Gå til innhold

Hva skjer når man har vært prøver i 1 år?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva gjør egentlig legen når du har vært prøver i et år uten at du har blitt gravid? Henvises en til gynekolog? Må en ta en del blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble henvist til gynekolog får å sjekke livmor og eggstokker med innvendig ultralyd, pluss at jeg tok blodprøver. Så må de ta det derifra avhengig av resultater fra prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør egentlig legen når du har vært prøver i et år uten at du har blitt gravid? Henvises en til gynekolog? Må en ta en del blodprøver?

Du bør henvises til gynekolog. I tillegg til at det tas noen prøver av deg kan mannen din bli bedt om å levere sædprøve. Tror at i noen tilfeller undersøker de kvinnen først, men ofte ber de om sædprøve med det samme.

Det kan hende det er lang ventetid for å komme til gynekolog, så dere burde oppsøke fastlegen så snart som mulig (gå gjerne begge to sammen) for å bli henvist videre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gjest. Jeg vet ikke om det er aktuelt for deg, men det finnes private tilbud der ute hvor alt går mye raskere. Bare ringe å si at dere har forsøkt i et år og ønsker hjelp. Men selvfølgelig er prisen en helt annen her. Men det kan jo være greit å være klar over at de finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg gikk til fastlegen min først, som deretter henviste meg til gynekolog. Det tok ikke så veldig lang tid, men det er her hvor jeg bor da...

Hos gynekologen ble det tatt x antall prøver, samt undersøkelser (innvendig ul).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...