AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Har en diskusjon her som går ut på om det er nødvendig og lovpålagt med dør mellom to soverom? Planløsningen er slik at man må gå igjennom et soverom for å komme til et annet, men er det lovpålagt med dør mellom disse rommene for at de skal kunne godkjennes som 2 soverom. (er mtp utleie) Anonymkode: ed9c1...f15
Oslogs Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Er vel at det "skal være" en dør der, men om det er et dusjforheng, en døråpning uten dør eller en vegg med åpning i...?
Rosatoast Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 (endret) Hvis rommene er begge soverom, og skal brukes som soverom, så klart skal det være dør igjennom? Mener du at f.eks en far og mor skal sove på det ene rommet, og barnet på det andre. Uten dør igjennom? Jeg vil si at det er forstyrrelse av privatliv. Hvis det ikke er dør så blir rommene sammenkoblet, så det blir sett på som 1-rom . I min leilighet har vi to store stuer, men er ikke dør igjennom, så det er en stor stue nå. Endret 24. september 2018 av Rosatoast 1
Roseh Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en diskusjon her som går ut på om det er nødvendig og lovpålagt med dør mellom to soverom? Planløsningen er slik at man må gå igjennom et soverom for å komme til et annet, men er det lovpålagt med dør mellom disse rommene for at de skal kunne godkjennes som 2 soverom. (er mtp utleie) Anonymkode: ed9c1...f15 Ifølge de boligannonsene jeg har sett så står det i parantes. Et rom med 3 soverom er 4-roms. Men er ene rommet delt i to uten seperat inngangsdør pleier det stå 3(4)-roms leilighet. Viss du leier ut en hel leilighet er det fullt lovlig, men må stå i kontrakten. Da er det opp til leietaker om de vil benytte det ekstra ''rommet'' som soverom. Akkurat som at er rom under 6,3kvm regnes som bod/disponibelt rom. Det er lov å leie ut leiligheten og opplyse om at det er disponibelt rom og ikke godkjent soverom. Men det er ikke ulovlig for verken deg eller leietaker å benytte seg av rommet som et soverom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå