Gå til innhold

Mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vaert utsatt for mobbing noen gang? Hvordan har du taklet det i ettertid? 

Har du vaert mobber? Hva er tankene dine om det i ettertid, og hva var aarsaken til at du gjorde det? 

Har du vaert i begge leire, dvs baade offer og mobber på samme tid? 

Anonymkode: ba268...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble mobbet 1-2 ganger husker jeg.
Helt til jeg gikk løs på mobbern, da sluttet han.
Hver eneste en som prøvde på meg, slo jeg hardt tilbake selv om jeg fikk juling noen ganger.
Det var det eneste som stoppet dem.
Var mange ganger jeg ble hoppet på av 2-4 stk. Men jeg ga aldri etter. Gå etter den du tror er "ledern" av gjengen og de andre vil gi etter.

Jeg var aldri en mobber, men jeg slo veldig hardt ned på de som prøvde å mobbe meg. Ble utvist på skolen flere ganger pga. det. 

Det er mitt beste tips for de som blir mobbet, ta igjen så hardt som mulig.
Det er bare da de slutter.
Mobbing kan uansett ikke stoppes. Det skjer overalt. På skolen, på vei til/fra skolen, på fritiden.
Det er bare du som blir mobbet som kan stoppe det.
Det var det som funket for meg og jeg har lært mine barn det samme, de er 6 og 8 år og trener kampsport 1 gang i uken. Der lærer de mye om disiplin, respekt, selvforsvar og forsvare andre som ikke klarer det selv.

Anonymkode: 7a759...88a

• Liker 2
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble mobbet 1-2 ganger husker jeg.
Helt til jeg gikk løs på mobbern, da sluttet han.
Hver eneste en som prøvde på meg, slo jeg hardt tilbake selv om jeg fikk juling noen ganger.
Det var det eneste som stoppet dem.
Var mange ganger jeg ble hoppet på av 2-4 stk. Men jeg ga aldri etter. Gå etter den du tror er "ledern" av gjengen og de andre vil gi etter.

Jeg var aldri en mobber, men jeg slo veldig hardt ned på de som prøvde å mobbe meg. Ble utvist på skolen flere ganger pga. det. 

Det er mitt beste tips for de som blir mobbet, ta igjen så hardt som mulig.
Det er bare da de slutter.
Mobbing kan uansett ikke stoppes. Det skjer overalt. På skolen, på vei til/fra skolen, på fritiden.
Det er bare du som blir mobbet som kan stoppe det.
Det var det som funket for meg og jeg har lært mine barn det samme, de er 6 og 8 år og trener kampsport 1 gang i uken. Der lærer de mye om disiplin, respekt, selvforsvar og forsvare andre som ikke klarer det selv.

Ikke alltid. Kommer helt ann på. Mobbing fungerer helt ulikt, så man boer haandtere det ulikt. Jeg tror politi-anmeldelse kan vaere riktig f eks om man blir utsatt for nett-mobbing. Ta vare på alle meldingene og send dem til politiet. 

I dag er det også slik at man kan straffe-forfoelge skoler som ikke foelger opp: 

http://barneombudet.no/dine-rettigheter/mobbing/mobbing-pa-skolen-2/

Har mer eller mindre erfart at noen ganger hjelper det å slå tilbake, andre ganger ikke, men må man absolutt forsvare seg fysisk er det helt logisk. 

Samtidig kan man også forsvare seg om mobbingen er verbal på denne måten her:

Jeg gjorde det på en person for mange aar siden og fant at det funker faktisk. 

Da slipper man utvisning og alt dette der.

På en annen side funker sikkert karate bra for å laere visse knep

Endret av Mari Y
Skrevet
2 minutter siden, Mari Y said:

Ikke alltid. Kommer helt ann på. Mobbing fungerer helt ulikt, så man boer haandtere det ulikt. Jeg tror politi-anmeldelse kan vaere riktig f eks om man blir utsatt for nett-mobbing. Ta vare på alle meldingene og send dem til politiet. 

Det var derfor jeg sa "Det var det som funket for meg", det er forskjellig for alle. Det kan vi være enige om :) 

Håper flere kan gi tips til de som blir mobbet

• Liker 2
Skrevet

Merkelig så stille det ble i traaden

Skrevet

Jeg og 2 andre i klassene på barneskolen var svært ufine mot noen andre. Den dag i dag, har vi blitt kontrasten selv, ordentlig folk. Ser tilbake og tenker at vi mobba folk for de merkligste ting 

Anonymkode: 86c4d...242

Skrevet
På 25.9.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Merkelig så stille det ble i traaden

Traaden?

Anonymkode: 9c3ab...bb5

Skrevet

Det var en som mobbet meg, men han sluttet da jeg banket han opp.

Skrevet
2 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Det var en som mobbet meg, men han sluttet da jeg banket han opp.

En ab?

Anonymkode: 9c3ab...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...