Gå til innhold

Ladekabel fra hm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei (sikkert feil kategori) har noen her testet ladekablene fra h&m? funker de bra? eller slutter de å virke etter noen månder?

Anonymkode: cb9b4...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke testet, men vil på generelt grunnlag sterkt råde deg til å ikke kjøpe ladere som ikke kommer fra Apple. De er mye mer brannfarlige enn originalvare, kortere levetid etc etc. 

Anonymkode: 8a834...5dc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke testet, men vil på generelt grunnlag sterkt råde deg til å ikke kjøpe ladere som ikke kommer fra Apple. De er mye mer brannfarlige enn originalvare, kortere levetid etc etc. 

oki, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

oki, takk

Om du av en eller annen grunn ikke får tak i lader fra Apple, og kjøper en fra f.eks H&M, så bør du isåfall ALDRI lade på natten. Det gjelder forsåvidt ellers også, men spesielt om du bruker en billigkabel :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

hva baserer du dette på?

Anonymkode: ecda3...61c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du av en eller annen grunn ikke får tak i lader fra Apple, og kjøper en fra f.eks H&M, så bør du isåfall ALDRI lade på natten. Det gjelder forsåvidt ellers også, men spesielt om du bruker en billigkabel :)

Ja, er litt krise haha. siden laderen min ikke vil lade nå og tlf min er tom for strøm, så håper jeg for kommet innom nærmeste elkjøp elns snart sånn det blir Apple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva baserer du dette på?

"Sørg også for å kun bruke originalladere som er kjøpt fra autoriserte produsenter. Billige kopiladere kan i verste fall føre til at selve laderen overopphetes, blir strømførende, eller at mobilbatteriet eksploderer."

Tatt herfra

Er allmennkunnskap og sier seg selv egentlig, men ja, her har du kilde.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

"Sørg også for å kun bruke originalladere som er kjøpt fra autoriserte produsenter. Billige kopiladere kan i verste fall føre til at selve laderen overopphetes, blir strømførende, eller at mobilbatteriet eksploderer."

Tatt herfra

Er allmennkunnskap og sier seg selv egentlig, men ja, her har du kilde.

Skrevet av en kilde som ønsker at du kjøper deres originale utstyr da dette koster ekstra mye. Du burde ta slike uttalelser med en klype salt. Mens det er sant at du ikke burde kjøpe ladere produsert i Kina for 10 kroner så er det ingenting i veien for å kjøpe "ikke-originale" ladere, sålenge disse er av god kvalitet og CE-merket. De koster ofte en god hundrelapp mindre for mer eller mindre identisk produkt.

De avslører seg selv litt også når de sier at selve laderen kan bli strømførende. En slik lader er dobbelisolert og kan ikke under noen forutsetning bli strømførende såfremt den ikke har smeltet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet av en kilde som ønsker at du kjøper deres originale utstyr da dette koster ekstra mye. Du burde ta slike uttalelser med en klype salt. Mens det er sant at du ikke burde kjøpe ladere produsert i Kina for 10 kroner så er det ingenting i veien for å kjøpe "ikke-originale" ladere, sålenge disse er av god kvalitet og CE-merket. De koster ofte en god hundrelapp mindre for mer eller mindre identisk produkt.

De avslører seg selv litt også når de sier at selve laderen kan bli strømførende. En slik lader er dobbelisolert og kan ikke under noen forutsetning bli strømførende såfremt den ikke har smeltet.

Uoriginale ladere er brannfarlige, har kortere levetid, leverer dårlig strøm (mye støy), mangler ofte sikringer og noen av dem har så dårlig isolasjon mellom høyspenning og lavspenning at du risikerer å få 220V ut av USB-Utgangen.

Noen er dårligere enn andre, det jukses ofte med CE merkingen og for mannen i gata er det umulig å se forskjell på en god og en dårlig lader.

Du kan kjøpe en Apple-lader på Eplehuset til 199,- eller en jalla-lader på Nille/clasohlsson/biltema til 100-150 kroner.

Av alle ting man skal spare penger på så må uoriginale ladere være det tåpeligste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt lader fra HM. Kjøpte fordi jeg likte designet også var den billig.  Men den er av årlig kvalitet og den sluttet å virke etter kort tid (to mnd ca). Anbefaler ikke å kjøpe! 

Anonymkode: 30b31...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfaring med at den sluttet å virke etter kort tid. Samme med lader fra Coop. 

Anonymkode: f23db...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare originalladere. Alle andre har sluttet å virke etter kort tid. Mer avfalll, mer penger brukt på ladere. 

Anonymkode: 88aec...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...