Gå til innhold

Engangsvåtmopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha barn i hus og jeg tenker gå over til å bruke sånne engangs-våtmopp på jif-moppeskaft for å lette renhold.  Men så i dag at en 10 pk engangsvåtmopp fra Jif på meny kosta rundt 90-100kr, og synes det var litt mye?Noen som har tips om hvor man får kjøpt gode våtmopper i litt større pakke til en grei pris? Vi har parkett og fliser som gulv, så må være noe som passer til det.  

Anonymkode: 9f449...ad7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så veldig miljøvennlig å bruke slike.. Hvorfor ikke bare bruke vanlig mopp, du trenger ikke ha bøtte og vann hver gang. Bruk grønnsåpe som du tar i sprayflaske med vann og sprut det på gulvet. Det gjør jeg både på overflater og gulv.

Anonymkode: 72808...3af

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig miljøvennlig å bruke slike.. Hvorfor ikke bare bruke vanlig mopp, du trenger ikke ha bøtte og vann hver gang. Bruk grønnsåpe som du tar i sprayflaske med vann og sprut det på gulvet. Det gjør jeg både på overflater og gulv.

Ikke bruk grønnsåpe. Det legger igjen et belegg. Om du vil bruke såpe så bruk Ajax el. lignende  Det holder faktisk med mikrofibermopp og vann.

Anonymkode: 3f3e5...730

• Liker 7
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal snart ha barn i hus og jeg tenker gå over til å bruke sånne engangs-våtmopp på jif-moppeskaft for å lette renhold.  Men så i dag at en 10 pk engangsvåtmopp fra Jif på meny kosta rundt 90-100kr, og synes det var litt mye?Noen som har tips om hvor man får kjøpt gode våtmopper i litt større pakke til en grei pris? Vi har parkett og fliser som gulv, så må være noe som passer til det.  

Miljøbelastende, knall dyrt og elendig måte å vaske gulv på. Bruk heller penger på en god mopp og bruk den fultig på gulvet mellom hver gulvvask, mye bedre løsning. Robotstøvsuger er også greit å ha når du har barn. 

Anonymkode: e7ae1...d8d

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe er bare egnet til ubehandlet tre av typen furu ol. 

Grønnsåle på parkett, laminat og andre gulv legger igjen en hinner der det blir massiv oppvekst av bakterier, virus og muggsopper. Skal et barn i tillegg ligge med nesa i et grønnsåpevasket gulv, så er dette dirkete helseskadelig for små sårbare lunger. 

• Liker 5
Skrevet

De er litt billigere hos Coop, 80-85 kr - også pleier de av og til å være på 40 % tilbud, så følger med og hamster endel da.

Coop har også sitt eget merke som er endel billigere. Clas Ohlson har noen som er ca 50 kr pakken

Anonymkode: 5b926...8d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte samme, engangs våtmopper er jo genialt, helt til jeg så prisen. 
Slike våtmopper holder ikke over større flater, man skal bytte dem når dem begynner bli tørr. Jeg må bruke flere stk om jeg skal vaske større flater enn bare gulvet på stua og da rundt teppet! 
Skylle opp en mopp, og bruke sprayflaske med såpevann på er ekstremt mye billigere, og like enkelt! 

• Liker 1
Skrevet

Nille har noen rimelige engangsmoppkluter som skal være ganske bra. De  var på 1/2 pris for noen uker siden.

Anonymkode: 3d4f9...cf3

• Liker 2
Skrevet

De klutene tørker fort inn, og må byttes når de er tørre. Bruker nok 3/4 stykker om jeg skal ta bad/stue/kjøkken. Det blir med andre ord fort dyrt 😳 Så har nå gått over til fuktig mikrofibermopp, det funket like greit, og er billig 😊 Hvis du allikevel er bestemt på å bruke engangsvåtmopper, kanskje de er billigere i Sverige? 😄

• Liker 4
Skrevet

Jeg fukter heller en mopp, og har en spray flaske med ferdig blandet Ajax som jeg spruter litt på gulvet med ettersom jeg vasker. Så skyller jeg moppen en gang eller to i vasken underveis. Går fortere enn med engangs mopper, for de må jeg bruke 4 av for å få det rent på 40 kvm 😏

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Miljøbelastende, knall dyrt og elendig måte å vaske gulv på. Bruk heller penger på en god mopp og bruk den fultig på gulvet mellom hver gulvvask, mye bedre løsning. Robotstøvsuger er også greit å ha når du har barn. 

