Gå til innhold

Fått jobb - hva skjer med studielånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått 80% stilling (vikariat, ut sommeren neste år) da jeg ikke trives med den studieretningen jeg har valgt. Har egentlig lyst til å hoppe av nå, men for CV'ens skyld og studiepoengene skal jeg i hvert fall fortsette til jul. Men jeg trenger jo ikke studielån nå som jeg har fått jobb.

Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Hvis jeg kontakter lånekassen og ber de stoppe utbetalingene, må jeg vel begynne å betale tilbake med en gang? Eller er det mulig å søke utsettelse siden jeg skal begynne på ny bachelor neste år?

Anonymkode: 6b46b...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel et halvt års automatisk betalingsutsettelse uansett, så hva er problemet?

Anonymkode: 441f8...3ea

Skrevet

Du har mange utsettelser som du selv styrer på Lånekassen sine sider om det kommer regning. 

Anonymkode: 5bd78...b3a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel et halvt års automatisk betalingsutsettelse uansett, så hva er problemet?

Anonymkode: 441f8...3ea

Så da vil første regning komme når jeg er ferdig med å studere? Kjedelig om jeg stopper utbetalingene rundt jul, og får første regning når jeg blir student igjen. Aner ikke hvordan dette fungerer, og det tar en evighet å få kontakt med lånekassen.

Anonymkode: 6b46b...876

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg tatt imot lån og stipend for dette semesteret, og spart dem til EK. Når du begynner i jobb etter jul så er jeg ganske sikker på at du ikke må begynne å betale før et halvt år etterpå. Når du så blir student igjen så vil de ikke sende deg faktura, så lenge semesteravgift er betalt og du er registrert som student. Evt. kan du ringe dem før 1.juli og høre om du må utsette betalingen en måned eller to før du begynner å studere igjen.

Anonymkode: fedc2...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...