AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Hei! Skal kjøpe proteinpulver, dette whey 80. Ingredienser Coconut: Myseproteinkonsentrat (melk) (inneholder emulgeringsmiddel soyalecitin) , aroma, søtstoff (aspartam*). Ingredienser Cola: Myseproteinkonsentrat (melk)(inneholder emulgeringsmiddel (solsikke lecithin)), aroma, surhetsregulerende (eplesyre), farge (karamell), søtstoffer (sukralose, acesulfam-K). Detter er nøyaktig samme produkt, begge er Whey 80. Men hvorfor inneholder en av disse aspartam og andre ikke? Kan jeg stole på dette og vite 100% sikkert at den andre ikke har aspartam i seg? Anonymkode: fc6a6...457
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Hvorfor i alle verden skal du spise proteinpulver? Men nei, det er ikke aspartam i nummer to, men to andre kunstige søtningsstoffer. Anonymkode: 334d7...a0d
stan Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Aspartam er jo et søtstoff, men det finnes også andre. Whey er det samme som myse, mye brukt som proteinpulver og som grisefôr. I feks egg er det alle de aminosyrene kroppen trenger. Smaker litt bedre også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle verden skal du spise proteinpulver? Men nei, det er ikke aspartam i nummer to, men to andre kunstige søtningsstoffer. Anonymkode: 334d7...a0d Fordi jeg trener. Ok, takk. Det er aspartam som er farligst her, de to andre søtningsstoffene går greit. Anonymkode: fc6a6...457
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, stan skrev: Aspartam er jo et søtstoff, men det finnes også andre. Whey er det samme som myse, mye brukt som proteinpulver og som grisefôr. I feks egg er det alle de aminosyrene kroppen trenger. Smaker litt bedre også. Aspartam er farligst og, de andre søtningstoffene går greit å få i seg. Anonymkode: fc6a6...457
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 1 time siden, stan skrev: Aspartam er jo et søtstoff, men det finnes også andre. Whey er det samme som myse, mye brukt som proteinpulver og som grisefôr. I feks egg er det alle de aminosyrene kroppen trenger. Smaker litt bedre også. Dette var interessant Er grisefôr billigere pr kg enn proteinpulver, og kan man spise grisefôr i stedet for proteinpulver? Hvor kjøper man grisefôr? Anonymkode: 27c9d...9a9 2
Lutetium 71 Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant Er grisefôr billigere pr kg enn proteinpulver, og kan man spise grisefôr i stedet for proteinpulver? Hvor kjøper man grisefôr? Anonymkode: 27c9d...9a9 Felleskjøpet.. ? Der kan man sikkert få med en kul caps man kan bruke på treninga. Endret 25. september 2018 av Lutetium 71 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 Du skal jobbe godt for å få i deg en farlig mengde aspartam. Anonymkode: 9d233...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Er grisefor og proteinpulver rett og slett samme produkt med forskjellig navn? Det er ikke farlig for mennesker å spise grisefor, eller? Anonymkode: 27c9d...9a9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #11 Skrevet 25. september 2018 2 timer siden, Karisme skrev: Ja, begge inneholder aspartam. Er sukralose, acesulfam-K bare andre navn for aspartam? Anonymkode: 27c9d...9a9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #12 Skrevet 25. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg trener. Ok, takk. Det er aspartam som er farligst her, de to andre søtningsstoffene går greit. Anonymkode: fc6a6...457 Jeg må bare spørre: Hvor mye trenger du, siden du mener du trenger dette? Hvorfor spiser du ikke bare vanlig mat? Når det gjelder aspartam anbefaler jeg deg å undersøke dette nærmere (husk kildekritikk!). Det er ikke mulig å få i seg de mengdene som skal til for at det kan være skadelig. Anbefaler deg f.eks. å se på Folkeopplysningen på NRK. Anonymkode: fcaf1...77c 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #13 Skrevet 25. september 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sukralose, acesulfam-K bare andre navn for aspartam? Anonymkode: 27c9d...9a9 De du nevner der, er de safe? Eller like farlig som aspartam? Anonymkode: fc6a6...457
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #14 Skrevet 25. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De du nevner der, er de safe? Eller like farlig som aspartam? Anonymkode: fc6a6...457 Jeg aner ikke. (Jeg er ikke TS. Jeg er bare nysgjerrig på dette). Anonymkode: 27c9d...9a9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #15 Skrevet 25. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare spørre: Hvor mye trenger du, siden du mener du trenger dette? Hvorfor spiser du ikke bare vanlig mat? Når det gjelder aspartam anbefaler jeg deg å undersøke dette nærmere (husk kildekritikk!). Det er ikke mulig å få i seg de mengdene som skal til for at det kan være skadelig. Anbefaler deg f.eks. å se på Folkeopplysningen på NRK. Anonymkode: fcaf1...77c Ops, det skulle stå "trener", ikke "trenger". Anonymkode: fcaf1...77c 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #16 Skrevet 25. september 2018 Kan anbefale deg å se på «Folkeopplysningen» på NRK (ligger på nett). Episodene «Sukker» og «Treningsutstyr» kunne vært nyttige for deg å sjekke ut. Aspartam er ikke farlig i små til moderate mengder. Du trenger ikke proteinpulver hvis du har et ordentlig kosthold (også i følge Proteinfabrikken selv, ref. Folkeopplysningen). Ellers lykke til med treningen! Anonymkode: 5a9ae...d69 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #17 Skrevet 25. september 2018 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Felleskjøpet.. ? Der kan man sikkert få med en kul caps man kan bruke på treninga. Takk for tips! Griseforet er nok uten kunstig søtning også Jeg må bare få greie på om det er bra for mennesker å spise myse som selges som grisefor. Anonymkode: 27c9d...9a9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #18 Skrevet 25. september 2018 Haha det er jo ikke farlig i de mengdene du får i deg. Du må drikke typ 60 000 liter om dagen om det i det hele tatt skal påvirke deg. Vær litt kildekritisk, og chill Anonymkode: b5010...9dc
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #19 Skrevet 25. september 2018 HMmmm..."Uansett, bare 4,59 øre kiloen, da gitt!" https://www.aftenposten.no/meninger/i/ka58j/Grisefr-er-frokosten-sin Anonymkode: 27c9d...9a9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 Noe av problemet med aspartam og andre kunstige søtningsmidler, er at de er dårlig for de bakteriene i magen din du vil ha mye av. Det kan påvirke "balansen" av bakterier i magen. Tar heller sukker over de, da lurer man seg selv heller ikke ved å tro at det man spiser er bra eller sunt. Spiser heller produkter eller hjemmelaget mat med litt sukker innimellom og har kontroll på det, enn å bøtte ned på med produkter som har kunstig søting fordi jeg tror at det ikke har noe negativ effekt Ellers kan du vurdere plantebaserte proteinpulver uten smak eller tilsetning og lage din egen smoothie basert på smaker du liker. Jeg drikker ikke proteinpulver hver dag, men når jeg gjør det er det gjerne plantemelk, rent kakaopulver, litt sukker og risprotein eller soyaprotein. (Sukker (karbs generelt) hjelper opptaket av protein. Anonymkode: 326a1...44a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå