AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Til dere som «ga» opp, stresset ned eller hadde «gitt» opp eller bestemte dere for å ikke prøve lenger... Hvor lang tid tok det da før dere ble gravide? Hadde dere likevel sex rundt eggløsning? Da var det en liten syns for at dere hadde håp. Jeg vurderer å gi opp. Kjenner at det tar på psykisk. Har jo et lite håp. Men det er i ferd med å bli borte og jeg er i ferd med å si til mannen at vi må avslutte. Jeg har «gitt» opp mange ganger før, men vi har likevel hatt sex rundt eggløsning da vi har hatt et ørlite håp. Så har ting fått liv til å gå som det går. Og som forventet, gikk det ikke. Jeg har ikke blitt lei meg. Verden går videre. Men jeg er redd for å miste det lille håpet jeg har igjen. Syns det er så trist å måtte gi opp. Da vet jeg at jeg begynner på prevensjon igjen, for kroppen min er kaos uten. Da er det ingen vei tilbake. Kan jeg høre deres historier? Anonymkode: 3d50d...840
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Hvis dere ikke blir gravide etter 1 år (6 mndr hvis høy alder), bør dere få en time til utredning for ufrivillig barnløshet. det der tullet om at dere blir gravide bare dere stresser ned, er en nyte vi kan avlive nå først som sist. Anonymkode: 0426c...0b1 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 Jeg blir bare gravid når jeg stresser masse Anonymkode: 0bf7d...dc8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Man blir ikke gravid fordi man slutter å tenke på at man vil bli gravid, uansett hvor mye man har pleid å tenke og stresse rundt det. Når man endelig blir gravid når man slutter å stresse rundt det, så er det tilfeldig, og det ville skjedd uansett. Anonymkode: 618e7...e8d 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 Hæ? Tja, har gitt opp og stresset ned lenge. Gav ingen resultater. Ligger nyoperert for cyster og betent endometriosevev, ikke all verdens yoga kunne fjernet det Anonymkode: 4d53a...e51 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 2,5 år og ble gravid da jeg var på mitt verste med stress, depresjon og overvekt etter år med prøving, hormoner og trøstespising. Anonymkode: 46b20...c24 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Jeg var en prøver i to og et halvt år, utredningen viste at ingenting var galt med noen oss. Vi var unge og bestemte oss for å vente ett år før vi satte i gang IVF prossessen... i mellomtiden leste jeg mye bøker om The Law of attraction og vips. Jeg ble gravid på den minst sannsynlige måten!!! (Han kom ikke inni meg en gang og ikke eggløsning) Anonymkode: 495a5...ce5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en prøver i to og et halvt år, utredningen viste at ingenting var galt med noen oss. Vi var unge og bestemte oss for å vente ett år før vi satte i gang IVF prossessen... i mellomtiden leste jeg mye bøker om The Law of attraction og vips. Jeg ble gravid på den minst sannsynlige måten!!! (Han kom ikke inni meg en gang og ikke eggløsning) Anonymkode: 495a5...ce5 Jomfru Maria du da med andre ord? Anonymkode: 6ebf0...279 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 Det er vel mer det at så å si alle sier til; slutt å stress og tenke så mye på det, det er da det skjer. Jeg ser egentlig ikke logikken i det. For jeg har blitt gravid en gang før og det var mye fordi jeg testet med eggløsning og oppdaget at jeg tok feil mtp eggløsningsdag. Jeg mistet i uke 11. Vi har vært til utredning og det eneste som kom frem der, var at jeg hadde en muskelknute. Gynekologen sa at dette ikke var en grunn til at vi sliter. Og hun sa også; slapp av og stress ned. Så hører jeg om de som sier at de stresset ned, ga opp osv, som ble gravide. Og lurer på alt med dette 🤔 Anonymkode: 3d50d...840
kvinne35+ Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som «ga» opp, stresset ned eller hadde «gitt» opp eller bestemte dere for å ikke prøve lenger... Hvor lang tid tok det da før dere ble gravide? Hadde dere likevel sex rundt eggløsning? Da var det en liten syns for at dere hadde håp. Jeg vurderer å gi opp. Kjenner at det tar på psykisk. Har jo et lite håp. Men det er i ferd med å bli borte og jeg er i ferd med å si til mannen at vi må avslutte. Jeg har «gitt» opp mange ganger før, men vi har likevel hatt sex rundt eggløsning da vi har hatt et ørlite håp. Så har ting fått liv til å gå som det går. Og som forventet, gikk det ikke. Jeg har ikke blitt lei meg. Verden går videre. Men jeg er redd for å miste det lille håpet jeg har igjen. Syns det er så trist å måtte gi opp. Da vet jeg at jeg begynner på prevensjon igjen, for kroppen min er kaos uten. Da er det ingen vei tilbake. Kan jeg høre deres historier? Anonymkode: 3d50d...840 Skaff en hund og ikke bruk prevensjon men elsk når dere vil?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, kvinne35+ skrev: Skaff en hund og ikke bruk prevensjon men elsk når dere vil? Liker desverre ikke hunder. Men vi elsket mye lenge uten prevensjon før vi begynte å bli bekymret. Anonymkode: 3d50d...840
kvinne35+ Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker desverre ikke hunder. Men vi elsket mye lenge uten prevensjon før vi begynte å bli bekymret. Anonymkode: 3d50d...840 Så skaff en katt da.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 Ble gravid den mnd jeg ikke hadde noen tro på den og vi hadde sex to ganger. Tror jo mest det er tilfeldig da. Anonymkode: ab7d4...c91
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Hvor kommer denne myten om at stress fører til barnløshet? Det finnes ingen, ingen forskning som støtter dette. Og leger på fertilitetsklinikker sier om og om igjen at dette har ingenting å si. Så ikke tenk på å stresse ned for fertilitetens skyld. Stress gjerne ned for psykens skyld, men det er ikke så lett når det eneste man tenker på er å bli gravid. Anonymkode: 63da0...0ed 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 Vi ble første måneden vi tenkte «fuck it». Rein flaks at vi traff eggløsning! Anonymkode: 6d563...d57
tutta23 Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 Jeg var nettop på kontroll hos en spesialist ifm en kronisk sykdom jeg har. Snakket en del med henne om at jeg og mannen sliter med å bli gravide...har prøvd i over et år nå, og hatt en MA ila den tiden. Hun spurte noe veldig om hvorvidt jeg stresset med dette, og var opphengt i det. Jeg satt og tenkte med meg selv at dette har jeg jo lært at ikke skal ha noe å si for fertiliteten. Hun var veldig opphengt i at jeg var så utrolig stresset, og at jeg måtte begynne å slappe av, ellers kom jeg jo aldri til å bli gravid (dette var altså ikke en gynekolog, men en annen legespesialist). Jeg tenkte bare, å kjære min tid, snakk om å legge skylden på den som strever selv. Så blir det min egen skyld at jeg ikke blir gravid liksom.... satser på at forskningen stemmer, og at det at man er "besatt" på å bli gravid ikke har noe negativ innvirkning på om man blir det eller ikke!! Så det så!!! 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 Vi stresset ned da vi innså at vi sannsynligvis ikke ble gravide på egenhånd.. Sluttet å ta graviditetstester hver mnd når mensen nærmet seg eller var sein. Ble jammen ikke gravid da heller! Men da vi etter et år uten stress og forhåpninger gikk i gang med prøverørsforsøk så satt spira på første forsøk Så all verdens kjeringrpd og myter ene eller andre veien hjalp ikke oss.. Vi måtte ha hjelp Anonymkode: fc583...0d5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 9 minutter siden, tutta23 skrev: Jeg var nettop på kontroll hos en spesialist ifm en kronisk sykdom jeg har. Snakket en del med henne om at jeg og mannen sliter med å bli gravide...har prøvd i over et år nå, og hatt en MA ila den tiden. Hun spurte noe veldig om hvorvidt jeg stresset med dette, og var opphengt i det. Jeg satt og tenkte med meg selv at dette har jeg jo lært at ikke skal ha noe å si for fertiliteten. Hun var veldig opphengt i at jeg var så utrolig stresset, og at jeg måtte begynne å slappe av, ellers kom jeg jo aldri til å bli gravid (dette var altså ikke en gynekolog, men en annen legespesialist). Jeg tenkte bare, å kjære min tid, snakk om å legge skylden på den som strever selv. Så blir det min egen skyld at jeg ikke blir gravid liksom.... satser på at forskningen stemmer, og at det at man er "besatt" på å bli gravid ikke har noe negativ innvirkning på om man blir det eller ikke!! Så det så!!! Det er helt utrolig. Skulle vært litt småfrekk og spurt hvor hun hadde det fra. Hvilken forskningsartikkel skriver dette? Anonymkode: 63da0...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #19 Skrevet 27. september 2018 Vi stresset aldri men brukte allikevel 3 år. Kanskje det ville gått raskere om vi stresset litt med EL-tester og pliktsex. Anonymkode: 4feff...f86
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #20 Skrevet 27. september 2018 På 26.9.2018 den 15.41, kvinne35+ skrev: Så skaff en katt da. Man skal ikke bruke dyr på den måten, det er faktisk levende vesner som krever ansvar det også, idioti å skaffe når man antagelig (forhåpentligvis) får baby om ikke lenge. Måtte bare, det er så forferdelig mange dyr (særlig katter) som ender opp hjemløse fordi de blir byttet ut med barn/barnet blir allergisk/de skal på ferie osv. Alt for mange ser på dyr som en ting de bare "skaffer seg". Man blir ikke lettere gravid hvis man har hund eller katt, tro meg. Anonymkode: 166c7...1cf 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå