GÃ¥ til innhold

Billigste ferieland i Europa - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😊🌞

Er det noen av dere som har vært mye ute og reist og som har noen erfaringer med hvor det er billigst mat i butikker og restauranter - det er stort sett mat lommepengene mine går til 😊 Jeg tenkte muligens å reise til Costinesti eller Mamaia i Romania denne gangen. Noen her som har vært der? Regner med at det blir billigere jo lenger syd og øst man kommer i Europa - men nå er jeg spent på hva dere mener? Ha en fin kveld😊

Skrevet

Albania er Europas billigste ferieland i alle fall. Har ikke vært der selv.

• Liker 3
Skrevet

Av de stedene jeg har vært, så er Polen desidert billigst. Jeg og sønnen min var der 4 dager i sommer, spiste alle måltider på restaurant, tok drosje og dro rundt på en del aktiviteter. Brukte 2000 kr på oss begge. Sønnen min er 12 år, så han spiser som en voksen. 

Anonymkode: 432a9...e49

• Liker 4
Skrevet

Tyrkia.  Kursen på Tyrkiske lire stuper.  På ett år er kursen halvert.  

På restaurant nå:  1 kyllingcarry:  37kr  1 halvilter:  19,50 kr  1 flaske lokal vin:  100 kr  Middag på bedre restaurant for to koster under 400 kr totalt. I den prisen inngår både aperitif, forrett, hovedrett, dessert og kaffe/Cognac. 

• Liker 3
Skrevet

Ungarn, Serbia og Bosnia= sinnsykt billig og suuuuuper mat og masse spennende å oppleve :) 

Lithauen er veldig dyrt.. 

Romania har jeg ikke vært ennå, men vurderer det sterkt!

• Liker 2
Skrevet

Takker for spennende tips. Jeg tror nesten at jeg bare må ta meg et par uker i alle disse landene dere nå har nevnt😊 

• Liker 2
Skrevet

Moldova. 

Anonymkode: 68864...9a8

• Liker 1
Skrevet

Albania skal være veldig billig. Ser ut som det finnes veldig fine småbyer ved sjøen, men det er nok mer reisemål sommerstid. 
Skal du reise nå ville jeg selv valgt polen. 

• Liker 1
Skrevet

Takker for bra tips😊

Jeg tenker å reise når det er på det varmeste (midten av juli - midten av august) 🌞🌞 Gjerne ha det sånn at i tillegg til lavt prisnivå så finnes det også populære strender med masse folk. Liker å bli kjent med nye folk og at det skjer noe😊 Jeg er veldig sosial. Er ikke interessert i de typiske turist attraksjonene. Jeg elsker å synge karaoke, være på stranda - og at maten er billigst mulig😊 Det er egentlig de faktorene jeg tenker på. 

Skrevet

Latvia! Du bor på nydelige steder, og folk er veldig imøtekommende. Flotte strender, natur og opplevelser. Jeg har skrevet endel om landet på alltidreiseklar.no, og det er bare å spørre om du lurer på noe. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Alltidpånett skrev:

Latvia! Du bor på nydelige steder, og folk er veldig imøtekommende. Flotte strender, natur og opplevelser. Jeg har skrevet endel om landet på alltidreiseklar.no, og det er bare å spørre om du lurer på noe. 

Supert! - takker så mye for det😊

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥ 28.9.2018 den 22.45, Absurdah skrev:

Ungarn, Serbia og Bosnia= sinnsykt billig og suuuuuper mat og masse spennende å oppleve :) 

Lithauen er veldig dyrt.. 

Romania har jeg ikke vært ennå, men vurderer det sterkt!

Har Lithauen blitt dyrt plutselig? Har vært der flere ganger før og kan ikke huske at prisene var høye, på noe som helst..

Romania er forøvrig billig. Maten kan noen steder være helt fantastisk. Færre tiggere (siden det er forbudt) enn i Oslo sentrum.

Anonymkode: 2e5b4...355

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har Lithauen blitt dyrt plutselig? Har vært der flere ganger før og kan ikke huske at prisene var høye, på noe som helst..

