Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2005 #1 Skrevet 17. mars 2005 Jeg lurer på om dere har en topp ti liste på verdens vakreste hunderaser og om dere i såfall kan nevne de? Her er mine topp ti...vakreste hunder: -Alaska Malamut -Airedalterrier _Rhodesian Ridgeback -Weimarianer -Irsk ulvehund -Kerry blue terrier -Dobermann -Strihåret vorster.. -Am staff.. -Greyhound Jeg nevner også mops og shar pei for jeg synes de er så utrolig søte..og merkelige..
Gjest Leola Skrevet 17. mars 2005 #2 Skrevet 17. mars 2005 Har ikke noen ti på topp-liste, for meg er det bare en rase som teller - Cavalier King Charles Spaniel. De er alldeles nydelige, både i utseende og gemytt. Hunden min er i tillegg til å være alldeles skjønn: alltid glad, han bjeffer ikke i tide og utide, han er verdens snilleste selvom han er en "rakkar" til tider Må legge til at jeg liker så absolutt best små hunder. Min neste hund kunne aldri blitt noe annet enn en Cavalier :-)
Cherie Skrevet 17. mars 2005 #3 Skrevet 17. mars 2005 1 Rhodeian Ridgeback - gjelder gemytt, utseende og hele pakka. Altså ingen over og ingen ved siden. Sterkt vanedannende. Så lenge jeg kan gi den den trimmen den skal ha...så kommer jeg alltid til å ha en slik. 2. Thai ridgeback 3. Weimaraner 4.Ungarsk Vizsla, korthåret ... bare så synd at de fleste er spik spenna gæærn. -utseende 5. Am. staff - utseende 6.Faraohund - utseende 7. Afghansk mynde - vokst opp med den ...synes de er fine..helst sort. 8. Dobermann og rottis med lang hale og hengeører 9. Belgiske gjetehunder (malanois, tervuren, groenendael) - utseende 10Airdae terrier -utseende Nr 1 er absolutt favoritt....resten er mer tilfeldig plassert.
Gjest Rimfrost Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 1.Ulve og coyote hybrider 2.Siberian Husky (med isblå øyne) 3.Greyhound 4.American Indian Dog 5.Doberman 6.Dalmatiner 7.Australian Shepherd (må ha langt hale. bluemerle med blå øyne) 8.Saluki (og det fleste andre mynder, untatt afghansk) 9.Rhodesian Ridgeback 10.Lapsk Vallhund.
Pip Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Trur ikkje eg greier å rangere heilt ned til ti, men i alle fall: - Belgisk fårehund (Groenendael t.d. - nydeleg!) - Schäfer - Berner sennen - Border Collie - St. Bernhard - Labrador retriever - Samojed ...jaaa... Likar i alle fall ikkje små 'gneldrebikkjer'...
Arwen Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Jeg liker små hunder jeg, men ikke små gneldrebikkjer Eneste aktuelle hunderasen for meg er Dverg schnauzer. Elsker den rasen.
Vibs Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier Jack Russell Terrier
^me^ Skrevet 17. mars 2005 #9 Skrevet 17. mars 2005 1. cavalier king charles spaniel 2. dvergpuddel 3. riesenschnauser 4. schafer 5. bichon frise 6. collie 7. chihuahua 8. dachs 9. golden retriever 10. curly coatet retriever har selv en dachs, ska få riesenschnauser snart. hunderasene jeg har ellers skrevet opp har jeg ikke så mye erfaring med men synes de er fine.
Gjest Moonshadow Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Synes mange blandinger er mye finere enn raser. Men liker rottiser godt og pitbull.
Brunhilde Skrevet 17. mars 2005 #11 Skrevet 17. mars 2005 Tibetansk terrier Chinese crested powderpuff Dverschanuzer - må være sort/sølv Grand Danois - blå eller tigret Boxer - tigret Clumber spaniel Puli Pumi Pommeranien - blå Bedlington terrier Ikke nødvendigvis i nevnt rekkefølge.
Gjest Revenka Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Åh, det er lett! det er 10 x Berner Sennen
Laban Skrevet 18. mars 2005 #14 Skrevet 18. mars 2005 Mops Fransk Bulldog Boston Terrier Shar Pei Australian Ridgeback Rottweiler Korthåret chihuahua Korthåret dachs Schæfer Strihåret JRT
Gjest Aurélie Skrevet 18. mars 2005 #15 Skrevet 18. mars 2005 ALASKAN MALAMUTE Siberian Husky Akita Inu Jämthund Karelsk Bjørnhund Golden Retriever Groenendael Tervueren Dalmatiner Australian Shepherd Og kanskje en liten mops på en sikker 11. plass
smidja Skrevet 18. mars 2005 #16 Skrevet 18. mars 2005 Alaskan Malamut på topp, ingen over, ingen ved siden Siberian Husky Dobermann Bovier de Flandres Berner Sennen Hmm, kommer ikke på fler, hehe
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #17 Skrevet 18. mars 2005 hmm. i tilefeldig rekkefølge: ~Golden Retriver ~Berner Sennen ~Dalmatiner (svart, ikke lever) ~Rottis ~Briard ~Dogo Canario ~Dobbermann ~Mini labbetuss.(tror den heter Berder Collie el no sånnt) ~Rhodesian Ridgeback ~ Finsk Lapphund Men dette går på en dal trynefaktor altså.. Har ikke erfaring med alle rasene...
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #18 Skrevet 18. mars 2005 Samojed (vel og merke en PEN og velstelt samojed) Irsk setter Rhodesian Ridgeback Weimaraner Irsk ulvehund, borzoi og saluki ellers er det så lenge siden jeg har hatt hund at jeg nesten må melde pass. Mange vakre hunder, og egentlig ikke mange av rasene jeg har nevnt jeg ville hatt selv, da kombinasjonen av utseende og gemytt vel er viktigere enn bare utseendet:)
Sniglå Skrevet 18. mars 2005 #19 Skrevet 18. mars 2005 Dachs (langhåret) Irsk setter Gordon setter Grand Danois Springer Spaniel Flatcoated retriver Golden Retriver tjaa... kommer ikke på flere fine i farten.... En velstelt Pomme er jo ikke så aller verst... Når vi får hus og hage og hele den sulamitten vil vi ha en flatcoated eller en langhåret dachs... Eller begge
Gjest Seleena Skrevet 18. mars 2005 #20 Skrevet 18. mars 2005 Setter Flatcoat retriver Golden retriver Cocker Spaniel (svart og kvit) Dalmantiner Konge puddel X2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå