AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Jeg har en onkel som er veldig syk og han har bursdag på mandag, men hva kjøper man i gave? Jeg bor desverre på andre siden av landet og har ikke mulighet til å besøke han. Men har betyr veldig mye for eg, og jeg har lyst å kjøpe han en gave. Anonymkode: e3396...671
Rumle Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Kommer jo litt an på hva han liker, hvor gammel han er osv. Om du sier litt mer er det lettere å komme med forslag 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Hva innebærer veldig syk? Ligger han på sykehus, på sykehjem eller bor han hjemme? Er han for det meste sengeliggende, eller litt oppe i eget hjem? Kan han ha glede av å høre (musikk/lydbok), eller se (film, bøker, bildebok, fotoalbum)? Eller er han for svak for det? Kan han nyte god spise eller drikke? Tåler alkohol? Hvor mye penger vil du bruke? Jeg var veldig, veldig syk et par år. Lå hjemme, hjemmesykepleie osv. Ting jeg hadde stor glede og nytte av: - røros tweed ullpledd, i duse nyanser (tålte lite sansestimuli), siden jeg lå mye av dagen, så føltes det mer "friskt" å kunne bruke det tykke pleddet heller enn dyna på stua - veldig varmt, og likevel lett, så jeg fikk det av/på selv - trøyer og longs i ull-silke blanding, sleit med å regulere temperaturen, svette og frysetokter om hverandre, samt veldig sensitiv i huden - nydelig å bo i slike sett - Janus bukse/jakke i ull frotte - ser ut som pen joggedress, men mye varmere + elastiske knyttebånd, så ikke stramt i en verkende mage. Kjekt å dra på seg når skal ut, se litt ut som folk, men være varm likevel også strammer det ingen steder - tykke ullsokker og pulsvarmere, myk lue - frøs mye, og brukte dette inne også. lettere å ta av og på slike småplagg, det kunne jeg fikse selv - camelbak drikkeflasker, de lekker ikke selv om ligger ved siden av deg i sofa/seng, og pga sugerøret så må en heller ikke løfte flaska for å drikke Anonymkode: eadc6...137 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Blir 70, men aktiv. Syk sånn at han har bare noen mnd igjen. Anonymkode: e3396...671
Rumle Skrevet 25. september 2018 #5 Skrevet 25. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir 70, men aktiv. Syk sånn at han har bare noen mnd igjen. Anonymkode: e3396...671 Så leit å høre ❤ Hva med noe god musikk eller en lydbok? Kanskje et tynt pledd i fint ull som ab over her nevnte. Du kan jo også skrive et personlig brev og eventuelt legge ved bilder fra felles minner.
John_Felipe Skrevet 25. september 2018 #6 Skrevet 25. september 2018 Den beste gaven du kan gi han nå er din tid. Forståelig at du ikke kan dra til han, men hva med å lage en hyggelig video hilsen og fortelle hvor glad du er i han? Om hvordan livet ditt er nå? Takke han for at han har vært en fin del av livet ditt? Be han være sterk og ønske han god bedring om det er mulig? Film med mobilen og legg det ut på en ny youtube konto eller send på facebook hvis det går an? Jeg hadde satt pris på en sånn video hvis jeg var syk og min niese/nevø bodde på andre siden av landet ❤️
Aule Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 På 25.09.2018 den 17.07, John_Felipe skrev: Den beste gaven du kan gi han nå er din tid. Fascinerende å se hvor overfladiske og materialistiske nordmenn er. Altså, mannen er døende...Det siste han trenger er en ny blomstervase fra Nille. Det eneste han ønsker er å se TS. TS sier at onkelen betyr "veldig mye" for henne, men bor "dessverre på andre siden av landet og har ikke mulighet til å besøke han". Så mye for ekte omsorg/kjærlighet. Send heller en billig pyntegjenstand i posten som kan pryde opp rommet han dør på et par dager, mens du skryter på sosiale media av hvor lei du er deg.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 11 minutter siden, Aule skrev: Fascinerende å se hvor overfladiske og materialistiske nordmenn er. Altså, mannen er døende...Det siste han trenger er en ny blomstervase fra Nille. Det eneste han ønsker er å se TS. TS sier at onkelen betyr "veldig mye" for henne, men bor "dessverre på andre siden av landet og har ikke mulighet til å besøke han". Så mye for ekte omsorg/kjærlighet. Send heller en billig pyntegjenstand i posten som kan pryde opp rommet han dør på et par dager, mens du skryter på sosiale media av hvor lei du er deg. Man skal være veldig forsiktig med å kritisere hva andre gjør i slike situasjoner som den TS er i. For det første vet du ingenting om at «det eneste han vil er å se TS», for det andre, kan det være at TS ikke kan besøke han akkurat den dagen han har bursdag, men ønsker å vise at hun tenker på han. Selv om en person er døende, går livet til alle andre videre, og man kan ikke ta seg fri fra hverdag og jobb i flere mnd. Men man gjør så godt man kan, og spør derfor andre, som kanskje har vært i samme situasjon, om råd. Om man har så korte sosiale antenner, og så lite evne til å vise bare en liten flik av empati som det du har, bør man holde seg milevis unna å svare på slike spørsmål. Anonymkode: a2ff6...279 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå