AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Jeg gjorde ikke det, men eier var villig til å selge ved første møtet. Jeg krevde å få møte de hjemme og få møte hunden flere ganger. Dette er en tid siden, men papirene er fremdeles ikke i orden selv om jeg har betalt. Da tenker jeg på omregistreringsbeviset som står på selger. Uten det får jeg ikke registrert. Kan jeg likevel ta hunden til veterinær? Eier sa han skal ordne dette så fort det lar seg gjøres. Vi har en kjøpekontrakt, er den gyldig uten at hund er registrert på meg? Kan eier bare hente hunden og påstå at kjøpekontrakten har han aldri sett? Har hørt skrekkhistorier. Nå virker denne mannen seriøs, så jeg håper det går bra. Anonymkode: 9e3b2...6d3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Mannen virker seriøs ang. hvorfor alle papirene ikke er i orden, han er i en flytteprosess. ts Anonymkode: 9e3b2...6d3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Jeg synes ikke dette høres seriøst ut i det hele tatt. Innlegget ditt blir litt uklart for meg, han ønsket å selge hunden på Oslo S men du ville ikke, og derfor dro du hjem til han og betalte der og tok hunden med? Nå venter du på papirene han skal ettersende? Anonymkode: 349ad...dc6 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke dette høres seriøst ut i det hele tatt. Innlegget ditt blir litt uklart for meg, han ønsket å selge hunden på Oslo S men du ville ikke, og derfor dro du hjem til han og betalte der og tok hunden med? Nå venter du på papirene han skal ettersende? Anonymkode: 349ad...dc6 Ja noe sånn. Jeg krevde å møte hunden tre ganger, i hjemmemiljø og ute på tur. Hunden står forsikret på meg i Agria, men det mangler ett papir så jeg kan omregistrere hunden i NKK. Fikk med helseattest, kjøpekontrakt og kopi av vaksiner og stamtavle. Hunden skal ikke brukes i avl, men kan jeg ta han med til veterinær og bare vise salgskontrakten eller viser man ikke frem papirene unntatt siste vaksiner og helsepapirer hos dyrlege? ts Anonymkode: 9e3b2...6d3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 Jeg tror ikke veterinæren avviser deg fordi du ikke står som eier enda. Dessuten har sikkert ikke din hund vært hos akkurat den veterinæren før, og da står det vel ingenting hos dem om hvem som er eier? Er den chippet og registrert på noen andre? Du har uansett kontrakt, hvis det skulle bli noe spørsmål. Anonymkode: da30c...481 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke veterinæren avviser deg fordi du ikke står som eier enda. Dessuten har sikkert ikke din hund vært hos akkurat den veterinæren før, og da står det vel ingenting hos dem om hvem som er eier? Er den chippet og registrert på noen andre? Du har uansett kontrakt, hvis det skulle bli noe spørsmål. Anonymkode: da30c...481 Ja, jeg får ikke endret chip og registrering før alle papirer er i orden. Men forsikringen i Agria står på meg. Det eneste beviset jeg har er kjøpekontrakten. Men selger virket stresset, samlivsbrudd og flytting. Hunden virker fin, rolig gemytt. Ts Anonymkode: 9e3b2...6d3
Tvist Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg får ikke endret chip og registrering før alle papirer er i orden. Men forsikringen i Agria står på meg. Det eneste beviset jeg har er kjøpekontrakten. Men selger virket stresset, samlivsbrudd og flytting. Hunden virker fin, rolig gemytt. Ts Anonymkode: 9e3b2...6d3 Chippen kan du vel få omregistrert, bare få selger til å signere på dokumentet fra Dyreid, såslipper han å lete frem noen papirer for det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 18 hours ago, Tvist said: Chippen kan du vel få omregistrert, bare få selger til å signere på dokumentet fra Dyreid, såslipper han å lete frem noen papirer for det. Det visste jeg ikke og det har han ikke gjort. Vi skal møtes om par dager. Er hunden offisielt hans selv om jeg har kjøpekontrakten som er undertegnet av begge? Har betalt 20 tusen for hunden, og har blitt glad i bikkja. Kan jeg ha blitt lurt på den måten at han plutselig kan hevde at hunden er hans? Eller er kontrakten gyldig? Ts Anonymkode: 9e3b2...6d3
Kvartz Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 Her er litt info. https://www.dyreid.no/idmerking/eierskifte.html 1
bennybonita Skrevet 29. september 2018 #10 Skrevet 29. september 2018 Kjøpekontrakten er gyldig selvom omregistreringen i forbundet ikke er fullført enda. Du kan fint ta med hunden til dyrlegen og det vil registreres på hund ikke eier om den er chippet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå