AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Del Skrevet 25. september 2018 Nå har jeg prøvd enda en gang å lage kikerter i ovenen. Altså jeg følger oppskrift til punkt og prikke. Tørker ertene først, bruker litt olje, noe få dråper bare så krydret fester seg. Har på krydder etter smak og inn i ovnen. Har prøvd stekeovn, og varmluft, de blir stein harde og går ikke å spise. De er jo kjempegode på smak, men jeg ødelegger tennene på dem, så harde er de. Hvorfor får jeg de ikke sprø? Hva gjør jeg feil? Anonymkode: 54c75...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. september 2018 #2 Del Skrevet 25. september 2018 Passer du på å skylle godt av kikertene først? Hvilken temperatur og steketid bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. september 2018 #3 Del Skrevet 25. september 2018 Har du kjøpt tørkede kikerter? Jeg kjøper alltid tørkede kikerter. De må jeg ha i bløt over natten. Så skylle de godt og koke dem i ca 2 timer. Hvis du skal lage snacks av dem må du tørke de etter denne prosessen her. Ellers må du kjøpe ferdigkokte på boks eller kartong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Del Skrevet 25. september 2018 12 minutter siden, Roci skrev: Passer du på å skylle godt av kikertene først? Hvilken temperatur og steketid bruker du? Jeg skyller de ikke under vann, hjelper det? Men jeg tørker de godt på papir før jeg tar på litt olje og krydder. Min ovn er litt varmere enn andre, så når det står 200 gr, Går jeg ned litt, så rundt 170 bruker jeg. Har de inne mellom 30-40 minutter. Anonymkode: 54c75...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Del Skrevet 25. september 2018 3 minutter siden, exictence skrev: Har du kjøpt tørkede kikerter? Jeg kjøper alltid tørkede kikerter. De må jeg ha i bløt over natten. Så skylle de godt og koke dem i ca 2 timer. Hvis du skal lage snacks av dem må du tørke de etter denne prosessen her. Ellers må du kjøpe ferdigkokte på boks eller kartong. Jeg kjøper ferdigkokte og tørker de godt før jeg har på litt olje og krydder. Anonymkode: 54c75...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. september 2018 #6 Del Skrevet 25. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper ferdigkokte og tørker de godt før jeg har på litt olje og krydder. Anonymkode: 54c75...602 Da skulle man tro de ikke ble harde. Vet ikke hvorfor. Som sagt, jeg koker selv, og da er de møre allerede etter det. Personlig liker jeg de kikertene best som jeg selv koker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. september 2018 #7 Del Skrevet 25. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skyller de ikke under vann, hjelper det? Men jeg tørker de godt på papir før jeg tar på litt olje og krydder. Min ovn er litt varmere enn andre, så når det står 200 gr, Går jeg ned litt, så rundt 170 bruker jeg. Har de inne mellom 30-40 minutter. Anonymkode: 54c75...602 Jeg tror de blir harde fordi du bruker for lav temperatur og for lang tid slik at de blir tørket i stedet for ristet. Prøv med 225 - 250 grader og 15 - 20 minutter i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #8 Del Skrevet 25. september 2018 4 minutter siden, Leo skrev: Jeg tror de blir harde fordi du bruker for lav temperatur og for lang tid slik at de blir tørket i stedet for ristet. Prøv med 225 - 250 grader og 15 - 20 minutter i ovnen. Ja kanskje det, får prøve det neste gang. Anonymkode: 54c75...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. september 2018 #9 Del Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja kanskje det, får prøve det neste gang. Anonymkode: 54c75...602 Gjør det. Men følg med så de ikke blir brent. Når du har gjort det noen ganger vet du etter hvor lang tid og hvilken temperatur du må bruke på akkurat din ovn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. september 2018 #10 Del Skrevet 27. september 2018 På 25.9.2018 den 15.42, AnonymBruker skrev: Jeg skyller de ikke under vann, hjelper det? Men jeg tørker de godt på papir før jeg tar på litt olje og krydder. Min ovn er litt varmere enn andre, så når det står 200 gr, Går jeg ned litt, så rundt 170 bruker jeg. Har de inne mellom 30-40 minutter. Anonymkode: 54c75...602 I de oppskriftene jeg har prøvd, står det at kikertene må skylles godt i kaldt vann, så jeg har alltid gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå