Gå til innhold

Barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Personlig syntes jeg at å feire bursdag i barnehagealder og unødvendig. Det var ikke slikt før i barneskolen, for 20år siden. Menmen,nå er dette blitt trenden,og når den ene barnet feirer,så mååå jo alle gjøre det og.

Men det jeg lurer på er om det er greit å invitere bare jentene i avdelingen? De er 16stk totalt. Alle gjør det litt forskjellig,noen inviterer bare jentene/guttene og noen inviterer alle. Jenta mi bil bare invitere jentene,da hun ikke går så godt overens med guttene. Men hva ville du som forelder syntes, når du nå har en gutt og invitere alle denne uken. Og når barnet mitt skal ha bursdag neste uke og ikke inviterer gutten din? Og ja, jenta mi har lyst å gå på bursdagen til gutten.

Anonymkode: 22145...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn for 17 år siden, hvert fall der jeg bodde...

Anonymkode: 1e434...583

Skrevet

Har aldri skjønt poenget med å be alle jentene/guttene i en barneburdag. Hverken på skole eller i barnehage. Da mine var små inviterte vi de som barnet lekte mest med. Det ble gjerne 5-6 stk. Det var ikke bare vi som gjorde det sånn, det var helt vanlig før å be de nærmeste vennene.

Anonymkode: ff741...1fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er helt greit å bare invitere jentene på avdelingen, så lenge ALLE jentene blir invitert. 

Vil du bare be et par av de beste vennene, så sender du invitasjonene privat og passer på at du da ikke utelater bare noen få men faktisk inviterer et klart mindretall. 

Du trenger ikke ta hensyn til at jenta di ble invitert til en annen gutt. Hver familie må få lov å velge den formen for feiring som passer seg, innenfor rimelighetens grenser og så lenge det ikke er noen aktiv ekskludering av enkeltpersoner. 

Endret av Kitcat
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri skjønt poenget med å be alle jentene/guttene i en barneburdag. Hverken på skole eller i barnehage. Da mine var små inviterte vi de som barnet lekte mest med. Det ble gjerne 5-6 stk. Det var ikke bare vi som gjorde det sånn, det var helt vanlig før å be de nærmeste vennene.

Anonymkode: ff741...1fd

Ts her.

Men nå på barneskolen om man skal be i bursdag så SKAL man be ALLE. Man skal ikke utelate noen, da skolen har en policy at ingen skal føle seg utelatt/mobbet.

Skrevet (endret)

Jenter kan be bare jentene i klassen og guttene kan invitere bare guttene. Og slik var det på 90-tallet også i Hedmark der jeg kom fra. Der var det også vanlig å invitere alle i klassen. Fordi klassene var mindre.

Si til barnet ditt at det er fint at hun vil feire med jentene. Gode nyheter. Skulle ønske det ble mer slikt, legg listen lavt og fokuser på hygge.

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg har en gutt som nå går i 2. klasse som har invitert alle fra første selskap da han ble 4 og frem til nå. Dette fordi han leker like mye med både gutter og jenter, så for han og oss blir det unaturlig å skille etter kjønn. Men det er de færreste av jentene som har invitert ham tilbake, og det er ikke noe vi reagerer på.

Det siste året i barnehagen var det litt kjedelig bare, for da havnet han på en avdeling med 12 jenter og 4 gutter, hvorav to gutter ikke feiret bursdag. Da syntes han det var litt surt å se jentene gå i bursdag til hverandre "hele tiden" mens han bare ble invitert i 1 i løpet av hele året. Men bortsett fra akkurat det året så har det ikke vært noe problem. Så hvis fordelingen av gutter og jenter er veldig ulik så er det fint å være litt obs på det bare. :)

Anonymkode: 596f1...78a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Personlig syntes jeg at å feire bursdag i barnehagealder og unødvendig. Det var ikke slikt før i barneskolen, for 20år siden. Menmen,nå er dette blitt trenden,og når den ene barnet feirer,så mååå jo alle gjøre det og.

Men det jeg lurer på er om det er greit å invitere bare jentene i avdelingen? De er 16stk totalt. Alle gjør det litt forskjellig,noen inviterer bare jentene/guttene og noen inviterer alle. Jenta mi bil bare invitere jentene,da hun ikke går så godt overens med guttene. Men hva ville du som forelder syntes, når du nå har en gutt og invitere alle denne uken. Og når barnet mitt skal ha bursdag neste uke og ikke inviterer gutten din? Og ja, jenta mi har lyst å gå på bursdagen til gutten.

Her er det vanlig å invitere alle guttene eller alle jentene. Men noen velger å invitere bare noen få, altså godt under halvparten. Det er opp til hva som passer barnet og familien best. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...