Gå til innhold

Når folk parkerer på eiendommen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan du gjøre? Gi dem bøter? Få dem tauet vekk?

Hva sier jussen om dette?

Anonymkode: 7c4e8...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....snakke med dem??

Anonymkode: 437c7...08b

• Liker 4
Skrevet

Kommer vel litt an på om det er tydelig merket at dette er privat eiendom. 

Hva med å sette opp et skilt som sier at de som parkerer der, må betale for borttauing av bilen? 

Anonymkode: dd866...32f

Skrevet

Legg ut spikermatter.

Anonymkode: 57463...d09

• Liker 1
Skrevet

Parkert dem inne og latt bilen stå. Har gjort det før. De ble sure og kom på døra, jeg ga dem en tale om privat parkering osv. Og de parkerte der aldri igjen

Anonymkode: 0b46e...04f

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parkert dem inne og latt bilen stå. Har gjort det før. De ble sure og kom på døra, jeg ga dem en tale om privat parkering osv. Og de parkerte der aldri igjen

Anonymkode: 0b46e...04f

HAHA! Skulle virkelig likt å være flua på veggen der ass. Det er jo et genialt forslag :D 

Og jeg ler ekstra høyt fordi jeg sliter med det samme selv og nå har en plan.

Skrevet

Jeg har opplevd dette noen ganger. Der jeg bodde sist var det en fyr som hadde kjørt inn i bakgården vår og parkert. Vi fant telefonnummeret hans (gjennom nummerskiltet på bilen) og sendte en melding om at han sto på vår parkeringsplass, og måtte komme og flytte bilen. Da svarte han surt tilbake at det ikke sto noe "Parkering forbudt"-skilt der.

Det samme har skjedd også senere, fremmede biler har kjørt inn innkjørselen vår og parkert. Så merkelig at noen tar seg til rette slik! Vi finner telefonnummeret og gir beskjed om at bilen må flyttes. Vi kommer ikke inn i, eller ut av, garasjen vår når det står en fremmed bil rett foran den.

Anonymkode: 8e6f0...28c

Skrevet

Hvordan eiendommen er utformet/markert har litt å si. 
Er det tydelig at det er privat eiendom? Er det skiltet at det er privat? Er det ulike biler hele tiden, eller noen biler som gjentar dette? 
Jeg ville satt opp skilt om privat eiendom og borttauing ved overtredelse. Så vidt jeg vet er det ikke noen konkrete lovverk rundt dette med parkering på privat eiendom. 

http://rfcbilberging.no/borttauing/ Som man ser her, så tauer dem bort så lenge det er skiltet. 
Du kan ta kontakt med firma som tauer bort i området, og høre hva som kreves av dem. 

Da jeg flyttet inn her jeg bor nå, fikk jeg muntlig opplyst om en midlertidig parkeringsplass, og grunnet misforståelser rundt det så parkerte jeg ofte på privat plass. Etter en stund fikk jeg lapp på ruta om at det var privat parkering og neste gang ville det bli borttauing. Uten den beskjeden så hadde jeg ikke vist at jeg sto feilparkert, det var selvfølgelig mitt ansvar å sjekke opp hvor jeg kunne parkere, men jeg gjorde dette i god tro, og la meg flat når jeg innså feilen min, og har selvfølgelig aldri parkert der igjen. 
Så noen ganger er feilparkering rett og slett missforståelser og/eller gjort i god tro. Skilting kan hjelpe godt isåfall. 
Andre ganger er bare bileiere egoistiske idioter som tar seg til rette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...