Gå til innhold

Føler det koker litt i hue. Finn annonse om katt

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Hvorfor i h... skaffer folk seg katt. Når to år etter de må kvitte seg seg pusen pga beby på vei. 

Går da utmerket å ha begge deler . 

Merker jeg blir irritert.  Du tar på deg ansvaret på katta hele livet til dyret. Du skal ikke bare levere den bort når nye spennende ting kommer.

Får vondt inni sjela  her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! De bør i hvert fall vente og se hvordan det fungerer først.. men problemet ligger i at kattene er behandlet som ting og ikke familiemedlemmer. Jeg blir like forbanna på folk som ikke forsikrer kattene sine og sier at hvis pus blir skadet og de må ut med noen tusen kroner til veterinørutgifter så avliver dem heller kjæledyret. Trist ..

Anonymkode: 970e1...864

• Liker 5
Skrevet

Er såååå enig! Jeg og får vondt av å lese slikt. Katten er et familiemedlem!! 

• Liker 6
Skrevet

Slapp av.  Katten trives der den får god kattemat og en fin plass å sove.  

Anonymkode: 29a7b...838

• Liker 13
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av.  Katten trives der den får god kattemat og en fin plass å sove.  

Så du mener at katten ikke har noe tilknytning til hjemmet sitt og eiere.? For noe tull! 

• Liker 25
Skrevet
8 timer siden, Jolen77 skrev:

Så du mener at katten ikke har noe tilknytning til hjemmet sitt og eiere.? For noe tull! 

Nei ikke så veldig du. Katter er enkle sånn. 

• Liker 17
Skrevet

Kanskje katten ikke går spesielt godt overens med små barn? Skulle paret heller adoptere bort babyen sin, mener du? 

Jeg synes heller ikke det er ålreit å ta dyr for deretter å omplassere dem, men når det kommer til barn så må faktisk deres velferd gå foran dyrets. Det er jo ikke som om de dumper katten noe sted. Ettersom de har lagt ut en annonse på Finn regner jeg med at de leter etter et nytt, godt hjem til katten.

Anonymkode: c700e...ab1

• Liker 10
Skrevet

Kanskje redd for toxoplasmose.

Anonymkode: a77ae...168

• Liker 2
Skrevet
På 25.9.2018 den 6.36, Solstråletårer skrev:

Hvorfor i h... skaffer folk seg katt. Når to år etter de må kvitte seg seg pusen pga beby på vei. 

Går da utmerket å ha begge deler . 

Merker jeg blir irritert.  Du tar på deg ansvaret på katta hele livet til dyret. Du skal ikke bare levere den bort når nye spennende ting kommer.

Får vondt inni sjela  her. 

Det dumme er at de opplyser om at det er pga baby på vei, så sånne som deg blir sure.

Anonymkode: 6dee6...5ad

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje redd for toxoplasmose.

Anonymkode: a77ae...168

Da er det så enkelt at far fjerne bæsj i kattekassen. Eneste mor skal la være er å fjerne kattebæsj.

Skrevet
2 minutter siden, BearMama skrev:

Da er det så enkelt at far fjerne bæsj i kattekassen. Eneste mor skal la være er å fjerne kattebæsj.

Og så har du bendelorm og spolorm som de fleste utekatter har kronisk (uten at eieren vet det). Husker katten min spydde opp spolorm samtidig som hun bæsja ut bendelorm på kjøkkengulvet. Herlig. Ikke lenge sida ormekur heller synes jeg å huske (den som tar både orm OG egg)

Men heller katt enn mus:)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så har du bendelorm og spolorm som de fleste utekatter har kronisk (uten at eieren vet det). Husker katten min spydde opp spolorm samtidig som hun bæsja ut bendelorm på kjøkkengulvet. Herlig. Ikke lenge sida ormekur heller synes jeg å huske (den som tar både orm OG egg)

Men heller katt enn mus:)

Skal man tenke sånn så hadde ikke noen hatt dyr og de som hadde ville aldri kunne bært frem et barn. Ekstremt sjeldent at noen mister et barn pga noe dyret har tatt med seg hjem.