Romania er forøvrig billig. Maten kan noen steder være helt fantastisk. Færre tiggere (siden det er forbudt) enn i Oslo sentrum.

Anonymkode: 2e5b4...355

I Vilnius og Kaunas(som var de to plassene jeg var) i fjor sommer, så var det norske priser! På mat/drikke etc. Tog osv var billett. Taxi veeeldig dyrt. Snakket med flere som mener det samme ... Absolutt det desidert verste landet jeg har vært i.. Utrivelige, sure mennesker ..

Skrevet

Albania er veldig billig. Anbefaler å reise dit.

Anonymkode: 39ebb...dfb

• Liker 1
Skrevet

Som mange har tipset om før så er Øst-Europa plassen å reise til om man vil ha valuta for pengene. Foreslår at du tar en titt på et reisemål som ofte går under radaren til mange, nemlig Ljubljana i Slovenia. Nydelig by og forholdsvis rimelig er det der også. Les mer her: http://dinstorbyferie.no/ljubljana/

En annen billig og flott by er Budapest.

Har forøvrig en venninde som nylig har vært på ferie i Bosnia og litt utenfor de mest kjente plassene i Kroatia. Det var vist veldig billig og en utrolig flott ferie.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, Skogshjerte skrev:

Som mange har tipset om før så er Øst-Europa plassen å reise til om man vil ha valuta for pengene. Foreslår at du tar en titt på et reisemål som ofte går under radaren til mange, nemlig Ljubljana i Slovenia. Nydelig by og forholdsvis rimelig er det der også. Les mer her: http://dinstorbyferie.no/ljubljana/

En annen billig og flott by er Budapest.

Har forøvrig en venninde som nylig har vært på ferie i Bosnia og litt utenfor de mest kjente plassene i Kroatia. Det var vist veldig billig og en utrolig flott ferie.

Tusen takk for så mange fine reisetips i øst☺ Jeg har alltid reist til typiske feriemål, men det har ikke vært billig, og jeg må si at jeg er begynt å bli litt lei av alle turistene og souvenir shop'ene. Hadde vært godt å komme seg litt mer utenfor allfarvei. Jeg føler meg faktisk ikke som turist når jeg er ute og reiser. Kunne tenke meg å bo på samtlige steder som jeg har reist til egentlig. Jeg glir lett inn og koser meg overalt. Jeg er aldri med på slike felles ekskursjoner - liker best å finne ut av ting på egenhånd. Jeg har alltid også hatt lyst å reise til Dubrovnik. Utrolig mange vakre steder i denne verden - men må tenke litt prisnivå nå - så det blir nok garantert Øst-Europa denne gangen. Jeg liker høye temperaturer, så jeg må reise om sommeren, selv om prisene da kan være høyere endel steder. Takk igjen for fine tips. 

• Liker 1
Skrevet

Albania er billig og veldig fint.

Romania har jeg ikke vært, men det står på listen 🙂

• Liker 1
Skrevet

Romania er veldig billig, har vært der en del ganger. Moldova er det desidert billigste stedet i Europa, men det er ikke noe å gjøre der egentlig. 

Anonymkode: 31f5f...101

• Liker 1
Gjest HanenIFlokken
Skrevet
PÃ¥ 29.9.2018 den 13.18, Tiger1974 skrev:

Takker for bra tips😊

Jeg tenker å reise når det er på det varmeste (midten av juli - midten av august) 🌞🌞 Gjerne ha det sånn at i tillegg til lavt prisnivå så finnes det også populære strender med masse folk. Liker å bli kjent med nye folk og at det skjer noe😊 Jeg er veldig sosial. Er ikke interessert i de typiske turist attraksjonene. Jeg elsker å synge karaoke, være på stranda - og at maten er billigst mulig😊 Det er egentlig de faktorene jeg tenker på. 

Du kan spare vanvittig mye på å holde deg unna akkuratt den perioden du tenker å reise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...