Gå til innhold

Går alle kvinner fra Haugesund i klubb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns alle jeg treffer på går i klubb/ venninne klubb. Er dette spesielt Haugesundere eller er dette vanlig ellers i landet ( er til flytter ). 

Jeg er av de få som ikke går i klubb og har heller aldri gått i klubb. 

Har heller aldri blitt invitert i noen klubb. Har noen  få venninner men de kjenner ikke hverandre så godt, men igjen, de har egne klubber å gå i. 

Jobb kollega er uaktuelt. Har ikke lyst å treffe de på privaten når vi ellers jobber så tett. 

Er i slutten av tretti årene og savner litt det med å gå i klubb.  

Flere som har det som meg? 

Anonymkode: 776aa...d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 år og går heller aldri i klubb. Hvilke klubber kan man melde seg inn i?

Skrevet

Bor ikke i Haugesund og er med i klubb. Hatt klubb i ca 10 år. Er i starten av 30 årene. 

Anonymkode: 70dfe...db1

Skrevet

Jeg har aldri hørt om dette fenomenet eller er det bare et annet ord for noe?

Anonymkode: 638b4...bff

• Liker 1
Skrevet

Du mener kanskje typ «syforening»? 

Anonymkode: c0bd4...0bf

Skrevet
3 minutter siden, Apekatten skrev:

Jeg er 23 år og går heller aldri i klubb. Hvilke klubber kan man melde seg inn i?

Tenkte mer på disse venninne klubbene. Vet noen har klubb med gamle barndoms venninner. Noen er blitt kjent igjennom barsel treff og dannet klubb. Kjenner jeg blir misunnelig når jeg ser de drar på klubbturer, venninne turer osv

Jeg prøver å se meg litt om det er noe annet jeg kan melde meg inn i. Blir ikke direkte venninne klubb, men om det finnes noe lag/forening i Haugesunds område?

Skrevet

Jeg er med i en klubb 😊 Vi er barneskole venninner som fortsatt holder kontakten. Bor i Sogn og fj. 

I Haugesund og sørover så heter det vel mer forening, og ikke klubb 😅 

Ta initiativ ved å invitere noen venninner vel 😃

Anonymkode: 47f7b...7f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med i en klubb 😊 Vi er barneskole venninner som fortsatt holder kontakten. Bor i Sogn og fj. 

De bruker ordet klubb. De samles f.eks gamle venninner, vertinnen serverer god mat, har vin kvelder, drar på klubbturer i sammen, sladrer osv .Alle kvinnene jeg jobber med går i kubb ( stort sett med gamle barndomsvenninner som de da treffes en gang i mnd ). 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De bruker ordet klubb. De samles f.eks gamle venninner, vertinnen serverer god mat, har vin kvelder, drar på klubbturer i sammen, sladrer osv .Alle kvinnene jeg jobber med går i kubb ( stort sett med gamle barndomsvenninner som de da treffes en gang i mnd ). 

TS her igjen. Og sitter med det inntrykket at det prestisje å gå i venninnekklubb. Derfor lurte jeg på om dette er typisk Haugesundera, eller om det er sånt i resten av landet og? 

Skrevet

Jeg bor i Haugesund. Er 33-åring og går ikke i klubb.

Søsteren min går i klubb med barndomsvenninner. Jeg har også vokst opp med mamma sine klubbvenniner, vi feiret nyttår og 17.mai sammen. Fin gjeng og gode minner, men syns det er for «kånete» for min del 😂

Men ta kontakt med noen venninner og gå en tur en fast dag i uka? Å før du vet ordet av det så er dere en klubb 😉 Lykke til.

Anonymkode: 6361b...e12

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles for å gå i klubb i Haugesund når en møter venninner slik. Forening? 😂 Ikke meningen å le.. 

Anonymkode: 21919...a4a

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Og sitter med det inntrykket at det prestisje å gå i venninnekklubb. Derfor lurte jeg på om dette er typisk Haugesundera, eller om det er sånt i resten av landet og? 

Jeg har inntrykk av at det er utbredt ja. Går ikke i klubb selv nå men gjorde det for noen år siden. Den ble avviklet da flertallet ble skilt, av alle ting, fra ektemennene sine. Brakte litt ulykke den klubben der 😝 

Anonymkode: 21919...a4a

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Haugesund og sørover så heter det vel mer forening, og ikke klubb  

: 47f7b...7f1

Å Joda, heter klubb i Haugesundområdet. Jeg kommer derfra, bor der ikke nå, men klubb er et kjent ord. Det gjelder imidlertid min mormor og den alderen der 70+.

Anonymkode: 5f3dd...b34

Skrevet

I Stavanger sier de forening. I Nord-Norge finnes ikke dette fenomenet

Anonymkode: 4e80e...f97

Skrevet

Ååh klubb🌹🌹🌹

Det var så stas i oppveksten når mammas flotte venninner kom rullende inn dørene med tung parfyme og overbehandlet hår, vi barn hadde bare med å holde oss nede i kjelleren resten av kvelden. Og der kunne man høre klikk-klakkene av støvlettene deres, og plutselige utbrudd av unison hekselatter fra deres nabosladder. 

Veldig fin måte å holde kontakt med venner på - krever en innsats og initiativ fra alle. Min ungdomsgjeng har prøvd flere ganger men de gav alltid opp etterhvert og jeg satt skuffet tilbake. Krysser fingre for at det blir tatt opp igjen senere.

Vanlig på Haugalandet, ja.

Anonymkode: 395a0...bdb

• Liker 2
Skrevet

Bodd i Haugesund nesten hele livet og den eneste jeg visste om var i en klubb var moren til en venninne av meg. 

Skrevet

Klubb er en fin måte å holde kontakt med gjengen. Rullerer på hvem som inviterer. Har selv invitert flere typer folk hjem til meg på samme tid, for å se om det er noen som har invitert alle tilbake. Noen godt kjente, andre som potensielt kan bli godtkjente. Det gikk på andre forsøk. Prøv du og da, vel! :) er kanskje ikke prestisje, men utrolig godt å ha noen du vet er der. Ikke nødvendigvis for å fortelle innerste tanker, men skravle og prate. Vi er alle forskjellige, og ingen kjenner alle 100 % :) men vi bor i samme by. Husker Haugesunds avis hadde en reportasje om nettopp klubb for ett års tid siden, kanskje du finner tips der.

Anonymkode: 48b2b...539

Skrevet

Helt vanlig i Haugesund, ja. Vi begynte vel da vi var 7-8 år. 

Nå bor jeg et annet sted i landet, men vi haugalendingene i bygda har selvfølgelig klubb første tirsdag i måneden.

Anonymkode: 9c5ad...e33

Skrevet

kjenner Til klubb-begrepet fra Haugesund ja.

i Kristiansand er fenomenet også vanlig. De «yngre» kaller det gjerne «jentis», mens de på 50+ har jeg inntrykk av at de kaller det «syforening»

Anonymkode: 2773e...c78

Skrevet (endret)

Dette har jeg ikke hørt om noen jevnaldrene som driver med eller har drevet med - jeg er rundt 30. Er det vanlig i Oslo/Akershus her jeg bor også og bare ikke noe jeg har hørt om? 

Endret av SoftKitty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...