært stygt. 

Kanskje du ville sett annerledes på det hvis naboen din plutselig parkerte campingbilen på plenen din. Campingbil er kun et eksempel, kan være båt, hestehenger, hest, tempel, materialer, trampoline, søppel, telt osv, osv...

Anonymkode: 5a75b...447

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ville sett annerledes på det hvis naboen din plutselig parkerte campingbilen på plenen din. Campingbil er kun et eksempel, kan være båt, hestehenger, hest, tempel, materialer, trampoline, søppel, telt osv, osv...

Anonymkode: 5a75b...447

Ja, selvfølgelig er ikke sånt greit.  Har dere snakket med naboene om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...