Mor81 Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Hei!jeg har et spørsmål ang bidrag fra far..vi har delt foreldreansvar,men jeg har den daglige omsorgen.han har samvær hver 14dag helg og 1dag i uka.barna blir 10 og 11 snart..vi er begge uføretrygd,men far er ung ufør og det er ikke jeg.far betaler 1000kr pr barn..far har også samboer som også er uføretrygd..far jobber også svart man —fred hver dag..siden j fikk uføretrygd så maser far om og få sette ned bidraget da han mener at j har fått bedre råd,noe j har sagt er uaktuelt..er det noen som vet hva jeg hadde fått i bidrag hvis staten hadde bestemt bidraget?de har jo mye bedre råd en det jeg har..har det noe og si at han har fått samboer??og er virkelig 1000kr pr barn mye for og betale??vet at det at han jobber svart ikke blir tatt med i beregningen..
Salvie Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Det er ikke mye å betale 1000 kr pr barn i måneden. Jeg kan ikke tenke meg at du får noe mindre dersom det må gå via nav, men jeg kan ikke så mye om det. Du kan jo sjekke bidragskalkulatoren. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/beregn-barnebidrag Håper dere finner en løsning.
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 8 minutter siden, Mor81 skrev: .far jobber også svart man —fred hver dag. Kvalmt! Jobbe full uke og samtidig late som man er ufør. Blir så dritt lei av sånne folk, setter de som virkelig er syke i et dårlig lys også, jævla snylter!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Jeg hadde bedt om å få doblet barnebidraget, hvis ikke han godtar det så hadde jeg meldt fra om at han jobber svart. Anonymkode: 81658...541 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Hadde meldt fra til NAV at han jobber svart... Anonymkode: d6157...ed1 1
Million Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Jeg takler ikke uærlige bedragerske folk, så han hadde jeg glatt meldt til skatteetaten for svart jobbing, og deretter til NAV. Og i tillegg til dette prøver han attpåtil å sno seg unna en minimumsbetaling for barna sine?!? Jeg hadde tilta helt, så forbannet hadde jeg blitt. Barnebidrag fastsettes ut i fra den inntekten man har, men jeg synes likevel 1000 kr pr barn høres lite ut.
Salvie Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bedt om å få doblet barnebidraget, hvis ikke han godtar det så hadde jeg meldt fra om at han jobber svart. Anonymkode: 81658...541 Ja, gjør dette. Angiversamfunn og utpressing er noe at det beste jeg vet og er som hånd i hanske. 😊
Mor81 Skrevet 25. september 2018 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2018 Var egentlig ikke det jeg spurte om..kommer ikke til og melde han..det jeg lurte på var om 1000kr er mye pr barn og om jeg hadde fått mer el det samme hvis staten fastsetter bidraget,og om det har noe og si om han har samboer?????
Salvie Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 5 minutter siden, Mor81 skrev: Var egentlig ikke det jeg spurte om..kommer ikke til og melde han..det jeg lurte på var om 1000kr er mye pr barn og om jeg hadde fått mer el det samme hvis staten fastsetter bidraget,og om det har noe og si om han har samboer????? Sjekk kalkulatoren?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Sjekk kalkulatoren ja. Ja det har noe å si om bidragspliktige har samboer, da boutgifter blir lavere. Merkelig nok gjelder ikke dette bidragsmottaker. Anonymkode: ddd14...d72
Mor81 Skrevet 25. september 2018 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2018 Han kunne ikke hatt en vanlig jobb..han har flexitid og kan jobbe i sitt eget tempo og kan slippe og gå på jobb de dagene han ikke orker..det at han har bedre økonomi kommer barna mine til gode i form av at han kan ta de med på ferie og aktiviteter når de er hos han.
Mor81 Skrevet 25. september 2018 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjekk kalkulatoren ja. Ja det har noe å si om bidragspliktige har samboer, da boutgifter blir lavere. Merkelig nok gjelder ikke dette bidragsmottaker. Anonymkode: ddd14...d72 Har prøvd og bruke den kalkulatoren,men ble ikke klokere av den for der står det at han ikke kan bet bidrag,men da har jeg ikke tatt med at han har samboer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå