AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Enten dere er muslimer, jøder, kristne, osv. Følger dere noen religiøse retningslinjer, eller bare egen magefølelse på hva som føles ok? Bruker dere kristne spiral, eller er det fy fy? Anonymkode: 9df69...af4
stan Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Bønn. Det funker så bra så. Da blir kun barn om det er Guds vilje. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Ingen prevensjon. Kalendermetoden. Anonymkode: 32afb...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, stan skrev: Bønn. Det funker så bra så. Da blir kun barn om det er Guds vilje. Da ønsker Herren seg mange barn. Jeg ser at noen av menighetene der prevensjon er tillatt får opp til 10 barn. Har en kollega som kommer fra skjørt-menighet Anonymkode: 9df69...af4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 De kristne kan bruke hvilke prevensjon de vil. Alt er lov når man er kristen. Spørsmålet er bare om det er bra for en selv. Anonymkode: f17e9...eff
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Den dagen det blir aktuelt, kommer jeg til å velge noe som virker før befruktningen har skjedd, heller enn at det hindrer et befruktet egg i å feste seg. Det vil si at for eksempel kobberspiral er utelukket. Anonymkode: 4732a...af8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kristne kan bruke hvilke prevensjon de vil. Alt er lov når man er kristen. Spørsmålet er bare om det er bra for en selv. Anonymkode: f17e9...eff Nå er det jo fastleger som nekter å sette inn spiral av religiøse grunner så jeg tror ikke alle kristne er komfortable med alt som tilbys. Anonymkode: 9df69...af4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den dagen det blir aktuelt, kommer jeg til å velge noe som virker før befruktningen har skjedd, heller enn at det hindrer et befruktet egg i å feste seg. Det vil si at for eksempel kobberspiral er utelukket. Anonymkode: 4732a...af8 Er du sikker på at spiralen har den funksjonen som du beskriver? I følge medisinsk forskning så fungerer den slik at de dreper spermiene og derfor hindrer befruktning. Anonymkode: 9df69...af4
Ny Bruker Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at spiralen har den funksjonen som du beskriver? I følge medisinsk forskning så fungerer den slik at de dreper spermiene og derfor hindrer befruktning. Anonymkode: 9df69...af4 Ja, denne AB forstod riktig. Egget kan bli befruktet med kobberspiral, men klarer ikke å feste seg. https://www.lommelegen.no/medisiner/artikkel/kobberspiral/69022456 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Spiral er lov å bruke i kristendommen. Hva er det folk egentlig tror om kristendommen egentlig? Gud er ikke kristne menneskers handlinger. Mange som misforstår hvem Gud er. Anonymkode: f17e9...eff 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #11 Skrevet 25. september 2018 Analsex Anonymkode: acfb6...c14
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #12 Skrevet 25. september 2018 31 minutter siden, Ny Bruker skrev: Ja, denne AB forstod riktig. Egget kan bli befruktet med kobberspiral, men klarer ikke å feste seg. https://www.lommelegen.no/medisiner/artikkel/kobberspiral/69022456 De lærde strides https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/kobberspiralsaken-mens-vi-venter-på-høyesterett-1.1197775 Anonymkode: 9df69...af4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: De lærde strides https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/kobberspiralsaken-mens-vi-venter-på-høyesterett-1.1197775 Anonymkode: 9df69...af4 Ok. Det jeg har lært er at kobberspiral skal gjøre det umulig for et foster å kunne overleve i livmoren. Inntil det klart er bevist at det ikke er tilfelle, vil jeg altså ikke bruke spiral. Ikke et problem, det finnes mange andre prevensjonsmetoder. Anonymkode: 4732a...af8 1
Påkrevd Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 20 timer siden, stan skrev: Bønn. Det funker så bra så. Da blir kun barn om det er Guds vilje. Hva da med alle de som blir født uten bønn? Jævelunger, eller er det også Guds vilje? Da er jo i tilfelle bønnen overflødig uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: De kristne kan bruke hvilke prevensjon de vil. Alt er lov når man er kristen. Spørsmålet er bare om det er bra for en selv. Anonymkode: f17e9...eff Mener du å si at katolikker ikke er kristne? Anonymkode: 2d1f8...73b 2
stan Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 35 minutter siden, Påkrevd skrev: Hva da med alle de som blir født uten bønn? Jævelunger, eller er det også Guds vilje? Da er jo i tilfelle bønnen overflødig uansett. Nå blander du kortene. Hva hedninger og ateister gjør kan vel ikke Gud gies skylda for? Dessuten er ingen prevensjon hundre prosent. 1
LittDiva Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 Får si som min meget religiøs bestemor sa til meg. ( Hadde humør og🤗). Aspirin er den beste, hold en pille mellom knærne og ikke dropp den. 3
Påkrevd Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 (endret) 27 minutter siden, stan skrev: Nå blander du kortene. Hva hedninger og ateister gjør kan vel ikke Gud gies skylda for? Dessuten er ingen prevensjon hundre prosent. Jo, man får stadig vekk høre at vi alle er Guds barn. Sitat fra dagen.no, fra en prest: «Lat meg først slå fast at Gud er ein Gud for alle menneske. Han har skapt alle menneske i sitt bilete» Dermed må vel han få skylda uansett bønn eller ikke (hvis man da har som utgangspunkt at Gud finnes). Hedninger og ateister tror uansett ikke på dette. Ingen prevensjon er sikre, det har du rett i. Men det må jo da også være Guds vilje, selv om man som kristen har gjort en aktiv innsats for å forhindre graviditet, og til og med bedt om å ikke bli gravid? Derfor mener jeg bønnen er overflødig. Hvorfor be om det ene og det andre hvis alt til syvende og sist kommer an på Guds vilje? Endret 26. september 2018 av Påkrevd 1
stan Skrevet 26. september 2018 #19 Skrevet 26. september 2018 50 minutter siden, Påkrevd skrev: Jo, man får stadig vekk høre at vi alle er Guds barn. Sitat fra dagen.no, fra en prest: «Lat meg først slå fast at Gud er ein Gud for alle menneske. Han har skapt alle menneske i sitt bilete» Dermed må vel han få skylda uansett bønn eller ikke (hvis man da har som utgangspunkt at Gud finnes). Hedninger og ateister tror uansett ikke på dette. Ingen prevensjon er sikre, det har du rett i. Men det må jo da også være Guds vilje, selv om man som kristen har gjort en aktiv innsats for å forhindre graviditet, og til og med bedt om å ikke bli gravid? Derfor mener jeg bønnen er overflødig. Hvorfor be om det ene og det andre hvis alt til syvende og sist kommer an på Guds vilje? Skapt ja, men når ungene har flyttet hjemmefra og ikke vil ha noe med sin gamle far å gjøre Ja ikke en gang vedkjenne seg han, da blir det jo litt drøyt å legge skylden på han. 1
Påkrevd Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 31 minutter siden, stan skrev: Skapt ja, men når ungene har flyttet hjemmefra og ikke vil ha noe med sin gamle far å gjøre Ja ikke en gang vedkjenne seg han, da blir det jo litt drøyt å legge skylden på han. Jo, men det var skapingen som var utgangspunktet her, ut fra din påstand om at bønn funket bra, for da blir det barn hvis Gud vil. Jeg tviler da på om bønnen har noe å si, i og med at folk (også kristne) blir gravide uten å be for eller om noe som helst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå