Gjest Solstråletårer Skrevet 25. september 2018 #1 Skrevet 25. september 2018 Hvorfor i h... skaffer folk seg katt. Når to år etter de må kvitte seg seg pusen pga beby på vei. Går da utmerket å ha begge deler . Merker jeg blir irritert. Du tar på deg ansvaret på katta hele livet til dyret. Du skal ikke bare levere den bort når nye spennende ting kommer. Får vondt inni sjela her.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #2 Skrevet 25. september 2018 Helt enig! De bør i hvert fall vente og se hvordan det fungerer først.. men problemet ligger i at kattene er behandlet som ting og ikke familiemedlemmer. Jeg blir like forbanna på folk som ikke forsikrer kattene sine og sier at hvis pus blir skadet og de må ut med noen tusen kroner til veterinørutgifter så avliver dem heller kjæledyret. Trist .. Anonymkode: 970e1...864 5
lemoncake Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Er såååå enig! Jeg og får vondt av å lese slikt. Katten er et familiemedlem!! 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Slapp av. Katten trives der den får god kattemat og en fin plass å sove. Anonymkode: 29a7b...838 13
lemoncake Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av. Katten trives der den får god kattemat og en fin plass å sove. Anonymkode: 29a7b...838 Så du mener at katten ikke har noe tilknytning til hjemmet sitt og eiere.? For noe tull! 25
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 8 timer siden, Jolen77 skrev: Så du mener at katten ikke har noe tilknytning til hjemmet sitt og eiere.? For noe tull! Nei ikke så veldig du. Katter er enkle sånn. Anonymkode: 29a7b...838 17
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Kanskje katten ikke går spesielt godt overens med små barn? Skulle paret heller adoptere bort babyen sin, mener du? Jeg synes heller ikke det er ålreit å ta dyr for deretter å omplassere dem, men når det kommer til barn så må faktisk deres velferd gå foran dyrets. Det er jo ikke som om de dumper katten noe sted. Ettersom de har lagt ut en annonse på Finn regner jeg med at de leter etter et nytt, godt hjem til katten. Anonymkode: c700e...ab1 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 Kanskje redd for toxoplasmose. Anonymkode: a77ae...168 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 På 25.9.2018 den 6.36, Solstråletårer skrev: Hvorfor i h... skaffer folk seg katt. Når to år etter de må kvitte seg seg pusen pga beby på vei. Går da utmerket å ha begge deler . Merker jeg blir irritert. Du tar på deg ansvaret på katta hele livet til dyret. Du skal ikke bare levere den bort når nye spennende ting kommer. Får vondt inni sjela her. Det dumme er at de opplyser om at det er pga baby på vei, så sånne som deg blir sure. Anonymkode: 6dee6...5ad 8
Gjest BearMama Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje redd for toxoplasmose. Anonymkode: a77ae...168 Da er det så enkelt at far fjerne bæsj i kattekassen. Eneste mor skal la være er å fjerne kattebæsj.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 2 minutter siden, BearMama skrev: Da er det så enkelt at far fjerne bæsj i kattekassen. Eneste mor skal la være er å fjerne kattebæsj. Og så har du bendelorm og spolorm som de fleste utekatter har kronisk (uten at eieren vet det). Husker katten min spydde opp spolorm samtidig som hun bæsja ut bendelorm på kjøkkengulvet. Herlig. Ikke lenge sida ormekur heller synes jeg å huske (den som tar både orm OG egg) Men heller katt enn mus:) Anonymkode: 6dee6...5ad 1
Gjest BearMama Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og så har du bendelorm og spolorm som de fleste utekatter har kronisk (uten at eieren vet det). Husker katten min spydde opp spolorm samtidig som hun bæsja ut bendelorm på kjøkkengulvet. Herlig. Ikke lenge sida ormekur heller synes jeg å huske (den som tar både orm OG egg) Men heller katt enn mus:) Anonymkode: 6dee6...5ad Skal man tenke sånn så hadde ikke noen hatt dyr og de som hadde ville aldri kunne bært frem et barn. Ekstremt sjeldent at noen mister et barn pga noe dyret har tatt med seg hjem. Det er snakk om forhåndsregler. Da gjør man det som er anbefalet og tar en ekstra tur til veterinæren og sørger for at dyret er friskt og raskt. Man dumper dem ikke som søppel.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 Off ja. En av min naboer fikk baby og det ente med at katten måtte bo ute. Tok ikke lang tid før hun flyttet inn til oss, og de gamle eierne overser hun konsekvent. Anonymkode: b8361...875 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 Hadde samme syn som deg! Men nå sitter jeg med 4 små der den siste kom for 4 dager siden. Katta holder et helvete om natta! Er hun ute står hun og graver på soveromsvinduene til vi våkner og om hun er ikke graver hun på dørene til vi våkner.. Holder på å bli sprø! Har vurdert finn men jeg tør ikke for jeg er og slik som mener at når man har skaffet seg dyr må man ta vare på å de. Vi har nettopp flyttet og katten hadde ikke mulighet til vinduer før. Anonymkode: af9da...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off ja. En av min naboer fikk baby og det ente med at katten måtte bo ute. Tok ikke lang tid før hun flyttet inn til oss, og de gamle eierne overser hun konsekvent. Anonymkode: b8361...875 Ja der ser du. Katter knytter seg ikke til mennesker, ergo er ikke de gamle eierne viktige for henne i det hele tatt. Pus overser dem ikke fordi hun er sure på dem, og hun liker deg fordi du gir henne mat og varme. Anonymkode: 29a7b...838 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 1 time siden, BearMama skrev: Skal man tenke sånn så hadde ikke noen hatt dyr og de som hadde ville aldri kunne bært frem et barn. Ekstremt sjeldent at noen mister et barn pga noe dyret har tatt med seg hjem. Det er snakk om forhåndsregler. Da gjør man det som er anbefalet og tar en ekstra tur til veterinæren og sørger for at dyret er friskt og raskt. Man dumper dem ikke som søppel. Hvem har dumpet katten som søppel? Å legge ut en finn-annonse er ikke å dumpe en katt. Det er å være oppriktig interessert i å vurdere den nye eieren og sørge for at katten faktisk får et godt hjem. Uten babyskrik og mas. Anonymkode: 6dee6...5ad 16
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde samme syn som deg! Men nå sitter jeg med 4 små der den siste kom for 4 dager siden. Katta holder et helvete om natta! Er hun ute står hun og graver på soveromsvinduene til vi våkner og om hun er ikke graver hun på dørene til vi våkner.. Holder på å bli sprø! Har vurdert finn men jeg tør ikke for jeg er og slik som mener at når man har skaffet seg dyr må man ta vare på å de. Vi har nettopp flyttet og katten hadde ikke mulighet til vinduer før. Anonymkode: af9da...dbb Hva med katteluke? Anonymkode: 6dee6...5ad 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 Hva med å bekymre seg for noe som VIRKELIG bør få det til å koke i hodet og verke i sjela? https://www.nrk.no/nyheter/borgerkrig-i-jemen-1.11213212 Anonymkode: 0a5a7...115 9
Rucula Skrevet 26. september 2018 #19 Skrevet 26. september 2018 (endret) På 26.9.2018 den 8.47, AnonymBruker skrev: Hva med å bekymre seg for noe som VIRKELIG bør få det til å koke i hodet og verke i sjela? https://www.nrk.no/nyheter/borgerkrig-i-jemen-1.11213212 Anonymkode: 0a5a7...115 det går ann å ha to tanker i hue på en gang! Innlegget er ryddet for personangrep. Endret 4. oktober 2018 av Papirfly 19
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 Jeg tenker strengt talt at kattens beste går først, og det er opp til eieren å avgjøre det. Det beste for katten er å være hos noen som er glad i den og har tid til den, og dem finnes det flere av. Etter å ha jobbet med dyr i mange år er jeg stor fan av å finne nye hjem til dyr man ikke har emosjonell, økonomisk, tidsmessig, kunnskapsmessig eller praktisk kapasitet til å ha lengre. Og nei, jeg synes ikke det betyr at man ikke skal ha dyr dersom man ikke kan garantere a forever home. Sådet. Anonymkode: 52a17...832 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå