Gå til innhold

Å gi ungen sin noe hjemmelaget til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager et teppe, med et motiv fra en tegnefilm hun liker godt. Garnkostnaden kommer på mellom 800-1600 kroner. Arbeidstimene er mildt sagt mange, mye jobb. Det er ull. Jeg vet hun blir glad for det. Mannen mener at vi bare kan gi noe småtteri ved siden av, men litt redd for at en 5,5-åring ikke synes det er bra nok? Hun vet jo ikke noe om arbeidstimer eller garnkostnader. Egentlig skulle teppet være en "ved siden av"-julegave, men det gikk (mye!) mer garn enn jeg hadde trodd så blir kjempedyrt :) Jeg, for min del, har det jo som hobby så tar egentlig ikke med arbeidstimene i dette her, men garnkostnadene er hva de er og mannen min mener bestemt at det er godt nok å gi et hjemmelaget ullteppe. (Sengeteppe?). Han vil ikke at ungene skal bli utakknemlige og bortskjemte, og få drøssevis av gaver.

Men hva tenker dere om dette her? Det ved siden av vil kanskje være noen klær/utstyr/seng til en bamse hun er veldig glad i. 

Anonymkode: 068ab...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt totalt absolutt fantastisk gave og det vil bli hennes beste minne fra bardomsjul. Jeg er over 30 og har fortsatt en bamse moren min sydde til meg ett år vi ikke gadde så god råd. Men hadde nok kanskje gitt en ting til, selv om dette er The gave

Anonymkode: 3d80c...b44

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt totalt absolutt fantastisk gave og det vil bli hennes beste minne fra bardomsjul. Jeg er over 30 og har fortsatt en bamse moren min sydde til meg ett år vi ikke gadde så god råd. Men hadde nok kanskje gitt en ting til, selv om dette er The gave

Anonymkode: 3d80c...b44

Ja, gir noe ved siden av. Men blir liksom hovedgaven, da. 

Skrevet

Det er godt nok, du kan pakke inn noe annet (bok kjøpt på salg, klær hun uansett trenger, bittelite teppe til bamsen også i samme farger/garn (du fikser det på en kveld), en boks med slim, en lol-surprise). Det blir knall.

Anonymkode: d6c69...935

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig, helt og holdent enig med din mann. Det teppet er en fantastisk gave. Hvorfor ser jeg ofte at man føler man må gi noe ved siden av dersom man gir en hjemmelaget gave? Er det liksom ikke godt nok med noe hjemelaget?

Dere som driver med håndarbeid må slutte med å nedgradere deres eget arbeid.

Anonymkode: f57d6...7e8

• Liker 11
Skrevet

Det er en fin gave! Det trengs ingenting utenom, og i så fall hadde jeg lagd et lite likt teppe og og kjøpt en seng til den( sjekk ut secondhand-butikker først, for der kan være mye fint en kan male selv). Ellers er gaven fin nok i seg selv!  🙂

Anonymkode: 62c81...052

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en fin gave! Det trengs ingenting utenom, og i så fall hadde jeg lagd et lite likt teppe og og kjøpt en seng til den( sjekk ut secondhand-butikker først, for der kan være mye fint en kan male selv). Ellers er gaven fin nok i seg selv!  🙂

Til bamsen altså 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste er vel at barnet blir glad for gaven? Og det sier du jo at hun vil bli. Jeg er helt enig med din mann her. Synes det er en flott gave. :) 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne gjort det :) menmen er et c2c-teppe (hekling), og da måtte jeg heklet med str 0,6mm og sytråd for å lage et likt teppe hehe.. Men samme farger - det går avsolutt :) Bamsen hennes er bitteliten så det restegarnet jeg får nå holder til både teppe, sovepose, pute og klær :)

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Arkana skrev:

Jeg tenker at det viktigste er vel at barnet blir glad for gaven? Og det sier du jo at hun vil bli. Jeg er helt enig med din mann her. Synes det er en flott gave. :) 

Ja, jeg tror hun blir det :)

Skrevet

Fullstendig, helt og holdent enig med din mann. Det teppet er en fantastisk gave. Hvorfor ser jeg ofte at man føler man må gi noe ved siden av dersom man gir en hjemmelaget gave? Er det liksom ikke godt nok med noe hjemelaget?

Dere som driver med håndarbeid må slutte med å nedgradere deres eget arbeid.

Anonymkode: f57d6...7e8

Ja, det er sant... Føler alltid det, også hvis jeg gir til familie (selv om de har ønsket seg hjemmelaget). Vet ikke hvorfor. Men du har jo rett.

Skrevet

Det er godt nok, du kan pakke inn noe annet (bok kjøpt på salg, klær hun uansett trenger, bittelite teppe til bamsen også i samme farger/garn (du fikser det på en kveld), en boks med slim, en lol-surprise). Det blir knall.

Anonymkode: d6c69...935

hun får faktisk en klistremerkebok, men det er fra nissen da. Men føler meg litt tryggere på den hjemmelagde gaven nå 

Skrevet

hvis det er tegnefilm hun liker, tror ikke hun blir mer enn fornøyd da? Barn som du sier, de tenker jo ikke penger, uansett om det er garnpriser eller en dyr leke, de ser jo ikke sånt. Sønnen min ønsket seg en stor dyne av alle ting, i bursdagen, og det fikk han, med sengetøy fra en tegnefilm han liker. Det ble ikke dyr gave, og det er ikke en leke, men han var så fornøyd.

Anonymkode: 53925...9c3

• Liker 2
Skrevet

Kjempefin gave!

En jente jeg kjenner fikk et lottospill som var håndmalt av hennes bestefar. Det var den største skatten hun hadde som barn. Hun forsto omtanken i det :) 

• Liker 1
Skrevet

Dette minnet meg om barndommen og fikk tårer i øynene. 

Verdens mest fantastiske gave.

Det trenges ikke noe utenom.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...