AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Jeg har gått ned 11 kg, og har 6 kg igjen før jeg når målet mitt (målet er 60 kg). Men etter at jeg begynte å trene styrke så har jeg ikke gått ned noe på 2 mnd. Vet ikke om det er fordi har fått mer muskelmasse eller fordi jeg spiser mer enn jeg skal. Jeg syns jeg ser slankere ut, men speilet er jo ingen pålitelig indikator. Så hvordan finner jeg ut om jeg fremdeles går ned i fettprosent? Hvor kan man ta en sånn en test? Dere som trener styrke (det er skikkelig styrketrening med tunge vekter jeg gjør) har dere revurdert vektmålet etter dere gikk opp i muskelmasse? Anonymkode: 58eec...987
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Bruk heller målebånd, muskler veier mer enn fett. De siste kiloene er jo som regel seigere å få av også. Du merker jo om kroppen blir strammere og slankere, om du i tillegg har god progresjon på trening bør jo det være «godt nok». Anonymkode: 02e9e...554 2
Gjest Raggy Skrevet 25. september 2018 #3 Skrevet 25. september 2018 Jeg tenker ikke at jeg skal ned i vekt, jeg skal øke muskelmassen og minske fettprosenten. Du kan måle muskel og fettmassen din med en spesialvekt på treningssenteret
Skiftenøkkel Skrevet 25. september 2018 #4 Skrevet 25. september 2018 Heng deg ikke opp i vekta, da synes jeg heller speilet er et bedre måleredskap. Sammen med midjemål feks. Eller kanskje en bukse som er akkurat for trang i livet, den kan være et mål eller delmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå