AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Hei. Eg har alltid hørt at så lenge man får i seg mindre kalorier enn man forbrenner så vil man gå ned i vekt. Jeg har i en periode på ca 2 mnd spist ca 700-900 kalorier pr.dag (1000-1200 fredag og lørdag) og ut fra fitbit-klokka hatt et forbruk på ca 2400-3400 kalorier pr.dag. Jeg er ikke veldig aktiv men går en del turer. I starten gikk jeg ned ca 1 kg i uka, og har nå gått ned ca 6 kg. Men siste uka har jeg faktisk gått opp litt igjen. Har ikke spist mer enn de andre ukene. Jeg veier fortsatt 92 kg, så jeg skal ned mye mer. Hva gjør jeg feil? Anonymkode: e92dc...27f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Synes det høres mye ut at du har forbrent så mange kalorier uten å vært særlig aktiv, kun med turgåing. Men på den annen side, så har du ikke spist så veldig mye heller. Det burde uansett ha gitt deg mer reduksjon. Er du ærlig på hva du oppgir at du faktisk har spist? Anonymkode: 47fd5...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 Det at man går ned i vekt ved å spise mindre enn man forbruker, er en forenkling av virkeligheten. Det fungerer en kort periode, slik du har opplevd. Nå går du ikke ned lenger, fordi kroppen din er i sparebluss. Spis mer, i hvert fall 1600 kcal daglig, og bruk heller litt tid på vektnedgangen. Da får du kanskje også energi nok til å trene med bedre innsats. Anonymkode: b68c7...e6f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Kanskje du undervurderer hvor mange kalorier mat inneholder? Kanskje du spiser for store porsjoner? Anonymkode: 1fe33...365
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Tusen takk for svar. Jeg tror ikke jeg spiser mer enn det jeg har registrert. Om jeg er usikker legger jeg heller på enn trekker fra på kaloriene. Jeg går ca 8000-10000 skritt pr.dag. Noen ganger mer. Spiser ofte 1 knekkebrød med magerost til frokost, 1 til lunsj +kanskje en pære, spiser vanlig middag med familien men mindre porsjon enn tidligere og så spiser jeg 2 knekkebrød med magerost til kvelds. Drikker vann, te og et glass lettbrus på kvelden. Anonymkode: e92dc...27f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Vekt kan svinge litt av diverse grunner. Man får mer muskler, kroppen har holdt på mer vann, man har ikke vært på do før man målte mens man hadde det på forrige måling etc. Så reelt sett har du nok neppe gått opp i vekt (av fett), det bare virker slik fordi kroppen har holdt tilbake litt på vann eller noe vil jeg tro. Anonymkode: 1c818...38c
Viktualia Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 Hvis du bare har en uke med stopp i vektnedgangen ville jeg ikke bekymret meg. Gi det tid. Mulig du faktisk bør spise litt mere enn du oppgir at du gjør.
occultatum Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 Veier du maten du spiser? Før jeg begynte med det fikk jeg i meg mye mer kalorier enn jeg trodde. Anbefaler å gjøre det!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 Umiddelbart så tenker jeg at du underestimerer kaloriinnholdet på middagen. "Vanlig middag", til og med en mindre porsjon inneholder fort 600-700 kcal. Om du virkelig bare hadde spist 700-900 kcal per dag i så lang tid så hadde du kjent deg så slapp og svak at kroppen hadde gitt beskjed om å spise mer. Anonymkode: 7129d...cfa 3
Gjest Skrevet 25. september 2018 #10 Skrevet 25. september 2018 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg. Tråden stenges på grunnlag av denne regelen: - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Ann Christin, mod
Anbefalte innlegg