8 hours ago, MissPierce said:

Jeg fukter heller en mopp, og har en spray flaske med ferdig blandet Ajax som jeg spruter litt på gulvet med ettersom jeg vasker. Så skyller jeg moppen en gang eller to i vasken underveis. Går fortere enn med engangs mopper, for de må jeg bruke 4 av for å få det rent på 40 kvm 😏

9 hours ago, Skunk said:

De klutene tørker fort inn, og må byttes når de er tørre. Bruker nok 3/4 stykker om jeg skal ta bad/stue/kjøkken. Det blir med andre ord fort dyrt 😳 Så har nå gått over til fuktig mikrofibermopp, det funket like greit, og er billig 😊 Hvis du allikevel er bestemt på å bruke engangsvåtmopper, kanskje de er billigere i Sverige? 😄

Takk, jeg har allerede nok av flergangsmopper som jeg allerede bruker som dere beskriver med sprayflaske. :) Men nå lurte jeg altså på billige engangsvåtmopper som alternativ i hverdagen :)

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nille har noen rimelige engangsmoppkluter som skal være ganske bra. De  var på 1/2 pris for noen uker siden.

De er litt billigere hos Coop, 80-85 kr - også pleier de av og til å være på 40 % tilbud, så følger med og hamster endel da.

Coop har også sitt eget merke som er endel billigere. Clas Ohlson har noen som er ca 50 kr pakken

Anonymkode: 5b926...8d5

Tusen takk for tips :)

TS

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg har allerede nok av flergangsmopper som jeg allerede bruker som dere beskriver med sprayflaske. :) Men nå lurte jeg altså på billige engangsvåtmopper som alternativ i hverdagen :)

Forsto det. Bare ville frem til at det ikke nødvendigvis vil være enklere i hverdagene med de en gangs moppene😊 

Synes faktisk det er mer styrete å drive å bytte de flere ganger, for de tørker med en gang. Så må byttes flere ganger underveis. 

Men selvfølgelig opp til deg😊

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, MissPierce said:

Forsto det. Bare ville frem til at det ikke nødvendigvis vil være enklere i hverdagene med de en gangs moppene😊 

Synes faktisk det er mer styrete å drive å bytte de flere ganger, for de tørker med en gang. Så må byttes flere ganger underveis. 

Men selvfølgelig opp til deg😊

Det handler mer om å slippe ekstra vasking av flergangsmopper . Tørt er det ikke noe problem å la en flergangsmopp stå og kunne støvtørke med flere ganger, men hvis jeg skulle måtte moppe opp noe kliss i full fart er det greit å bare kunne kaste moppen  etterpå i stedet for at den ligger og lukter. :) Blir nok klesvask fra før og vi har ikke tørketrommel og lite plass til tørk, så alle monner drar. 

Ikke miljøvennlig nei, men litt unntakstilstand i korte perioder i livet må være lov :) Vi har liten leilighet og tørrmopper/koster selvfølgelig før vi drar våtmopp over, så tror helt ærlig ikke det er snakk om at vi kommer til å trenge bruke store mengder. 

• Liker 4
Skrevet

Europris har billigere varianter. Fungerer helt greit til sitt bruk

Anonymkode: b76af...71e

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i stedet for at den ligger og lukter.

En flergangs (vaskbar) våtmopp ligger ikke og lukter dersom du etter bruk skyller den i kaldt vann, vrir den opp og henger den til tørk.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

En flergangs (vaskbar) våtmopp ligger ikke og lukter dersom du etter bruk skyller den i kaldt vann, vrir den opp og henger den til tørk.

Også var det det med travel hverdag og full fart og liten leilighet osv :) Skal vi bare dra over gulvet i en fei før rett jeg får barselgjester er det praktisk å ha noe jeg kan kaste etterpå :)

Jeg har samvittighetsfullt vasket med flergangsmopp/klutt, skylt, vridd opp og tørket i 30 år, la meg nå få et par måneder med engangsmopper da 😂😂

Ts

• Liker 11
Skrevet

De fra Europris er ikke så verst. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også var det det med travel hverdag og full fart og liten leilighet osv :) Skal vi bare dra over gulvet i en fei før rett jeg får barselgjester er det praktisk å ha noe jeg kan kaste etterpå :)

Jeg har samvittighetsfullt vasket med flergangsmopp/klutt, skylt, vridd opp og tørket i 30 år, la meg nå få et par måneder med engangsmopper da 😂😂

Ts

I 30 år? Startet du som 10åring med flergangsmopping? :klo: 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Kos deg du med engangsmoppingen med god samvittighet :) 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I 30 år? Startet du som 10åring med flergangsmopping? :klo: 

Haha,makan til kverulering da :) Jeg hjalp jo selvfølgelig til med husvasken som barn så fort jeg var gammel nok, og vi hadde selvfølgelig bare flergangskluter og mopper i hus da, ikke mye engangskluter fra Jif å få tak i på 80-tallet :) Så ja, føler jeg har vridd og skylt nok kluter og mopper i mitt liv til å fortjene noen måneder med mulighet for lettvint løsning mens jeg er i permisjon :)

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kos deg du med engangsmoppingen med god samvittighet :) 

Takk! Lover å gå tilbake til miljøvennlige vaner etterhvert 😁

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...