AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg er en jente på 21 år som ønsker å gå ned i vekt før sommeren 2019; så nå har jeg begynt å trene og tenker å trene et par dager i uka. men har hørt så mye om at det ikke er vits å trene hvis man skal drikke i helgene Forde kaloriene fra alkoholen ødelegger alt? Vil gjerne finne ut om dette stemmer fra dere med erfaring. Jeg pleier å drikke øl og sprit (blande egne drinker) og er klar over at det er masse kalorier i dette.. men det er rett og slett eneste alkoholen jeg tåler uten å bli dårlig. Kan drikke litt rusbrus, men vin osv blir jeg fort dårlig av(vet det finnes kalorifattig vin) jeg har noenganger drukket riesling eller martini asti champagne og dette tåler jeg, men dette er jo da igjen drikke med masse sukker, når jeg drikker vin som er mer syrlig/lite sukker blir jeg dårlig.. Jeg synes det er hyggelig å dra ut med veninner på lørdager, er ikke alltid jeg er ute hver lørdag men 2-3 lørdager i mnd. Må jeg slutte med dette om jeg vil ha noen resultater av treningen? Anonymkode: 1a6e0...64b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Det er aldri bortkastet å trene, alkoholdrikking vil stjele av kapasiteten din og kroppen vil bruke til og energi til å hente seg inn etter en fyllekule som heller kunne vært brukt til å bygge muskler etter trening Om du skal ned i vekt er alkohol veldig lite lurt, stort sett alle alkoholholdige drikker inneholder enormt mye kalorier. https://www.drinkaware.co.uk/alcohol-facts/health-effects-of-alcohol/lifestyle/can-alcohol-affect-sports-performance-and-fitness-levels/ Anonymkode: 0110c...d8d
Skiftenøkkel Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 At alkohol saboterer all trening mener jeg er sludder og pølsevev, av egen erfaring. Drikk helst vodka eller annet brennevin uten sukker, og pass på sukkerinnhold i blandevannet. Alt med måte osv, er første økt etter fylla for tung sier det seg selv at du kanskje bør vurdere mengden (alkohol). 1
Tummy Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Alkoholen påvirker. Men det hjelper ikke å slutte å trene. Alkohol på viker alle faser i treningen. Væske balanse, søvn rytme, mat intak, Energi rikt, begrenser effekten av restitusjon. Begrenser maks ytelse. Men en skal ikke slutte å trene. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Det kommer selvfølgelig an på mengde. I løpemiljøet er det vanlig å ta seg en god øl etter endt økt, men det blir med den ene. Helgeflatfyll er ikke å anbefale pga kaloriene, men også fordi det hindrer den verdifulle restitusjonen mellom treningsøktene. Kroppen klarer ikke å bygge seg opp når den jobber på spreng med å kvitte seg med giftstoff. Anonymkode: 26594...8cb
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Det er bare tull. Så lenge du totalt sett går i kaloriunderskudd, går du ned i vekt. Det er ikke gunstig å trene dagen etter man har vært på fylla, fordi kroppen blir hardt medtatt av større mengder alkohol. Anonymkode: 79b75...b65
Spøkelse Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 Jeg vil si at svaret på om det bremser eller forhindrer vektnedgangen din når du er ute så ofte som 2-4 ganger i måneden er et stort JA. Det skal godt gjøres å drikke seg relativt full på lite kalorier, med mindre du drikker mye sprit og lite blandevann, eventuelt sukkerfritt blandevann da. Men høres ut som du liker ganske søte drikker (jeg også!). Eventuelt får du regne ut ca kaloriinntak på en typisk utekveld, og så ta med det i beregningen på kaloriene for hele uka. Det ødelegger ikke for å trene - men det ødelegger kanskje for ditt totale regnestykke.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 Jeg for min del spiser mindre de påfølgende dagene etter en god fest. La på meg mer når jeg ikke drakk i helgene i det hele tatt. Anonymkode: 8086f...d7c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 Med mindre du overspiser, så forbrenner kroppen de kaloriene. Musklene og kroppen din trenger hele tiden næring. Så lenge du ellers er bevisst på kosthold og trening vil du se resultater. Om du tenker trene på øverste toppnivå vil du muligens merke mer til alkoholen. Men om du går fra stillesittende eller moderat aktiv til veldig aktiv, så vil du merke forbedring selv om du drikker Anonymkode: 036df...0c9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 Når jeg drikker fråtser jeg i mat så alkohol er svært ødeleggende for meg 😂 derfor drikker jeg svært sjelden.. Anonymkode: f2125...7d4
exictence Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 Det er jo selvsagt bedre å trene og drikke alkohol, enn å ikke trene og drikke alkohol 3
Wiggins Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 On 9/25/2018 at 7:13 PM, Skiftenøkkel said: At alkohol saboterer all trening mener jeg er sludder og pølsevev, av egen erfaring. Drikk helst vodka eller annet brennevin uten sukker, og pass på sukkerinnhold i blandevannet. Alt med måte osv, er første økt etter fylla for tung sier det seg selv at du kanskje bør vurdere mengden (alkohol). Her tar dubhelt feil. Alkohol, nærmere bestemt etanol, er en gift. I små mengder gir forgiftningen en følelse av rus, pluss at den svekker kroppen på forskjellige måter. Blant annet går restitusjon etter trening mye langsommere. I større doser er etanol dødelig. Du har rett i en ting: Hvis man først skal drikke brennvin er vodka det som gir minst fyllesyke. Brunt brennvin som whiskey gir mest fyllesyke.
Skiftenøkkel Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 2 hours ago, Wiggins said: Her tar dubhelt feil. Alkohol, nærmere bestemt etanol, er en gift. I små mengder gir forgiftningen en følelse av rus, pluss at den svekker kroppen på forskjellige måter. Blant annet går restitusjon etter trening mye langsommere. I større doser er etanol dødelig. Du har rett i en ting: Hvis man først skal drikke brennvin er vodka det som gir minst fyllesyke. Brunt brennvin som whiskey gir mest fyllesyke. Jeg mener ikke at alkohol ikke påvirker i negativ retning. Jeg mener det ikke er katastrofalt, i alle fall for oss som ikke driver på høyt nivå.
Jordbærkake34532 Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Har selv en bekjent som har gått fra lubben til godt trent. Han fester forsatt nesten hver eneste helg og ser forsatt godt trent ut, så nei alkohol trenger ikke nødvendigvis å ødelegge 😅 3
Inwe Skrevet 27. september 2018 #15 Skrevet 27. september 2018 Jeg drakk 2-4 ganger i mnd da jeg gikk ned 60 kg. Så det går fint an å gå ned når man drikker alkohol. Men resultatene hadde nok kommet fortere om jeg ikke hadde drukket. Jeg drakk forresten bare øl. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå