AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg skal ta hans etternavn. Vil min internett-fortid forsvinne? Vil mennesker få problemer med å finne min adresse og telefonnummer når dem ikke vet hva jeg heter etter jeg har byttet? Er det annet jeg bør være bevisst? Anonymkode: ee15c...e97
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Pass og førerkort 😆 Der bomma jeg litt, men jeg har bare endret én bokstav i mitt gamle etternavn. Du får evt beholde ditt eget som mellomnavn? Anonymkode: 95b78...a3e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass og førerkort 😆 Der bomma jeg litt, men jeg har bare endret én bokstav i mitt gamle etternavn. Du får evt beholde ditt eget som mellomnavn? Anonymkode: 95b78...a3e Jeg vil helst forsvinne jeg 😄 starte på nytt med nytt navn. Det er så mye ræl etter meg på internett (artikler jeg skrev som ung o.l). TS Anonymkode: ee15c...e97
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Jeg endret fornavnet mitt med en bokstav og hele etternavnet mitt, byttet bankkort, førerkort og pass. Gått helt knirkefritt. Anonymkode: aa5be...6f0
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Jeg har endret etternavn totalt. Ikke finner man meg via gulesider og ikke kan jeg se at det står noe om meg på nettet (i form av gamle Facebook profiler osv) når jeg bare gjør et kjapt søk på Google med det gamle navnet. Kunne sikkert funnet noe om jeg absolutt prøvde men. det er null stress å få byttet navn på pass, bankkort osv. Anonymkode: 74cd4...74f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har endret etternavn totalt. Ikke finner man meg via gulesider og ikke kan jeg se at det står noe om meg på nettet (i form av gamle Facebook profiler osv) når jeg bare gjør et kjapt søk på Google med det gamle navnet. Kunne sikkert funnet noe om jeg absolutt prøvde men. det er null stress å få byttet navn på pass, bankkort osv. Anonymkode: 74cd4...74f Så godt å høre jeg er så ufattelig ukomfortabel med alt som ligger på nett. Tar det lang tid før man begynner å forsvinne? Må jeg betale for nytt navn på pass og bankkort? Altså, at jeg må bestille nytt av alt? TS Anonymkode: ee15c...e97
FrodeF Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre jeg er så ufattelig ukomfortabel med alt som ligger på nett. Tar det lang tid før man begynner å forsvinne? Må jeg betale for nytt navn på pass og bankkort? Altså, at jeg må bestille nytt av alt? TS Anonymkode: ee15c...e97 Om det tar lang tid før man forsvinner? Hva i all verden mener du? Alt gammel som ligger på nett forsvinner da ikke om du bytter navn.. Det blir aldri borte. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, FrodeF skrev: Om det tar lang tid før man forsvinner? Hva i all verden mener du? Alt gammel som ligger på nett forsvinner da ikke om du bytter navn.. Det blir aldri borte. Om det gamle navnet ikke finnes lengre vil jo google nedprioritere treff på dette navnet? Jeg ser jo at det er mindre å få opp på side 2 og 3 etter jeg sluttet å være i media. Jeg var veldig dårlig til å forklare hva jeg mente ser jeg. TS Anonymkode: ee15c...e97
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil helst forsvinne jeg 😄 starte på nytt med nytt navn. Det er så mye ræl etter meg på internett (artikler jeg skrev som ung o.l). TS Anonymkode: ee15c...e97 Å forsvinne med et navnebytte er ikke lett. Du må npk endre mer enn etternavnet dersom du vil forsvinne -les telefonnummer, fødselsnummer og fullt navn. Sant selge bolig og bil i gammelt navn og kjøpe nytt i nytt navn. Anonymkode: c4187...3da
tussi84 Skrevet 27. september 2018 #10 Skrevet 27. september 2018 Du søker om navne bytte via altinn. Det koster ingenting. Du må ha nytt pass, førerkort og bank kort ja. Jeg vet ikke hva det koster for evt nytt førerkort, men nytt pass koster mellom 700 til 800 kr. Du skal bytte passet først, deretter alt annet. Ta med bevis på navne endring til passkontor og legitimasjon. Du forsvinner nok dessverre ikke fra nettet for det. De som kjenner ditt gamle navn kan feks søke på deg via google og alt ved det navnet kan komme opp. Har du et mellomnavn kan det ofte holde med bare det. Det er veldig vanskelig å slette seg selv helt fra internett. Du kan Google slett meg, og se om du finner noen forslag. Btw på navne bytte er det bare endring av navn. Du beholder det samme personr med mindre du endrer kjønn. Det er ikke lov i Norge å endre identitet. Når det gjelder telefonnr så endres det gjerne til ditt nye navn på 1881 osv, men i noen tilfeller må du ringe til telefon operatøren for å få til endring. Evt så kan du reserve deg mot nummer opplysning så ikke ditt nr vises i opplysningen.
Miss.Wildfox Skrevet 27. september 2018 #11 Skrevet 27. september 2018 Jeg skiftet etternavn navn for 9 år siden og på nytt igjen for 3 år siden. Får fortsatt noe post med mitt pikenavn 😅 Det er en slitsom prosess, husk alt av ID- kort som må byttes. Pass, bankkort og førerkort, jobbrelaterte kort. Det største plusset er når telefonselgere ringer og spør om det er N.N. og jeg fint kan svare nei fordi det faktisk ikke er mitt navn lenger 😅
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #12 Skrevet 27. september 2018 Er det ikke en side som heter slettmeg eller noe sånt, som skal fjerne mye av det som ligger ute på nett om en? Syns det høres lettere ut, enn å bytte navn og masse greier. Forøvrig forsvinner ikke der gamle om deg, om du bytter etternavn, det vil alltid ligge der for de som vet hva de skal søke på. Anonymkode: f3216...acb 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #13 Skrevet 27. september 2018 Jeg bare la til hans etternavn med bindestrek etter mitt. Ikke merket noen problemer. Folk finner meg om de vil. Anonymkode: 65f63...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå