Gå til innhold

Victoriansk Julepynt


Maeve

Anbefalte innlegg

:roll: Nå har høstmørket begynt å komme sigende her i Nord.

Jeg begynner å sysle med tanken på å lage julegaver. I år skal jeg lage Victoriansk julepynt :sjarmor:

Det er isoporkuler, og man bruker tøybiter som er brettet sammen på en forskjellig måte. Det festes på kula med nåler.

En veldig fin hobby. Mitt store spørsmål er

om det er noen av dere KG-brukere som kommer fra Tønsberg området eller kjenner til hobbybutikken i Tønsberg som heter

Lines Hobby? Jeg har vært på søking om de kanskje har en hjemmeside på nettet? :-?

Jeg bodde for en del år tilbake i Vestfold, og pleide å være innom den hobbybutikken for å kjøpe julestoffer og annet.

Her hvor jeg bor nå er det ikke slik butikk, og Panduro har ikke

det jeg er på jakt etter til min hobby. :wink:

Blir meget takknemlig for hjelp. :sjarmor:

"Maeve"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På www.sgs.as har de styropor(tror de kaller det for det) ser ut som isopor, er kanskje det samme. Der kan du ihvertfall bestille katalog hos dem gratis, en med masse hobby ting og en med bare tekstiler. De har en del stoffer/tekstiler der også, men vet ikke om det er det du er ute etter.

Ellers så har de mye annet flott.

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Chriztine og Cobra :lol:

Jeg kunne ringe Lines Hobby i Tønsberg men akkurat det jeg er på jakt etter er litt vanskelig å forklare over telefon :o

Det går sikkert an å forsøke. Til deg Cobra

har jeg fått den nye SGS katalogen, de har heller ikke det spesielle

stoffet jeg er på jakt etter!

Jeg bestiller isoporkulene fra SGS og en del av julestoffene,

og jeg kan sikkert maile de å spørre etter det spesielle

stoffet som jeg jakter på!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du kan søke på en web-side som heter lapp-elisa.Der er en del stoffer som kan brukes til slikt pynt.Bruker du kun brette-teknikk??? Har prøvd det selv,men synes det går mye tid og mye stoff til det.Jeg skjærer heller spor i styroporen,og lager forskjellig mønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Hei Gjest! Takk for tipset om websiden, jeg skal sjekke der også!

Bruker helst bretteteknikken jeg, men også å skjære snitt i styroporen. Synes det tar lenger tid med den sistnevnte teknikken jeg.

Det stoffet som jeg er på jakt etter er lamèstoff, ikke gull eller sølv. Fant rødt,blått og grønt som jeg bestilte, men det stoffet var nesten helt umulig å jobbe med. Et annet var at man nesten ikke fikk stukket nåla igjennom!

Ble en øm tommel som resultat :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lol: Hei!

Siden du kommer fra Tønsberg vil jeg anbefale deg å dra nesten inn til Drammen.

Du har sikkert hørt om butikken Stoff og Stil. Der har de utrolig mye billig stoff og isopor kuler, til under halve prisen av hva du får kjøpt det for i butikken. Du kan også handle på postordre fra dem. Ta en titt innom internett siden deres: stoffogstil.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Hei!

Siden du kommer fra Tønsberg vil jeg anbefale deg å dra nesten inn til Drammen.

Du har sikkert hørt om butikken Stoff og Stil. Der har de utrolig mye billig stoff og isopor kuler, til under halve prisen av hva du får kjøpt det for i butikken. Du kan også handle på postordre fra dem. Ta en titt innom internett siden deres: stoffogstil.no.

Hei :lol:

Må først få takke for tipset, skal stikke innom siden deres på nettet. Jeg kommer dessverre ikke fra Tønsberg, bor i Troms Fylke jeg! :lol: Har bodd der tidligere men det er noen år siden jeg flyttet! I allfall takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om web-sider der man kan få ideer til

dette? Skal prøve å få med meg en venninde, men

klarer ikke å forklare skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maeve!

hvis du ikke får tak i det du skal så kan du jo prøve deg med noen Risnisser :hoho:

Jeg kan heldigvis le jeg også, gjest! Risnisser har jeg mange av, enn du?? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...