Gå til innhold

Er det vanlig at lærere får mail med negativt innhold av foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Qt1.klassingen vår øver på å skrive bokstavene. Det slurves litt, bokstaver går ikke ned på linja, svingen på S blir dobbel, etc. Som foreldre gjør vi oppmerksom på feilen og oppmuntrer til rett måte .  Barnet virker brydd og irritert når vi bryter inn på den måten. 

Er det bedre å la barnet skrive som det vil og la lærer rette på feilene eller skal vi fortsette som vi gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har du spurt om før, og fått svar på.

Hvorfor oppretter du en tråd uten sammenheng mellom overskrift og HI? 

Anonymkode: f9ea6...b14

• Liker 10
Skrevet

Jeg har latt mine øve i fred, bare sett til at de gjør det de skal og så går det seg til etter hvert. 

• Liker 2
Skrevet

Et barn i 1. Klasse skriver ikke feilfritt og noe slingringsmonn må man ha, man kan ikke forvente det perfekte. Dette ville jeg tatt opp med læreren hva dere bør gjøre, slik at det ikke går utover selvtilliten når det kommer til skriving. 

Jeg har en 5. Klasse som skriver helt elendig og både vi foreldre og skolen har nesten gitt opp, så nå skriver han på pc. 

Anonymkode: 6ef4a...fc0

Skrevet

Hvorfor spør du igjen?

Og hvorfor lager du en helt feil overskrift som vil føre til at tråden stenges?

La barnet ditt være i fred. Eneste som burde motta klagemail er deg.

Skrevet

La stakkars barna være i fred og slutte å masse de allerede i 1.klasse.  Kan være at barnet gjør dette med vilje hvis du er konstant på de hele tiden for å være perfeksjonister.  Slapp av. 

Skrevet (endret)

Tror nok ikke lærere vanligvis får mail der foreldrene kritiserer førsteklassingens evne til å skrive den perfekte s, nei. Det blir nok (forhåpentligvis) første gangen, i så fall.

Endret av Hactar
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...