AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Hvilke tanker gjør dere om en slik kvinne? Anonymkode: 7f94e...746
Gjest hind Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Ingenting. Jeg tenker i grunnen ikke så mye om folk med mindre de oppfører seg veldig annerledes. Prøv det du også. Det er deilig. Man blir gladere av det.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Sikker hundre ting jeg ville lagt merke til hos et menneske før jeg reagerte på hvor vennene hennes kommer fra. Anonymkode: 6d00c...60b 14
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Hva skulle man tenke? Ville ikke tenkt over det i det hele tatt. Anonymkode: d1085...eec 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 dialogen og tema er på et helt annet plan. Anonymkode: 89531...26c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Jeg forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 485b9...123 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 Visste ikke engang at dette var en tanke man kunne tenke over... Anonymkode: 67346...ecd 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 Hva mener du med spørsmålet, TS? Det er litt diffust. Anonymkode: 692a4...a57 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 At de liker multikulturalisme og gjerne vil ha et flerkulturelt samfunn Anonymkode: 705bf...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #10 Skrevet 24. september 2018 Jeg er en av de kvinnene. Har ei god norsk venninne som jeg har hatt hele livet. Da jeg ble kjent med flere norske jenter på skolen (ungdomskolen og vgs) følte jeg er vi hadde lite tilfelles. Det var kun festing, dating og andre ting.. så fant jeg andre jeg klikket litt mer med, som da hadde en annen bakgrunn. Det var nok ikke et bevisst valg, men sånn det bare ble, for man blir bedt i bursdager og blir kjent med flere. Min beste venninne er fra Somalia:) Anonymkode: 50912...c33 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #11 Skrevet 24. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med spørsmålet, TS? Det er litt diffust. Anonymkode: 692a4...a57 Enig! Kan du forklare hva du mener med spørsmålet ditt, ts? Anonymkode: 485b9...123 2
BiancaWhite Skrevet 24. september 2018 #12 Skrevet 24. september 2018 Jeg tenker at de ser individer foran nasjonalitet, tør å møte andre kulturer og ikke isolerer seg i den norske bobla. 5
Lalala123 Skrevet 24. september 2018 #13 Skrevet 24. september 2018 De liker og interesserer seg for andre mennesker..? 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #14 Skrevet 24. september 2018 Ingenting spesielt. Det er oftere lettere å bli kjent med folk fra utlandet. Hyggelig at folk er venner vel? Uansett hvor de kommer fra. Anonymkode: 55315...94f 2
Thyra Skrevet 24. september 2018 #15 Skrevet 24. september 2018 Det er vel ofte tilfeldig hvilke folk man møter og finner tonen med. Det ville vært like merkelig enten man gikk inn for å skaffe seg norske venner som om man gikk inn for å skaffe seg utenlandske venner. Det spiller da ingen rolle hvor de kommer fra så lenge man hygger seg sammen? 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #16 Skrevet 24. september 2018 TS her: Jeg er en slik kvinne. Har aldri hatt suksess med norske venner, og ble så godt som alltid frosset ut osv. Mine meninger og mitt selskap var aldri viktig for noen, inntil jeg møtte mennesker som jeg fort fant et fellesskap med. Nemlig utenlandske kvinner For meg er vi like i tankene og meningene. Vi er jordnære, vennlige, inkluderende, humoristiske, varme, selvstendige og full av personlighet. Vi er oss selv og følger ikke strømmen.. Jeg er stolt over å kjenne dem, da de er smarte og gjør det bra. De tør å si meningene sine og satse på sine drømmer. Dessuten er de flinke til å ta vare på hjem, familie og venner. Et lite "skjevt?" ord til norske kvinner, og de stenger deg ute tvert. De er nemlig svert raske med å se på andre som stokk dumme 🙄😅 Og da er de raske med å kvitte seg med dem.. Jeg har ikke lett etter disse kvinnene bevisst nei. Vi fant bare automatisk sammen. I Norge innbiller jeg meg at en kanskje kan bli sett ned på, når en henger med venner som ikke er etnisk norske. Man "får tross alt ikke noe bedre", er "enkel" osv. Jeg tror norske kvinner ofte tenker slik Men da spesielt fra miljøer hvor samholdet og det overfladiske står skyhøyt. Å være jordnær, ekte, ærlig og vennlig er taper egenskaper i deres øyne. Da blir du sett på som svak. Anonymkode: 7f94e...746 1
Thyra Skrevet 24. september 2018 #17 Skrevet 24. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Jeg er en slik kvinne. Har aldri hatt suksess med norske venner, og ble så godt som alltid frosset ut osv. Mine meninger og mitt selskap var aldri viktig for noen, inntil jeg møtte mennesker som jeg fort fant et fellesskap med. Nemlig utenlandske kvinner For meg er vi like i tankene og meningene. Vi er jordnære, vennlige, inkluderende, humoristiske, varme, selvstendige og full av personlighet. Vi er oss selv og følger ikke strømmen.. Jeg er stolt over å kjenne dem, da de er smarte og gjør det bra. De tør å si meningene sine og satse på sine drømmer. Dessuten er de flinke til å ta vare på hjem, familie og venner. Et lite "skjevt?" ord til norske kvinner, og de stenger deg ute tvert. De er nemlig svert raske med å se på andre som stokk dumme 🙄😅 Og da er de raske med å kvitte seg med dem.. Jeg har ikke lett etter disse kvinnene bevisst nei. Vi fant bare automatisk sammen. I Norge innbiller jeg meg at en kanskje kan bli sett ned på, når en henger med venner som ikke er etnisk norske. Man "får tross alt ikke noe bedre", er "enkel" osv. Jeg tror norske kvinner ofte tenker slik Men da spesielt fra miljøer hvor samholdet og det overfladiske står skyhøyt. Å være jordnær, ekte, ærlig og vennlig er tapt egenskaper i deres øyne. Da blir du sett på som svak. Anonymkode: 7f94e...746 Folk med slike egenskaper er det da uansett ikke noe hyggelig å omgås.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #18 Skrevet 24. september 2018 Takk for at du klargjorde hva du mente, TS. jeg er en av dem som lurte på det. Jeg synes det er fint at du har funnet venninner, og trist at du hittil har hatt dårlige opplevelser med norske kvinner. Husk at du ikke kan bedømme alle mennesker som én type, selv om de bor i samme land. For meg høres det mer ut som at du har vært i feil miljø, enn at du har vært i feil nasjonalitet. De egenskapene du nevner, er høyt verdsatt blant de norske jeg kjenner. "Utenlandsk", skriver du - vel, "utlandet" er kjempestort, så det er vel bare logisk at det var større sjanse å finne noen venner når flere mennesker regnes med. Det finnes gode mennesker og ikke så gode mennesker, i hvert eneste land og i hvert eneste folkeslag. Anonymkode: 692a4...a57 2
Lalala123 Skrevet 24. september 2018 #19 Skrevet 24. september 2018 Leste svaret ditt Ts. Jeg tror det kan handle om hvor velutviklet sosiale antenner man har. Du er jo sånnsett ikke noe bedre veninne enn hva andre norske damer er når du ser pådegselv som innehaver av gode egenskaper og de som ikke er lik deg, de må være det motsatte? Fordi de ikke er en sprudlende og ærlig åpen bok? Dette ikke ment som kritikk, bare noe å tenke på, for vi er alle forskjellige og kan være litt for raskt ute til å dømme. Godt mulig du har gjort deg noen dårlige erfaringer, men jeg tror det kan likegjerne være at man ikke klarer å håndtere det sosiale samspillet med folk som er annerledes enn degselv? 4
Salvie Skrevet 24. september 2018 #20 Skrevet 24. september 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Jeg er en slik kvinne. Har aldri hatt suksess med norske venner, og ble så godt som alltid frosset ut osv. Mine meninger og mitt selskap var aldri viktig for noen, inntil jeg møtte mennesker som jeg fort fant et fellesskap med. Nemlig utenlandske kvinner For meg er vi like i tankene og meningene. Vi er jordnære, vennlige, inkluderende, humoristiske, varme, selvstendige og full av personlighet. Vi er oss selv og følger ikke strømmen.. Jeg er stolt over å kjenne dem, da de er smarte og gjør det bra. De tør å si meningene sine og satse på sine drømmer. Dessuten er de flinke til å ta vare på hjem, familie og venner. Et lite "skjevt?" ord til norske kvinner, og de stenger deg ute tvert. De er nemlig svert raske med å se på andre som stokk dumme 🙄😅 Og da er de raske med å kvitte seg med dem.. Jeg har ikke lett etter disse kvinnene bevisst nei. Vi fant bare automatisk sammen. I Norge innbiller jeg meg at en kanskje kan bli sett ned på, når en henger med venner som ikke er etnisk norske. Man "får tross alt ikke noe bedre", er "enkel" osv. Jeg tror norske kvinner ofte tenker slik Men da spesielt fra miljøer hvor samholdet og det overfladiske står skyhøyt. Å være jordnær, ekte, ærlig og vennlig er taper egenskaper i deres øyne. Da blir du sett på som svak. Anonymkode: 7f94e...746 Det var da voldsomt til synsing. Du tror norske kvinner tenker sånn og ser ned på deg? Høres mer ut som at det er du som ser ned på de. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå