Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har vært sammen med kjæresten i ca 7 måneder nå og vi har det greit.... eneste som sliter litt på begge to er at vi bor et stykke fra hverandre og får ikke se hverandre så ofte som vi ønsker. han er en veldig åpen person og vi kan snakke om altmulig sammen. han gir meg ofte komplimenter og det setter jeg selvsagt pris på. noe som jeg synes er litt merkelig, er at han aldri forteller meg at han elsker meg (eller kanskje han ikke gjør det? :roll:). eller, han har sagt det av eget intivativ en gang, og sendte også en sms der han skrev "jeg elsker deg" i. men ikke noe mer... når jeg sier jeg elsker han sier han bare "deg og" og sier ikke annet, og jeg føler det blir så upersonlig og rart. er det flere som har vært i samme situasjon? er det noe eget med gutter og disse tre ordene...? blir det for pinlig, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
er det noe eget med gutter og disse tre ordene...? blir det for pinlig, eller hva?

Jeg har bare erfaring med at de ordene kommer altfor fort (ut av guttens munn),...og da får jeg helt hetta.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ikke sagt det før jeg mente det. Sier han at han er glad i deg? De burde han være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har bare erfaring med at de ordene kommer altfor fort (ut av guttens munn),...og da får jeg helt hetta.

:Nikke:

Jeg løper med halen mellom bena...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville ikke sagt det før jeg mente det. Sier han at han er glad i deg? De burde han være.

ja, han sier at han er glad i meg oftere enn han sier han elsker meg i hvertfall. sier også "love u" og sånt, men ettersom vi har vært sammen i syv måneder tenkte jeg kanskje at mer "seriøse" følelser dukket opp....

Gjest Catwoman
Skrevet

Kanskje han synes det er vanskelig å si disse ordene?

Gjest gjesta
Skrevet

Noen syns det er vanskelig å si. Men etterhvert som dere har vært sammen en stund, senere altså, så kommer det nok :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er vel de tre vanskeligste ordene å si for mange. Gi han tid.

Synes vel "jeg er glad i deg" betyr det samme + at det er mange måter å vise at man elsker en annen person enn å akkurat si de tre ordene.

Gjest Gjesta
Skrevet

ja, men du må huske på art enkelte har problemer med å si dette. Det kan føles litt unaturlig og rart når det blir sagt på norsk. Synes selv det kan være litt ekkelt jeg, men når jeg elsker noen så sier jeg det likevel, men litt ekkelt kan det være ja....

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si selv. Sparer det til "store" anledninger, og synes det er greit at mannen min gjør det samme.

Gjest seroxata
Skrevet

7 mnd er jo ikke så mye, tar ofte tid før slike sterke følelser blomstrer ut for fullt! Jeg ville ikke klart å tatt en fyr seriøst om han sa at han elsket meg etter den tiden..

Men nå er jeg veldig kresen med de ordene!

Siste forholdet mitt som varte i to år, så sa jeg aldri at jeg elsket han, rett og slett fordi jeg ikke gjorde det..

Når jeg elsker en person, så vet jeg det med hud og hår, og kunne gått i døden for han.. det har jeg enda til gode...

Og det er jo ikke så enkelt å si de ordene heller for alle..

Det er jo ganske sterke ord, og når de kommer, så b ør de ha en mening over seg også

Slapp av, det kommer etterhvert om det er dere som skal holde sammen :wink:

Skrevet
er det noe eget med gutter og disse tre ordene...?

Du sier gutt, vent til han blir MANN!

Gjest Gitte
Skrevet (endret)

s

Endret av Gitte
Gjest Madam Felle
Skrevet

Min kjære bruker å si ditto, når jeg sier jeg elsker han. Ser ikke noe gale i det, for jeg forstår ikke hvorfor de tre ordene skal være av så stor betydning. Det er bare ord. Se heller på måten han er på når dere er sammen, hvordan han oppfører seg mot det. Mye mere verdt det, enn de ordene.

Men meg om det :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gutter/menn har en tendens til å vise gjennom handling, framfor ord, at de elsker deg. Ville ikke lagt så mye vekt på dette hvis jeg var deg. Du merker vel på han ellers, om han er ordentlig glad i deg.

Skrevet

Min er flink, men så er han 37 år også. Er ikke sikker på at han var like flink for 15 år siden, men det var før min tid så det vet jeg ikke. Tror det har endel med alder og modenhet å gjøre, før de "tør" å si jeg elsker deg.

Skrevet

Mannen min er veldig flink, med mindre det er andre i nærheten når vi snakker i telefon, da hvisker han eller sier bare, "jeg og"

Vi har vært sammen i 6 år og gift i snart 3, så det skulle bare mangle at vi elsker hverandre. Det viktigste er alikevel handlingene hans, som i dag da han kom hjem med blomster og flax-lodd (noe jeg aldri kjøper selv, men som jeg synes det er utrolig søtt...)

Skrevet

Det tok veldig lang tid før vi sa "jeg elsker deg" til hverandre for første gang. Og jeg husker den dagen han sa det helt utrolig godt. Jeg sa det ikke til han før en god stund senere, selv om det var jeg som var forelsket først...altså jeg fortalte han at jeg var forelsket før han ble forelsket i meg (tok ca 6 mnd... :) ), så jeg ville vel at han skaulle si det først. I dag sier vi det bare av og til, og da i litt stille, gode stunder, og da kjennes det veldig alvorlig og godt... Til vanlig er der "glad i deg". For oss er "jeg elsker deg" ord som er mye sterkere enn "glad i deg". Jeg sier ofte "glad i deg" til familien min og venner, men aldri "elsker deg" til andre enn min kjære. Tror vi til og med har diskutert hva vi legger i disse ordene.... Hadde nok stusset litt om min kjære aldri hadde sagt "elsker deg" til meg, etter tre år. Min kjære sa til meg at han aldri hadde brukt disse ordene før, så jeg tror det sitter langt inne for noen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det der er tåpelig....de gutte-mennene jeg har datet og vært sammen med har sagt "jeg elsker deg" og "Jeg er glad i deg" etter noen dagers bekjentskap - det blir for dumt! :roll:

Noe så lettvint å lire ut av seg sånt bare for å få seg noen ligg.

Elendige mannfolk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare en liten kommentar til tittelen på tråden: Tror eventuelle problemer med disse ordene er ganske demokratisk fordelt blant kvinner og menn.

Selv har jeg et fantastisk fint forhold til mannen min (vi har vært gift i snart sju år), og vi sier til hverandre at vi elsker hverandre hver eneste dag. Iblant er det f.eks. det første han sier til meg om morgenen, sammen med noe om at det er så fint å våkne inntil meg :) Føler meg superheldig, for han viser også daglig med handlinger at det er sant, det han sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...