Gå til innhold

Etter 5 dates - hva er veien videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå man bør bestemme seg for å være eksklusive? Eller er jeg helt på bærtur siden jeg fremdeles er "usikker"? Alle datene har gått utrolig bra og vi har en fantastisk god connection. Tiden flyr når vi er med hverandre. Vi har også hatt sex og sist gang ble det matlaging og overnatting. Men jeg føler meg utrolig usikker.. Og jeg fatter ikke helt hvorfor. Han er nå i utlandet ifb. med jobb og vil ikke være tilbake igjen før jul. Slik vil det også være de neste to årene, først i 2020 vil han være tilbake til Norge for godt. 

Ting som bekymrer meg:
- At vi ikke kjenner hverandre godt nok (ennå). Hva skjer når honeymoon-fasen er over og alle problemene/dårlige sidene dukker opp?
- At han mister interessen fordi jeg holder igjen. Merker allerede nå at han har trukket seg litt tilbake. 
- At jeg mister kontrollen når jeg blir (mer) følelsesinvolvert. Hva om jeg ender opp forelsket og han ikke lengre vil ha meg?

Vet at det er min egen usikkerhet som snakker (dårlig erfaring fra tidligere forhold). Men begynner jo å tvile litt når han ikke "pusher" litt mer. Han vil gjerne at jeg skal komme på besøk etter jul - har spurt flere ganger men jeg kunne ikke gi noe svar. Før han dro snakket vi heller ikke om å være eksklusive, han hadde bl. a. ikke blitt sur om jeg hadde koset meg med noen andre i mellomtiden fordi vi ikke hadde blitt enige om noe regler. Og da spurte jeg: men hva vil du selv da? Da sa han "klart hadde jeg foretrukket at vi holdt oss til hverandre, men hadde ikke blitt sur på deg om du gjorde noe. Har lagt alle kortene på bordet så det får være opp til deg".

Så hva gjør jeg? Føler jeg må ta en avgjørelse på det nå.. Orker ikke gå rundt å være usikker lengre eller ikke vite hvor vi er på vei hen.

Anonymkode: b498b...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han reiser mye for tiden. Dere må ha et avstandsforhold i to år uten egentlig å kjenne hverandre veldig godt i forkant. Det virker mest fornuftig for begge parter å ikke legge så store planer eller love hverandre altfor mye eksklusivitet akkurat nå. 

Hvis du vil ha ham må du nok være innstilt på at det blir lange år med usikkerhet. Kan du slå deg til ro med at du ikke kommer så voldsomt videre i forholdet disse årene? Kan du leve livet ditt på hjemmefronten og dyrke dine egne interesser samtidig som du har det gøy med ham mens han er hjemme på besøk? Ta det litt mer som det kommer?

Hvis dere klarer å utvikle forholdet på tross av omstendighetene under denne tiden, har dere absolutt noe å bygge videre på senere. 

Det vil i hvert fall ikke føre fram og begynne å stille krav eller kontrollere ham når dere har tilbrakt såpass lite tid sammen. 

Skrevet

Ut i fra HI så tror jeg at han vil bare ha noen å ligge med når han er hjemme i Norge. Hvis han virkelig ville ha noe fast med deg så hadde han sagt han vil ikke at du skal holde på med noen andre i mellomtiden. Jul er ikke lenge til..  Jeg ville heller ha satset på en som bor i Norge. 

Skrevet

Jeg tenker at det er ikke nødvendig å si noe om det å være eksklusive eller ikke NÅ. Hadde dere kjent hverandre mer så er det en annen ting, men dere er fortsatt i en bli kjent fase.

Hadde fortsatt å bli kjent med han.. reis og besøk han etter jul. Lev livet ditt hjemme.. og treffer du en annen.. vel.. så gjør det det.

Får ikke inntrykk som Eplen  skriver at han vil kun ha en å ligge med når han er i Norge.  Altså.. det vet en jo ikke så klart. Men ikke mitt inntrykk av det du skriver. Ville han invitert deg på besøk da..

Tror forholdet vil bli bedre når en legger bort  tanker om hva skal en nå på dette tidspunktet.

Anonymkode: 08838...3b8

Skrevet

Greia er at jeg føler det er på vei til å dø ut.. Siden han reiste tilbake har vi snakket MINIMALT med hverandre. Veldig, veldig ulikt oss. Før var det lange meldinger fra begge sider. Han tok også mye initiativ. En uke har nå gått og jeg VET det er ikke er fordi han er opptatt med jobb. Så hva gjør jeg? Frister noe sykt å ta en prat, men samtidig er jeg usikker på om det er noe å prate om. Kanskje like greit å bare la det dø ut? Hater i allefall å ikke vite hvor vi er på vei..

TS

Anonymkode: b498b...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...