Gå til innhold

Studieteknikk hjelp i siste liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart eksamen i sykdomslære (to eksamener)  om ca. 5 uker, og er både sliten og lei. Det er så mye som skal læres på så kort tid og så mye repetisjon at jeg ikke føler at jeg får nok timer i døgnet. 

Har gode karakterer sånn ellers og føler at jeg har god studieteknikk, men dette emnet her tar knekken på meg. 

Tips? 

Anonymkode: 8ac86...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knytt det opp mot situasjoner du har opplevd i praksis, anatomi og fysiologi. Det er alltid en viss logikk i sykdommene, og det er lettere på sikt å forstå enn å pugge. 

Anonymkode: c6ef3...b52

Skrevet

Ta en liten pause en dag eller to. Gjør noe helt annet som er lystig og gøy, og som får deg til å tenke på helt andre ting. Få igjen gnisten. 

Det må ikke nødvendigvis være å se på serier og spise godteri, eller feste, eller hva enn du gjør på fritiden. Det kan være å lese et annet emne som du synes er spennende og som gir deg læringsgnisten, og motiverer. 

Anonymkode: 995bd...b27

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knytt det opp mot situasjoner du har opplevd i praksis, anatomi og fysiologi. Det er alltid en viss logikk i sykdommene, og det er lettere på sikt å forstå enn å pugge. 

Anonymkode: c6ef3...b52

Med bare sykehjemspraksis så er det ikke så mye å knytte opp mot det vi lærer nå.😪

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en liten pause en dag eller to. Gjør noe helt annet som er lystig og gøy, og som får deg til å tenke på helt andre ting. Få igjen gnisten. 

Det må ikke nødvendigvis være å se på serier og spise godteri, eller feste, eller hva enn du gjør på fritiden. Det kan være å lese et annet emne som du synes er spennende og som gir deg læringsgnisten, og motiverer. 

Har gjort det, men takk for rådet :) Er så utrolig stresset og hopper frem og tilbake. Føler at det er alltid noe jeg mangler...fysj gleder meg til arbeidslivet! 😴

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det, men takk for rådet :) Er så utrolig stresset og hopper frem og tilbake. Føler at det er alltid noe jeg mangler...fysj gleder meg til arbeidslivet! 😴

Det er stresset som ødelegget. Når du tok pause, tok du faktisk pause? Jeg vet det er vanskelig, men hvis man tar "pause" og likevel går rundt og tenker på fag og eksamen så funker ikke det. 

Når jeg er drittlei av å lese og bare helst vil kaste bøkene ut av vinduet og sette fyr på de, så må jeg minne meg selv på at jeg faktisk elsker det faget her, og hvorfor jeg gjør det. Du skriver at du har gode karakterer og at du har god studieteknikk, så med mindre dette er et annet fag som du ikke får helt kontroll på, så er det ingenting i veien med måten du studerer på. Du må bare minne deg selv på hvorfor du gjør det, finne igjen motivasjonen, gleden og grunnen til at du liker dette faget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...