Gå til innhold

Nyansatt ringevikar, har ikke hørt noe mer, sende ny Mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager for rotete overskrift, og eventuelle skrivefeil (skriver på mobil).

jeg har nylig signert kontrakt og blitt ansatt som ringevikar i noe som er svært relevant for studiene mine. For meg er det en drøm å kunne jobb med dette mens jeg studerer.

Jeg ble tilbudt stillingen etter intervju og har signert på flere papirer, det eneste som mangler er selve arbeidskontrakten (tror jeg?) som måtte ventes med til jeg hadde levert politiattest. Jeg fikk vedlegg til politiattest, og sendte inn, behandlingstiden var 2 uker så tok en stund før jeg fikk den tilbake. Nå har jeg sendt inn politiattest, og i samme mail som jeg sendte dem med politiattesten stilte jeg et spørsmål om noe annet. Nå har det gått en uke uten at jeg har fått svar på hverken spørsmålet eller på at politiattesten er levert. Mailen min ble sendt som «svar» på mailen jeg fikk med vedlegget som måtte til politiattesten, med han jeg var på intervju med på kopi (som han sa jeg skulle, og som vil si at mailen gikk til 2 personer).

Merker jeg blir litt stresset, for jeg har sagt opp min andre jobb (ved siden av studiet, ble for mye med 2 jobber), så jeg er avhengig at jeg faktisk snart blir kontaktet. 

Kanskje jeg stresser unødvendig? Jeg har aldri vært ringevikar tidligere, men han jeg var på intervju med sa at det var vanlig å få tilbudt om å jobbe minst 2 ganger/ uken, så jeg stusser litt på at det er helt stille fra dem. 

Ønsker ikke å mase, men lurer på om jeg burde sende en ny Mail til han jeg var på intervju med, for spørsmålet jeg lurte på (var relevant til dokumenter som skulle sendes inn) hadde vært greit å få svar på, og også å få bekreftet at politiattesten er mottat og at jeg står som «klar» til å bli ringt.

hva tenker dere? 

Hilsen stresset og håpefull student som gleder seg til å starte i ny jobb 

Anonymkode: 66ae9...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og «fått» en jobb som tilkallingsvikar, men ikke hørt noe enda. Har også sendt en Mail i etterkant av intervjuet. 

1 og en halv måned siden ca.

Folk er vel ikke syke helt enda.

Anonymkode: 3376f...911

• Liker 2
Skrevet

En uke er ikke lenge å vente på svar, sjefen kan var bortreist f.eks. Som ringevikar vet du heller ikke hvor mye jobb det blir, kan jo bli noen uker til de har bruk for deg. 

Anonymkode: 021e1...c41

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte og sendte mail til alle skoler i byen, og det gikk 2-3 uker før jeg fikk første telefon fra dem. Da fikk jeg to dager på rad ved forskjellige skoler, så var det helt dødt i to uker. 

Jeg har nå innsett at barnehager trenger ti ganger flere folk enn skolene, og at jobbmulighetene der er langt bedre. Selv lønna er mye kjipere. (Derom du absolutt trenger en form for inntekt pr. mnd)

Anonymkode: 32582...6c8

Skrevet

Ta å ring dem. En uke er lenge å vente på svar. Hater arbeidsgivere som tar tid til å svare på eposter...spesielt når man er Ien sårbar situasjon og skal jobbe som ringevikar. Da er man avhengig av å få svar sånn at man kan planlegge økonomien sin litt.😤

Er dette innenfor helse?

Anonymkode: 3466b...ec4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En uke er ikke lenge å vente på svar, sjefen kan var bortreist f.eks. Som ringevikar vet du heller ikke hvor mye jobb det blir, kan jo bli noen uker til de har bruk for deg. 

Anonymkode: 021e1...c41

Ts her, takk for svar!

Jeg tenker ikke å sende mail og gnåle for at jeg ikke har blitt ringt til jobb enda, stusser mer på hvorfor jeg ikke har fått svar på spørsmålet jeg stilte i mailen, og hadde følt en veldig mye større trygghet om jeg visste at alt var i orden og at jeg nå sto som «klar» til å bli ringt. Tenker at det blir veldig dumt for meg hvis jeg tar kontakt uten å ha hørt noe etter 4 uker og DA får beskjed om at de mangler noen papirer eller at de ikke har mottatt politiattest.. jeg føler det hadde vært veldig naturlig å få et svar på mailen jeg sendte for en uke siden sånn at jeg visste at jeg nå kunne bli ringt når som helst, og hvordan vi gjør det med kontraktskriving (for det må vel uansett på plass før jeg begynner å jobbe?)

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta å ring dem. En uke er lenge å vente på svar. Hater arbeidsgivere som tar tid til å svare på eposter...spesielt når man er Ien sårbar situasjon og skal jobbe som ringevikar. Da er man avhengig av å få svar sånn at man kan planlegge økonomien sin litt.😤

Er dette innenfor helse?

Anonymkode: 3466b...ec4

Takk for forståelsen! Han sa på intervjuet at han mente jeg helt fint kunne si opp jobben min fordi jeg har studielån i tillegg og da ikke trenger mange vakter/mnd for at det skal gå rundt, men kjenner veldig på stresset når jeg ikke vet om alt er i orden og sånn 😕 

Ja, går vel under omsorgsbolig, men privat. 

Anonymkode: 66ae9...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...