Gå til innhold

Må man opptatere kortinformasjon når man bestiller nytt bankkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bankkortet mitt var så slitt så jeg bestilte nytt. Da fikk jeg nytt kortnummer. Inne på ulike steder er det registrert det andre kortnummeret mitt som jeg hadde før. Skal bli trukket fra noe greier snart. Klarer de å trekke meg da, når de har dte gamlekortnummeret?

Anonymkode: 7fbcd...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bankkortet mitt var så slitt så jeg bestilte nytt. Da fikk jeg nytt kortnummer. Inne på ulike steder er det registrert det andre kortnummeret mitt som jeg hadde før. Skal bli trukket fra noe greier snart. Klarer de å trekke meg da, når de har dte gamlekortnummeret?

Anonymkode: 7fbcd...803

Ja, det klarer de normalt sett, men det spørs om du har bedt banken om å sperre det gamle? Når man ber om nytt kort fordi det gamle bare er slitt, men fremdeles virker, sperrer ikke banken det gamle kortet automatisk. De avventer, og lar heller kunden be om å få det sperret når det nye er mottatt og tatt i bruk. Tror ikke banken sitter og følger opp dette og sperrer det gamle kortet ditt uten videre. Det må du nok be om selv etterhvert.

Du bare avventer og ser når det avtalte beløpet er trukket, så får du be om at kortet sperres etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...