AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg er litt plaget av drømmer.. Det kommer lit å høres helt utrolig ut men jeg er litt usikker på min psykisk helse ( men tanken om mine drømmer) samtidig mange ganger det som jeg har drømt om på natta fant sted i virkeligheten i framtiden. Har lest en del artikler om dette men fant ikke noen forskere som gir tilfredsstillende svar på hva er drømmer, hvor de kommer fra og hvordan er det mulig at det som man har drømt om faktisk skjer i virkeligheten. Jeg har desverre opplevd alt for mange ganger at det jeg drømte om skjer i virkeligheten ( oftest i nærmeste framtiden noen ganger 1 år senere- hadde faktisk 2 sånne tilfeller ). Oftest var det positive ting men, det var noen de negative også. Men hva er problemet: Jeg drømmer utrolig ofte ( nesten hver dag, det er sjeldent at jeg ikke drømmer om natta Og sånn var det hele mitt liv- husker ikke noen lengre periode uten drømmer). Det som er merkelig at ofte når det er drøm om noe helt urealistisk i livet mitt så er jeg så " bevist" på at jeg drømmer og klarer å styre det som skjer i drømmen. Eksemplevis noen reiser eller andre ( vanligvis hyggelige ting/ opplevelser ). Og uansett hvor merkelig/ rart og utrolig dette er så påvirker det ikke mitt hverdag på noen som helst måte. Jeg våkner, er veldig bevisst på at dette var natts drøm og nå begynner dagen. Men jeg har 2 andre typer av drømmer. Den ene er at jeg drømmer og det skjer bare av seg selv, har ingen inflyttelse på den. På det tidspunktet vet jeg ikke om det er drøm eller ikke. ( sånn helt vanlig drøm). Men mange av de drømmene har skjedd senere i reelt liv. Det var stortsett positive ting, men det var noen negative tilfeller. ( og dette har skjedd uansett om jeg fortalte drøm til noen eller ikke- jeg vet ikke om det har noen betydning). Og det som er verst i dette at jeg vet jo aldri om det jeg drømte om i natt kommer til å skje i virkeligheten eller ikke. Og den største utfordringen er når jeg drømmer om noe tragisk om mine nærmeste eller bekjente. Jeg blir veldig påvirket av det og noen ganger advarer jeg den person som gjelder. 2 ganger klarte jeg å advare min bror før negative ting som har faktisk skjedd. Men et par ganger valgte jeg å advare men det har ikke skjedd noe. Var en sak som gjaldt også dattera til min sjef ( som jeg har ingen kontakt med men bare hilst på henne) før et godt stund siden drømte jeg om gruppe voldtekt på henne som var veldig livstroende i byen der hun studerte ( i utlande). Det påvirket meg kraftig og jeg valgte å advare sjefen ( det var på en søndag. Tidlig på morran sendte han melding og bedt om å ta umiddelbart kontakt med dattera hans fordi jeg drømte det og det. Han gjorde det, tok kontakt med henne og alt var ok med henne. Og det har ikke skjedd noe fram til nå. Heldigvis sjefen min kommenterte ikke i det hele tatt min oppførsel og hele henvendelse. Men jeg kan tenke meg at han kunne fått tanke at det er noe gærnt med meg. Så etter det er jeg så usikker om jeg skulle si noe til noen eller ikke hvis jeg drømmer om noe alvorlig. Punkt nr 2 Drømmer som jeg er på det tidspunktet helt sikker på at det er ikke drøm men det faktisk skjer noe med meg i realiteten og etterpå jeg sovner ( etter alt er over). Også dagen etter prøver å forklarer meg at det var bare drøm men usikkerhet rundt det er veldig sterk inni meg. Det er slik at uansett hvor hardt prøver jeg å forklare meg at dette var bare drøm og det er ikke mulig å være noe annen, at jeg var bare sliten og kroppen reagerer sånn så får jeg ikke helt tro på at det var bare drøm. Hjernen vil tro at det var drøm men opplevelse og intrykk at det var reelt og jeg var våken hele veien er så sterk at jeg klarer ikke å tro 100% på at det var drøm. Her snakker jeg om " demon drømmer " Her mistenker jeg noen psykisk sykdom hos meg for at jeg tviler om at det var drøm. Et helt frisk menneske kan ikke tvile om " demon relatert drøm " var bare drøm? Finnes det noen frisk menneske som har lignende opplevelser/ utfordringer med å være plagget av drømmer? Kjenner dere til noen vitenskapelig artikkel som handler om drømmer? Signerte av godkjente forskere? ( ikke noen guru eller lignende men helg objektive forskere)? Anonymkode: bab43...631
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Jeg vil bare legge til at jeg er ikke noen spå dama." Kan ikke gjette noen framtiden " eller han ingen opplevelser som ligner de spå damene som er f eks brukt av politiet eller "ondenes makt". Men er veldig flink til å plusse 1+1 i reelt liv ( er et slags observatør) og kan komme frem til hvordan ting skjer, hvem som ikke er ærlig, har stjålet osv. Hvem som har gitt bort informasjon som ikke skulles osv. Men det er kun basert på info jeg har. Så det har ikke noe med å være spå å gjøre. Så det eneste med "å kunne se framtiden " er at ofte mine drømmer skjer i framtiden. Men ikke alltid og ikke regelmessig. Anonymkode: bab43...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå