AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg føler at Europeere får denne slengt i fleisen hele tiden. Jeg ser det på TV, og jeg har til og med fått det face to face. Jeg vet at amerikanerne hjalp oss under Den andre verdenskrig, men jeg føler at de er den som kommer sent til festen for å så prøve å ta all æren. Når vi i Europa har hatt krigen i våre land, og våre egne har kjempet og falt for landet sitt, så føles det skikkelig dritt å få det slengt i ansiktet at «we saved you all» nesten som om de gjorde det alene. Anonymkode: 61179...40a 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Amerikanere er helt hinsides stolte av sine militærstyrker. De skal lete lenge for å finne mer patriotisme i et land, enn det du gjør i amerika. De tror de er Guds gave til jorda, og føler seg langt over alle andre. Visste du at mange amerikanere sier vibkan takke de for at vi har mor og farsperm i skandinavia? Anonymkode: 52c4b...6eb 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Visste du at mange amerikanere sier vibkan takke de for at vi har mor og farsperm i skandinavia? Anonymkode: 52c4b...6eb Permisjon? Først trodde jeg at det sto «mor og far sperm»! Jeg har hørt at ideene bak vår velferdsstat kommer fra USA. Men de har jo ikke brukt dem selv så... Anonymkode: 61179...40a 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Det er bare vrøvl. Amerikanerne bruker kun dette som unnskyldning for å kunne herje rundt i resten av verden, som de tror de har herredømmet over. Anonymkode: 0b6dd...bb0 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare vrøvl. Amerikanerne bruker kun dette som unnskyldning for å kunne herje rundt i resten av verden, som de tror de har herredømmet over. Anonymkode: 0b6dd...bb0 Håper Russerne velge dere som første mål neste gang. Får se hvem du roper etter først da. Du skal bare håpe at USA svarer positivt. For dere som er hjernedød, USA hadde ikke lyst å være med og ville la dere ordner dette opp selv men Japan bombet Pearl Harbor og da hadde de ikke noe valg. Anonymkode: 2ab4f...1ab
RoH Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at Europeere får denne slengt i fleisen hele tiden. Jeg ser det på TV, og jeg har til og med fått det face to face. Jeg vet at amerikanerne hjalp oss under Den andre verdenskrig, men jeg føler at de er den som kommer sent til festen for å så prøve å ta all æren. Når vi i Europa har hatt krigen i våre land, og våre egne har kjempet og falt for landet sitt, så føles det skikkelig dritt å få det slengt i ansiktet at «we saved you all» nesten som om de gjorde det alene. Anonymkode: 61179...40a Du føler det? Kanskje du heller burde følt noe annet 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper Russerne velge dere som første mål neste gang. Får se hvem du roper etter først da. Du skal bare håpe at USA svarer positivt. For dere som er hjernedød, USA hadde ikke lyst å være med og ville la dere ordner dette opp selv men Japan bombet Pearl Harbor og da hadde de ikke noe valg. Anonymkode: 2ab4f...1ab Nettopp. Den som kommer sent til festen og prøver å ta all æren. Hva trodde du jeg mente? USA gjorde ingenting i begynnelsen, de ble bare med når de selv ble angrepet, og så plutselig er det de som er helten. Europeiske land hadde holdt på i nesten to år når amerikanerne kom på banen. Anonymkode: 61179...40a 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 5 minutter siden, RoH skrev: Du føler det? Kanskje du heller burde følt noe annet Nei. Anonymkode: 61179...40a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg føler at Europeere får denne slengt i fleisen hele tiden. Jeg ser det på TV, og jeg har til og med fått det face to face. Jeg vet at amerikanerne hjalp oss under Den andre verdenskrig, men jeg føler at de er den som kommer sent til festen for å så prøve å ta all æren. Når vi i Europa har hatt krigen i våre land, og våre egne har kjempet og falt for landet sitt, så føles det skikkelig dritt å få det slengt i ansiktet at «we saved you all» nesten som om de gjorde det alene. Anonymkode: 61179...40a For meg er det mer et forsvar modus kommentar når dere slenger dritt hele tiden mot amerikanere. Er amerikansk og har bodde veldig lenge i Norge. Har fått så mange utrolig ufyselige, dårlige kommentarer om USA og amerikanere generelt, som alle amerikanere er forferdelige mennesker som vil helst skyte folk i ansiktet enn å bake en kake til en nabo som har akkurat kommet hjem fra sykehuset. Men hvorfor kan ikke du faktisk være takknemlig at USA hjalp Europa? Jeg tror ikke du trengte oss, men uten oss ville du måte få Russland som den store helten, og da ville det har vært et stort sannsynlighet at de ville ha fått makten sin over store deler av Europa. Ikke akkurat deres bestevenn. Anonymkode: 2ab4f...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Den som kommer sent til festen og prøver å ta all æren. Hva trodde du jeg mente? USA gjorde ingenting i begynnelsen, de ble bare med når de selv ble angrepet, og så plutselig er det de som er helten. Europeiske land hadde holdt på i nesten to år når amerikanerne kom på banen. Anonymkode: 61179...40a Ja, og da ville krigen ha vært MYE lengre ....hvor mange menn og kvinner skal vi tape slik at du må ikke gi litt ære til USA? Og hva med Norge? Uten USA og en mye lengre krig, og uten at vi gikk inn med England i de okkuperte deler av Europa, ville Europa ha blitt bare rødt etter krigen. Du må se litt på helheten her og hva ville ha skjedd om ikke USA hjalp dere avslutter dette...og igjen, uten USA ville England ha falt, dette er et faktum. Anonymkode: 2ab4f...1ab
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #11 Skrevet 25. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det mer et forsvar modus kommentar når dere slenger dritt hele tiden mot amerikanere. Er amerikansk og har bodde veldig lenge i Norge. Har fått så mange utrolig ufyselige, dårlige kommentarer om USA og amerikanere generelt, som alle amerikanere er forferdelige mennesker som vil helst skyte folk i ansiktet enn å bake en kake til en nabo som har akkurat kommet hjem fra sykehuset. Men hvorfor kan ikke du faktisk være takknemlig at USA hjalp Europa? Jeg tror ikke du trengte oss, men uten oss ville du måte få Russland som den store helten, og da ville det har vært et stort sannsynlighet at de ville ha fått makten sin over store deler av Europa. Ikke akkurat deres bestevenn. Anonymkode: 2ab4f...1ab Hvem sier at amerikanere har lyst å skyte folk i ansiktet? 🤨 Jeg, TS, har bodd i USA, og mine naboer kunne finne på å bake ting til oss uten grunn. Det er heller ingen som sier st vi ikke er takknemlige. Problemet er at enkelte amerikanere skryter over «deres» seier, når det var noe som Europa og USA fikk til sammen. Å si at «Yes, vi busta some ass og redda dere» undergraver litt det Europeerne gikk igjennom. Det er litt respektløst mot minnet til slle våre falne. Anonymkode: 61179...40a 11
Gjest Optimo Skrevet 25. september 2018 #12 Skrevet 25. september 2018 Gidd å krangle om noe som skjedde for over 70 år siden... Skjønner at amerikanere har lite å skryte av hvis de kommer med det nå.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #13 Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og da ville krigen ha vært MYE lengre ....hvor mange menn og kvinner skal vi tape slik at du må ikke gi litt ære til USA? Og hva med Norge? Uten USA og en mye lengre krig, og uten at vi gikk inn med England i de okkuperte deler av Europa, ville Europa ha blitt bare rødt etter krigen. Du må se litt på helheten her og hva ville ha skjedd om ikke USA hjalp dere avslutter dette...og igjen, uten USA ville England ha falt, dette er et faktum. Anonymkode: 2ab4f...1ab Men det er ingen som klager på at amerikanere hjalp oss. Det er INGEN som klager på at vi fikk hjelp. Vi bare vil ikke at amerikanerne skal tro at de gjorde det helt alene, fordi det undergraver innsatsen til resten. Det er ganske Egon bare fokusere på sin egen innsats. Anonymkode: 61179...40a 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #14 Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, Guile skrev: Gidd å krangle om noe som skjedde for over 70 år siden... Skjønner at amerikanere har lite å skryte av hvis de kommer med det nå. De kommer nok til å bruke det en god stund. Jeg har hørt Stephen Colbert si det til Europeiske gjester på showet hans. Det høres skikkelig arrogant ut. 😞 Anonymkode: 61179...40a 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. september 2018 #15 Skrevet 25. september 2018 Nei det er ikke i nærheten av å være riktig. 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #16 Skrevet 25. september 2018 Er vel det faktisk.no i beste fall hadde kalt delvis riktig. Dvs de som eventuelt kan påberope seg det begynner å nærme seg 100 år. Anonymkode: eb00c...b62 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. september 2018 #17 Skrevet 25. september 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vel det faktisk.no i beste fall hadde kalt delvis riktig. Dvs de som eventuelt kan påberope seg det begynner å nærme seg 100 år. Anonymkode: eb00c...b62 Om man sier at USA reddet Vesten alene så er det direkte feil. Om man sier at USA var en del av en allianse som reddet Vesten så er det riktig. Endret 25. september 2018 av Eugene Onegin 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #18 Skrevet 25. september 2018 Det er mye man kan kritisere USA for, men det er liten tvil om at vi hadde vært nazister eller kommunister i dag uten deres hjelp i 2. verdenskrig. Anonymkode: aa820...a1f 1
hutula1 Skrevet 25. september 2018 #19 Skrevet 25. september 2018 USA ville ikke delta med styrker på Europeisk jord hverken i første eller andre verdenskrig, men de ble tvunget til å delta. 2
hutula1 Skrevet 25. september 2018 #20 Skrevet 25. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye man kan kritisere USA for, men det er liten tvil om at vi hadde vært nazister eller kommunister i dag uten deres hjelp i 2. verdenskrig. Anonymkode: aa820...a1f Nope. Vi ble ingen av delene siden kommunistene trakk seg ut av Norge etter krigen. De andre landene som ble "okkupert" av Sovjet gikk det ikke så bra med, men det har ingenting med Operasjon Overlord å gjøre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå