AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Heisann Skal levere CV til en butikk imorra, vi har snakka vis Facebook og. Men er ganske ny på dette, har friår fra skolen. Bør jeg ta med søknad og CV? Og skal jeg bare levere dem i vanlig A4 ark, eller bør jeg legge den inn i en mappe? Anonymkode: 4e95f...54f
Frostrose Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Du bør ta med søknad og CV, ja. Det bør se ordentlig ut. Ikke i mappe, men ta det gjerne med i en plastlommer slik at det ikke krøller seg på veien.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 28 minutter siden, Frostrose skrev: Du bør ta med søknad og CV, ja. Det bør se ordentlig ut. Ikke i mappe, men ta det gjerne med i en plastlommer slik at det ikke krøller seg på veien. Hvor ordentlig bør en se ut da? Skal liksom ikke på sjefsjobb, er en vanlig pizzasjappe-jobb. Og er det sjans for at jeg får jobben samme dagen? Jeg bare kontaktet kjeden random på Facebook meldinger og spurte om dem trengte folk, han svarte med at du kan komme imorra for å levere CV. Anonymkode: 4e95f...54f
Gjest Karkta Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ordentlig bør en se ut da? Skal liksom ikke på sjefsjobb, er en vanlig pizzasjappe-jobb. Og er det sjans for at jeg får jobben samme dagen? Jeg bare kontaktet kjeden random på Facebook meldinger og spurte om dem trengte folk, han svarte med at du kan komme imorra for å levere CV. Anonymkode: 4e95f...54f Selv om det ikke er en sjefsjobb så bør CV være i tipp topp stand uansett. Du kan gå inn på https://cvnerden.no , under mal finner du tips og oppsett til hvordan lage en god CV, alt ettersom hvilken erfaring du har. Videre ville jeg ha hatt med et presentasjons/søknad brev der du forteller litt om deg selv, og hvorfor DU vil jobbe hos nettopp dem.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 9 timer siden, Karkta skrev: Selv om det ikke er en sjefsjobb så bør CV være i tipp topp stand uansett. Du kan gå inn på https://cvnerden.no , under mal finner du tips og oppsett til hvordan lage en god CV, alt ettersom hvilken erfaring du har. Videre ville jeg ha hatt med et presentasjons/søknad brev der du forteller litt om deg selv, og hvorfor DU vil jobbe hos nettopp dem. Takker så mye for fine svar Men hva tror du sjansen er for at dem kontakter meg så å si med engang, eller evt på stedet om at jeg kan jobbe hos den? Sjefen er utenlandsk. Itiliegg hadde ikke kjeden noen jobbannonser, bare spurte dem rett på via Facebook meldinger om dem hadde noe ledig, dem svarte lever CV. Dem har liksom ingen å måle CVen min heller. Anonymkode: 4e95f...54f
Gjest Karkta Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva tror du sjansen er for at dem kontakter meg så å si med engang, eller evt på stedet om at jeg kan jobbe hos den? Sjefen er utenlandsk. Det er vel heller sjeldent at man får vite noe på dagen. Som oftest må de ha en stilling. Men siden han sa at du skulle komme innom med CV vil jeg anta at der kanskje er noe håp om at de trenger flere. Jeg hadde rett og slett spurt direkte når du leverer inn CV, om han har flere søkere og når et eventuelt svar vil foreligge.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #7 Skrevet 25. september 2018 3 timer siden, Karkta skrev: Det er vel heller sjeldent at man får vite noe på dagen. Som oftest må de ha en stilling. Men siden han sa at du skulle komme innom med CV vil jeg anta at der kanskje er noe håp om at de trenger flere. Jeg hadde rett og slett spurt direkte når du leverer inn CV, om han har flere søkere og når et eventuelt svar vil foreligge. Takker! Men hvordan hadde du spurt? «Hei, vi snakket sammen via Face igår, ang å levere CV, her er den. Er det lov å spørre om når jeg evt kan starte hos dere?» Anonymkode: 4e95f...54f
Gjest Karkta Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker! Men hvordan hadde du spurt? «Hei, vi snakket sammen via Face igår, ang å levere CV, her er den. Er det lov å spørre om når jeg evt kan starte hos dere?» Anonymkode: 4e95f...54f Sorry for sent svar. Ja du kan like gjerne spør rett ut på den måten. Da får man i alle fall svar på hvor lang tid det eventuelt kan ta. Sier de noe sånt som " vi har ikke noe ledig akkurat nå, men tar kontakt om det skal vise seg at vi trenger noen " ville jeg bare ha takket for svar, og ikke forventet meg noe raskt svar
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 14 timer siden, Karkta skrev: Sorry for sent svar. Ja du kan like gjerne spør rett ut på den måten. Da får man i alle fall svar på hvor lang tid det eventuelt kan ta. Sier de noe sånt som " vi har ikke noe ledig akkurat nå, men tar kontakt om det skal vise seg at vi trenger noen " ville jeg bare ha takket for svar, og ikke forventet meg noe raskt svar Men om det siste der stemmer, at de pdd ikke har noe ledig, så hadde de vel ikke svart på min Facebook meldingen med «Lever CV imorra». Anonymkode: 4e95f...54f
Gjest Karkta Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men om det siste der stemmer, at de pdd ikke har noe ledig, så hadde de vel ikke svart på min Facebook meldingen med «Lever CV imorra». Anonymkode: 4e95f...54f Snakker kun av egen og andres erfaring. Tenker nå at du har fått nok hjelp, ingen på KG er ikke tankelesere heller! 😣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå