Gå til innhold

Musikk mens vi signerer

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Presten vår har bedt oss velge musikk som skal spilles under "signing the register". Vi har valgt Pachelbel -Canon in D, men organisten vår sier at vi trenger minst ett stykke til, for det tar lenger tid å signere enn Canon tar. Hva kan vi be henne spille som "passer sammen" dette stykket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt med, men hva skal dere signere?

Skrevet

Dersom dere ønsker noe i samme sjanger går det an å ha Air av Bach. Den er fin.

Skrevet
er ikke helt med, men hva skal dere signere?

:klø:

Skrevet

De må signere i ei sånn registreringsbok etter de er viet. Der må de og to vitner signere.

Skrevet

har ikke så mye peiling på dette, men er det noe alle må gjøre?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Ja, har tenkt på Air.

Vi gifter oss i England, der signerer man i kirken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle må signere vigselsattesten nå, t.o.m i kirken.

Gjest Gjesta
Skrevet

Når ble dette innført...?

Jeg har to vigselsattester, men har ikke signert på noen av dem...........

Gjest Anonymous
Skrevet

Når folkeregisteret tok over prøvingen av ekteskapet, og HEF fikk vigselsrett!! Likhet for loven!! :klappe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å signere på forhånd? Man blir vel kanskje gift i det øyeblikket man skriver under... og jeg vil jo ikke at det skal skje før seremonien, men jeg har liksom ikke lyst til å "avbryte" vielsen med "kontraktskriving". :klø:

Skrevet

Hmm, dette hadde jeg ikke hørt om før!

Skrevet

har heller ikke hørt om dette, men vi får vel informasjon om dette på samtalemøtet med presten vel?

Skrevet

:o Dette har jeg aldri hørt om før. Giftet meg i januar, og vi signerte ikke på noen ting i kirken. Fylte bare ut de papirer vi skulle og sendte til folkeregisteret i god tid før bryllupet. Vigselsattesten kom i posten rett etter bryllupet.

Gjest Nimue ikkepå
Skrevet

Vi hadde besøk av vigsleren vår fra HEF her om dagen, og hun fortalte at det var slik nå - at alle må signere papirene i selve vielsen. Hun hadde nylig snakket med en prest, og han var veldig rådvill i hvordan han skulle få til det i vielsen osvosv... Men, det er jo helt sikkert en vanesak..

Det å ha et musikkinnslag når dette skjer må jo passe perfekt, synes jeg! :-)

Skrevet

Det må da gå an å ordne det før eller etter selve sermonien???

Hmm... dette må jeg høre med presten om.

Skrevet

Jeg gifta meg i februar (etter de nye reglene), og da skrev ikke vi under på noen ting under vielsen.. eneste vi skrev under på var de papirene vi sendte inn til prøvinga! Har fått vigselsattest i posten og alt er i orden!! Har ikke hørt noe om det, trodde det bare var når man viet seg på tinghuset jeg! For der trenger man ikke forlovere, bare vitner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...