Det er snakk om forhåndsregler. Da gjør man det som er anbefalet og tar en ekstra tur til veterinæren og sørger for at dyret er friskt og raskt. Man dumper dem ikke som søppel.

Skrevet

Off ja. En av min naboer fikk baby og det ente med at katten måtte bo ute. Tok ikke lang tid før hun flyttet inn til oss, og de gamle eierne overser hun konsekvent. 

Anonymkode: b8361...875

• Liker 3
Skrevet

Hadde samme syn som deg! 

Men nå sitter jeg med 4 små der den siste kom for 4 dager siden. Katta holder et helvete om natta! Er hun ute står hun og graver på soveromsvinduene til vi våkner og om hun er ikke graver hun på dørene til vi våkner.. 

Holder på å bli sprø! Har vurdert finn men jeg tør ikke for jeg er og slik som mener at når man har skaffet seg dyr må man ta vare på å de. 

Vi har nettopp flyttet og katten hadde ikke mulighet til vinduer før. 

Anonymkode: af9da...dbb

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off ja. En av min naboer fikk baby og det ente med at katten måtte bo ute. Tok ikke lang tid før hun flyttet inn til oss, og de gamle eierne overser hun konsekvent. 

Anonymkode: b8361...875

Ja der ser du. Katter knytter seg ikke til mennesker, ergo er ikke de gamle eierne viktige for henne i det hele tatt. Pus overser dem ikke fordi hun er sure på dem, og hun liker deg fordi du gir henne mat og varme. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, BearMama skrev:

Skal man tenke sånn så hadde ikke noen hatt dyr og de som hadde ville aldri kunne bært frem et barn. Ekstremt sjeldent at noen mister et barn pga noe dyret har tatt med seg hjem.

Det er snakk om forhåndsregler. Da gjør man det som er anbefalet og tar en ekstra tur til veterinæren og sørger for at dyret er friskt og raskt. Man dumper dem ikke som søppel.

Hvem har dumpet katten som søppel? Å legge ut en finn-annonse er ikke å dumpe en katt. Det er å være oppriktig interessert i å vurdere den nye eieren og sørge for at katten faktisk får et godt hjem. Uten babyskrik og mas.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde samme syn som deg! 

Men nå sitter jeg med 4 små der den siste kom for 4 dager siden. Katta holder et helvete om natta! Er hun ute står hun og graver på soveromsvinduene til vi våkner og om hun er ikke graver hun på dørene til vi våkner.. 

Holder på å bli sprø! Har vurdert finn men jeg tør ikke for jeg er og slik som mener at når man har skaffet seg dyr må man ta vare på å de. 

Vi har nettopp flyttet og katten hadde ikke mulighet til vinduer før. 

Anonymkode: af9da...dbb

Hva med katteluke? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
På 26.9.2018 den 8.47, AnonymBruker skrev:

:roll: 

Hva med å bekymre seg for noe som VIRKELIG bør få det til å koke i hodet og verke i sjela?

https://www.nrk.no/nyheter/borgerkrig-i-jemen-1.11213212 

Anonymkode: 0a5a7...115

det går ann å ha to tanker i hue på en gang!

Innlegget er ryddet for personangrep.

Endret av Papirfly
  • Liker 19
Skrevet

Jeg tenker strengt talt at kattens beste går først, og det er opp til eieren å avgjøre det. Det beste for katten er å være hos noen som er glad i den og har tid til den, og dem finnes det flere av.

Etter å ha jobbet med dyr i mange år er jeg stor fan av å finne nye hjem til dyr man ikke har emosjonell, økonomisk, tidsmessig, kunnskapsmessig eller praktisk kapasitet til å ha lengre. Og nei, jeg synes ikke det betyr at man ikke skal ha dyr dersom man ikke kan garantere a forever home. Sådet.

Anonymkode: 52a17...832

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...